/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
HDMI
Fra : Pytten1510
Vist : 503 gange
50 point
Dato : 27-12-13 19:40

hej

jeg har et "spøjst" lille spørgsmål....
jeg har lige købt en anden skærm, hvori der er VGA, DVI og displayport. I computeren er der HDMI udgang.
Jeg har nu købt en displayport til HDMI
http://www.av-cables.dk/displayport-til-hdmi/displayport-til-hdmi-adapter-kabel-hvid.html
men bliver nu i tvivl om det er det rigtige....
jeg har både HDMI kabel og displayport kabel....men har det nogen betydning i hvilken "ende" displayporten til HDMI sættes ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-12-13 19:52

Det tror jeg du får problemer med.
Et HDMI kabel er også billigere = selvom jeg ville foretrække det gamle VGA, da det er nemmere at bruge, angående indstillinger og lignende har du software med til skærmen / din pc

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-12-13 19:54

Citat
men har det nogen betydning i hvilken "ende" displayporten til HDMI sættes ?

Det kan vel tage et par genstarter af PC, for finde ud af =

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-13 20:19

Citat
I computeren er der HDMI udgang.
der er garanteret også andre udgange og VGA kan anbefales til en computerskærm, brug din HDMI når du vil vise billeder og film fra computeren på TVet, det ikke standard at et HDMI kabel kan overføre lyd men nogle kan

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 27-12-13 22:17

hmm, så må jeg spørge .....
hvad er en displayport så gjort af ?
hvad med et kabel hvor der er hdmi i den ene ende og displayport i den anden ?
pc'en bliver mest brugt til spillene CSS og Minecraft.....samt film på you tube, for at finde inspiration til spillene .....af min søn.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-13 22:31

Citat
hvad med et kabel hvor der er hdmi i den ene ende og displayport i den anden ?
du kan jo forsøge displayport og HDMI kan nogenlunde det samme.
HDMI opkræver en afgift af alle fabrikanter som benytter teknikken, displayporten er afgiftsfri

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 27-12-13 22:53

tak....
jeg læser det lidt som om jeg bare skal holde mig til dvi'en....og ikke bruge for meget energi på det ? :)

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 28-12-13 00:22

Der er noget der må have forvirret dig.

DVI og hdmi er det samme signal, hvad angår det digitale videosignal til en computermonitor. Kun er stikkene forskellige.
Man kan derfor få et kabel med det lille flade hdmi stik i den ene ende, og det mere klodsede DVI stik i den anden. Det koster som et almindeligt hdmi - hdmi kabel, for det indeholder ingen elektronik eller elektronisk omsætter af nogen art.
Så det du har købt er egentlig overflødigt.

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 28-12-13 08:27

Tak for svaret transor. Det var lige den oplysning jeg skulle bruge.