/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke frigøre program fra proceslinje
Fra : Falcham
Vist : 977 gange
300 point
Dato : 03-01-14 18:46

Jeg har et problem med min proceslinje/liste.

Jeg har oprettet en liste med de excel ark som jeg oftest bruger på proceslinjen.

Nu vil jeg gerne frigøre de ene ark, men kan ikke.
Det er kun det ene ark der giver problemer.

Jeg har ingen problemer med andre lister på min proceslinje.

Jeg bruger Win7, Office2003.

Falcham

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-01-14 19:27

Du højreklikker på ikonet, så kommer der en menu...

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 03-01-14 19:52

Er prøvet, virker ikke, det er lige som det der et problemet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-01-14 21:21

Prøv med dette.

Sæt windows til at vise skjulte filer.

Gå til:

C:\Brugere\<DITBRUGERNAVN>\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\TaskBar

Slet den genstridige genvej

Genstart elller Log ud og log ind igen

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 03-01-14 21:31

Jeg kan sagtens fjerne Excel ikon /genveje, men når jeg opretter den igen, så er alle genveje til diverse ark der stadig, inkl. den genvej jeg gerne vil fjerne.

Falcham

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-01-14 21:58

Så skal du vel rette i den fil/liste du har oprettet med excel ark,
henvisningen kommer jo igen hvis den er i listen!?

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 04-01-14 17:07

Hvis jeg flytter filen til et andet bibliotek, og jeg vil åbne den via ikon/liste på proceslinjen, for jeg en tilbagemelding om at filen ikke kan findes, og om jeg vil frigøre den fra listen.
Vælger jeg at frigøre den fra listen, som jo var mit oprindelige ønske, sker det ikke.

Falcham

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-01-14 18:32

Er proceslinjen låst når du forsøger? kan du trække den sidelæns = udvide den, der kunne ligge noget du ikke ser.
Prøv en diskoprydning.
Og:
http://www.wisecleaner.com/wiseregistrycleanerfree.html
Hvis ikonet henviser til en tom mappe/fil burde ikonet være farveløst og nemt at fjerne, ellers må der være noget cashe eller temp filer der bliver ved med at dukke op og spøger.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-01-14 18:33

NB: har du prøvet at H-klikke på ikonet og se under egenskaber = plasering osv

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 06-01-14 18:30

Proceslinje er ikke låst.
Der er ingen problemer med stien til selve filen, kan sagtens åbne den, men ikke frigøre den fra listen.
Det er kun den ene fil der er problemet.
Ingen problemer med andre filer, heller ikke i andre programmer, word, projects, visio m.fl.

Falcham

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-01-14 00:18

Citat
Der er ingen problemer med stien til selve filen, kan sagtens åbne den

Omdøb filen, så er genvejen ugyldig og burde kunne fjernes.

Ellers prøv det program alle herinde mener kan fjerne alt:
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 08-01-14 17:42

Genvejen kan ikke fjernes, selv om filen er omdøbt, flyttet eller slettet.

Når jeg prøver at åbne genvejen, kommer windows bare op og spørger om jeg vil fjerne genvejen,og selv om jeg acceptere dette, bliver den ikke slettet.

Revouninstaller kan ikke lige hjælpe på det punkt

Falcham

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-01-14 00:38

Måske er der noget under - H-klik på proceslinien/ egenskaber

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 09-01-14 17:32

Nope desværre

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-01-14 01:36

Hvis det bare er rent kosmetisk? kunne du låse linien op, og trække ikonerne fra højre side over til venstre og så låse den igen.
Men det ser sikkert dumt ud, ellers kan jeg ikke lige komme på noget der vil virke.
https://www.google.dk/#q=proceslinje+remove+icon

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-01-14 01:39

NB: måske en ændring af udseénde / tema kunne virke.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-01-14 01:41

Øhh, vi snakker vel om ikoner til venstre, ved START knappen - eller er det gruppen nede ved uret

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-01-14 09:58

Citat
Øhh, vi snakker vel om ikoner til venstre, ved START knappen - eller er det gruppen nede ved uret

Jeg gætter på ingen af delene, det er en genvej der er 'pinnet' til proceslinjen, som jeg tolker det!
eller er det helt galt?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-01-14 10:03

Lidt læsestof

Windows 7: Remove pinned start menu item
http://www.sevenforums.com/general-discussion/3801-remove-pinned-start-menu-item.html

How to Reset the Pin To Start Menu Area in Windows 7
http://www.sevenforums.com/tutorials/899-start-menu-reset-pin-area.html

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 10-01-14 10:38

Se her: http://peecee.dk/upload/view/429205

Når jeg vælger frigør fra listen, sker det bare ikke.
Ingen problemer med andre filer f.eks. "ugesedeler 2014"

Falcham

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 300 point
Dato : 10-01-14 11:19

Måske et hint her!?

The Jump Lists items are stored in the (hidden) folder AppData. Click the Windows Orb (Start), type
%Appdata%\Microsoft\Windows\Recent\AutomaticDestinations and press Enter. They are stored as a ".automaticDestinations-ms" file. I don't know how to view the entries but you may be able to determine what they are by looking at the Date Modified.
http://social.technet.microsoft.com/Forums/windows/en-US/c17f641c-4e0d-41aa-8bed-e8f049c5f414/cannot-unpin-item-from-a-jump-list?forum=w7itproui

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-01-14 11:26

Eller dette

Use CCleaner: http://www.piriform.com/ccleaner/builds
Unfortunately, it will erase all your jumplist items, but at least you don't have to reinstall anything to get rid of those broken links. Microsoft, please FIX THIS!

http://social.technet.microsoft.com/Forums/windows/en-US/c17f641c-4e0d-41aa-8bed-e8f049c5f414/cannot-unpin-item-from-a-jump-list?forum=w7itproui

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-01-14 11:32

En mer'!

Fix for When Pinned Jump List Items Get Stuck in Windows 7
http://www.howtogeek.com/howto/5245/fix-for-when-pinned-jump-list-items-get-stuck-in-windows-7/

Godkendelse af svar
Fra : Falcham

Dato : 10-01-14 16:54

Sådan, virker 100%

1000 Tak for svaret Klaudi.

God weekend

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-01-14 17:49

velbekomme

God Weekend retur