/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Arkivering/backup af outlook-mails???
Fra : lyngballe
Vist : 374 gange
50 point
Dato : 12-06-03 07:06

Jeg gemmer mange års mail - ordnet årgangsvis i mange mapper i venstre kolonne. Hvordan kan jeg på min mac flytte/kopiere en sådan mappe over på f.eks. en extern harddisk??

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 12-06-03 10:28

prøv at holde controltasten nede, brug musen til at udpege de em-mails du vil have flyttet og sig eksporter til...

Kommentar
Fra : wahlstroem

Dato : 04-11-03 21:50

Hvis vi taler om OutlookExpress så ligger ALLE dine mails i mappen "dokumenter" i en undermappe som hedder Microsoft.

Hvis der derimod er tale om Outlook (exchange), så er der inde i indstillinger/preference en "sti" til hvor din .pst fil den ligger. Det er så denne fil som du skal tage Backup af!

Kommentar
Fra : lyngballe

Dato : 05-11-03 18:18

Tak til både ocendon og Wahlstroem for svar. Desværre kan jeg ikke finde ud af at bruge jeres svar - måske fordi i tænker i PC-baner og jer bruger mac.
Min outlook-express (5.01) er stop fuld. Måske fordi jeg principielt gemmer alt undtagen spam.
Så vil jeg gerne gemme noget af vejen, som jeg så kan trække frem igen, hvis jeg senere skulle få brug for det. Jeg kan godt lave et kopi af den enkelte mail (ved at trække den hen i en mappe). Men skal jeg finde den igen kan jeg kun finde den på det - måske tilfældige - emne navn, den har fået; men IKKE hverken på dato eller afsenders navn!
Gør jeg som ocendon foreslar får jeg hver gang et dokument, hvis eneste indhold er: "list

Kommentar
Fra : wahlstroem

Dato : 05-11-03 19:46

Du kommer IKKE til at kunne gemme dine mails udenfor OutlookExpress så du kan se Dato og afsendernavn. Du vil kunne komme til at se hvornår du har gemt den (det kan du sikkert ikke bruge til noget...)samt "subject" linien. Hvis du vil have yderligere informationer frem i dine gemte mails, skal du til at bruge en eller anden form for database hvor du gemmer dine mails.
Mit forslag er at du laver en backup af din "Dokumenter" mappe, og så ellers bruger OutlookExpress til at tilgå dine mails. Du skal så kun bruge Backup'en i tilfælde at evt. nedbrud.