/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Start i explore 11
Fra : pop3
Vist : 548 gange
300 point
Dato : 02-01-14 17:54

Når jeg starter min explore 11 op, så kommer der et andet start billed op (Nation zoom) jeg har ellers lås den til Google. Køre win 7. (Funktioner/internet/Brug aktuel side som skulle være Google)
Er der andre der også har dette problem og måske har løst det.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-01-14 18:05
Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 310 point
Dato : 02-01-14 18:09

Eller denne:

Det er en af de mere omfattende browser hijackere, du har fået her. Den er formodentlig installeret sammen med et ellers 'gratis' program.

Første skridt er at undersøge Windows' liste over installerede programmer for at finde noget mistænkeligt der. Det kan være en af disse titler:

Wsys Control, Extended Protection, eSave Security Control, Desk 365, Nation Zoom browser protection.

Det kan også være andre, så sortér listen efter senest installerede programmer og fjern dem, der er overflødige / mistænkelige.

Derefter skal du:

1) Fjerne browserudvidelser tilknyttet Nation Zoom.

2) Fjerne Nation Zoom fra browsernes liste over søgemaskiner.

3) Fjerne Nation Zoom fra browsernes startsider

4) Kontrollere internetgenveje og sikre, at de ikke går til Nation Zoom.

Derefter (ja, det er en ordentlig omgang):

5) Installér og kør AdwCleaner:

http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode...

6) Installér og kør Malwarebytes' Anti-Malware (den gratis version er nok):

http://www.malwarebytes.org/mwb-download

Så har den generende udvidelse ikke længere ben at stå på.

Med venlig hilsen
Henrik Ræder Clausen
Komputer for alle

http://komputer.dk/forum/hjaelp-til-windows-og-programmer/internettet/nation-zoom#comment-20545

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-01-14 20:23
Godkendelse af svar
Fra : pop3

Dato : 03-01-14 00:20

Tak for svaret Klaudi.

Hej Klaudi
har prøvet det fra 1 til 4 kunne ikke finde noget der svarede til det skrevne.
Nu formaterer jeg pc og starter på ny.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-01-14 14:13

velbekomme

Det er da øv at du ikke fik fjernet det, men så får du da en "frisk" pc