/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Sikkerhedspakke anbefaling ønskesd
Fra : 2100
Vist : 853 gange
50 point
Dato : 27-12-13 22:29

Jeg vil gerne høre om hvilke sikkerhedsprogrammer man kan anbefale. I øjeblikket kører jeg med en prøveprogram "Kaspersky Internet Security" men den vil jeg ikke have, da man ikke kan fjerne flueben fra automatisk fornyelse af licens. Jeg har tænkt mig at prøve "BullGuard Internet Security" men kender intet til den. Det skal oplyses at jeg bruger Windows 8,1

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-13 22:36

Skal det være et købeprogram?
Kaspersky kan meget anbefales frem for Bullguard, men der er mange andre muligheder også gratis, men der skal du selv sammensætte en pakke, med et internetsecurity pakke i et købt program er pakken sat sammen og du har ikke indflydelse på hvad der er i pakken

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 27-12-13 22:41

Dem som jeg har kikket på er et købeprogram.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 27-12-13 22:45

Ved siden af kører jeg med et licens program "Malwarebytes Anti-Malware"

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-13 22:49

Citat
Ved siden af kører jeg med et licens program "Malwarebytes Anti-Malware"
det gør jeg også, men grundpakken er gratis, hentet efter have læst og fået ide'er hos Malwarecheck:
http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=13&sid=8b3180b693dbff72f466696d7a26a10b

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-13 22:51
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-13 22:57

Testen som der skrives om kan se hvor programmerne er listen op:
http://www.av-test.org/en/tests/home-user/windows-8/janfeb-2013/
de gratis antivirusprogrammer Avast og AVG er i top både hvad angår beskyttelse og brugervenlighed.
Bitdefender internet security er topscorer men det er et købeprogram, måske du skulle overveje den i stedet for Bullguard og Kaspersky:
http://www.bitdefender.com/solutions/internet-security.html
jeg har den gratis Bitdefender og er meget tilfreds

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 27-12-13 22:59

Jeg har lige så meget antiparti mod Kaspersky som du har, det drejer sig kun om penge, og de går længere end almindelig anstændighed (som f.eks. det lille trick med at låse fluebenet).

Jeg har prøvet meget de sidste 15 år på nettet, har også mistet alt 2-3 gange. Men siden jeg i 2008.02.26 skiftede til AVG.com har jeg ikke mistet så meget som et komma. De har folk siddende i døgndrift forskellige steder i verden, og de er der 24/7 - jeg er overrasket over deres dygtighed. Når man sidder og arbejder kommer der til tider pludselig en grøn advarsel på skærmen: TRUSSEL FUNDET, ER PLACERET I KARANTÆNE, samt en meget grim lyd, og derefter skal du bestemme om den skal slettes, eller hvad, Det sker i snit vel en 2-3 gange årligt. Somme tider kan man så dagen efter læse om den nye trussel på diverse hjemmesider, og så fryder jeg mig over AVG, at de igen var først.

Det koster lidt, jeg har netop tjekket - hvert andet år 590 kr, altså ca 295- årligt, og det er for flere maskiner. I år har vi betalt kr 80- fordi vi fik endnu en computer på kontoret i Tyskland. Denne var i øvrigt forsynet med Kaspersky - gratis i 3 mdr. og jeg fjernede den omg.

Mvh - SEM

Tomiko & Svend-Erik Mortensgaard

JapanskeDanmark GmbH ug
www.japanskemoebler.dk
www.japansktoilet.dk
www.japanskte.dk
www.sushikursus.dk
www.japanskedanmark.dk

kontoret - at - japanskedanmark.dk
Tlf 3529 4200

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 27-12-13 23:11

Hej semmer: Har du et link til AVG på dansk, da den lyder meget godt og prisen er i den rigtige klasse.

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 27-12-13 23:18

Hej igen 2100

Jeg tror ikke den findes på dansk, men deres engelsk er holdt på et niveau, så alle kan være med, så det må du endelig ikke frygte for.

De har 2 udgaver, den ene beskytter kun mod virus, den anden giver "Internet Security", altså en total beskyttelse. Det er den udgave kan kan anbefale

Mvh - SEM

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 27-12-13 23:25

Hej semmer: Vil du sætte link på "Internet Security", altså en total beskyttelse. Det er den udgave kan kan anbefale

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-13 23:33

Avast er på dansk og lige så god som AVG:
http://www.avast.com/da-dk/internet-security

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 27-12-13 23:37

o.v.n: Har du kendskab til Avast, den som man betaler for og hvad koster den hvis man har 3 PCer

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 27-12-13 23:56

Linket er her 2100
http://www.avg.com/internet-security

Download det program
brug det i prøvetiden - før du træffer beslutning
men jeg tror du betaler efter en uge

Prisen jeg nævnte er i øvrigt for 2 computere

Good Luck 2100

Mvh - SEM

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-13 00:56

Ja jeg har kendskab til Avast, jeg anbefaler den og installerer den på de computere jeg supporter og hvor brugeren ønsker gratis antivirus, antivirus i Internet Security er den samme gode som i den gratis version, forskellen ligger i at Internet Security er en sikkerhedspakke som har
Citat
Intelligent Antivirus med ny DynaGen-teknologi
Anti-malware Protection plus anti-spyware og anti-rootkit
SafeZone til sikker betaling og bank
Silent Firewall mod hackerangreb
Anti-spam mod phishing- og svindel-e-mails

avast! Internet Security 2014 koster 399 kr. for et år for en computer og 599 kr. for et år hvis du har 3 computere, 3 computere beskyttet i 3 år koster 1199 kr. så der er kvantumsrabat
http://www.avast.com/da-dk/internet-security
kort sagt så anbefaler jeg en købt sikkerhedspakke til dem som ikke aktiv går op i computersikkerhed og hele tiden undersøger markedet for programmer der skal installeres, en sikkerhedspakke indeholder det nødvendige.
Er man selv lidt interesseret i sikkerheden på computeren så kan gratis programmer sagtens konkurrere med købeprogrammer

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 28-12-13 01:03

o.v.n.: Tak for oplysninger. Jeg har før brugt den gratis Avast til mine PCer med stor tilfredshed. Har nu downloadet en prøve med Avast Internet Security, vil sikkert nok købe licens til 3 PCer.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 28-12-13 01:07

o.v.n.: PS: den PCen som jeg kører prøveprogrammet med Avast er med Windows 7, er der et problem med Windows 8,1, da det er den PC som skal beskyttes.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-12-13 10:24

Hvis jeg må komme med en anbefaling. Ingen antivirus programmer eller sikkerheds pakker er bedre end brugeren.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-13 11:35

Fra Avast hjemmesiden
Citat
Du skal mindst have Windows XP (med SP2) installeret. Windows Vista, 7, 8, og selv 8.1 understøttes fuld ud (medmindre din enhed kører Starter- eller RT-udgaven) i både 32- og 64-bit versionen. En 10 år gammel Pentium 3 processor kan gøre det, med 128 RAM og 600 MB harddiskplads. Forestil dig så, hvilken fantastisk ydelse du får med moderne hardware!
Ja den kan køre på Windows 8 og Windows 8.1 de skriver det selv og det er vel ikke en RT computer for så er du bundet af hvad Microsoft synes du skal bruge

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 28-12-13 12:16

o.v.n. Jeg kører nu også prøveprogrammet på Windows 8,1 uden problemer. MEN det som irriterer mig gevaldigt, er alle de POPUP reklamer- Jeg har på min PC under funktioner slået POPUP fra, men den tager ikke ret meget. Kan Avast klare dette.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 28-12-13 13:54

Det er svært at svare på, hvor kommer disse reklamer fra? Er det noget som vises i browseren når du surfer rundt på internettet, hvad vises der i reklamerne og hvor er de fra? Eller kommer der reklamer på skærmen uden at du er internettet?
Det sidste kan være alvorlig og måske skal der mere end et almindelig sikkerhedsprogram til, hvis det er når du surfer på nettet så vil en reklame blocker kunne hjælpe dig, Ad Block plus er gratis og kan bruges i Internet Explorer, Google Crome, Firefox og måske andre browsere.

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 28-12-13 15:28

Tak for svaret o.v.n.. Har købt denne pakke til 3 PCer. http://www.avast.com/da-dk/internet-security

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-13 16:20

Selv tak - vi kom ikke nærmere hvad det er for reklamer du døjer med
Godt nytår