/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Acer Aspire V5-122p
Fra : Dieter
Vist : 390 gange
100 point
Dato : 24-12-13 15:30

Er der nogen der har sådan en PC ?
Min er lige i dag rend ind i følgende som lyder skærmen skriver:

GENOPRETTELSE,

en påkrævet enhed er ikke tilsluttet eller der er ingen adgang til den

Fejlkode: 0xc00000225

Du skal bruge genoprettelses værktøjerne på installationsmediet. Hvis du ikke har installationsmediet (såsom disk eller USB-enhed) skal du kontakte systemadministratoren eller pc-producenten.

Tryk på ENTER for at prøve igen
Tryk på F8 for at åbne startstillingerne
Tryk på Esc for UEFI-firmware

Jeg kan ikke stille noget op med disse anvisninger, har heller ikke en disk eller en USB-enhed.

Håber nogen kan hjælpe mig.

Alle ønskes en GOG JUL

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 25-12-13 07:50

Har du en Windows7 installations CD - så prøv a boote op fra den og benyt repairfunkionen.

Du kan også prøve at resette BIOS settings.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 25-12-13 11:35

Jeg ved slet ikke hvordan man retter BIOS settings.
Og for at være sikker på at det er ok at boote fra WINDOWS 7. Der er jo installeret Windows 8

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 25-12-13 11:44

Nu har jeg alligevel indsat WINDOWS 7.
Det gav samme resultat som beskrevet i starten

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-12-13 11:51

Du har jo selv skrevet hvad der skal gøres når du
Citat
har heller ikke en disk eller en USB-enhed
der er ikke så meget andet at gøre end
Citat
kontakte systemadministratoren eller pc-producenten
Citat
Er der nogen der har sådan en PC
selv om jeg havde hvad skulle det så hjælpe? Du skal bruge et genoprettelsdrev for at starte computeren.
Der er Windows 8 på den lille Acer så Windows 7 DVDen kan sikkert ikke bruges til at reparere.
Henvend dig der hvor du har købt computeren og få dem til at hjælpe, når du har fået gang i computeren igen. så bør du som det første oprette et genoprettelsesdrev og en systemafbildning på en ekstern harddisk så er du forberedt hvis det skulle ske en anden gang.

Uden for emnet så har en af mine kolleger købt en sådan lilleput computer, en af dagene skal jeg ud af hjælpe med at sætte den op, der bliver oprettet en genoprettelsesdrev som det første, bagefter installere diverse programmer og til sidst en systemafbildning at falde tilbage på hvis noget går galt

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 25-12-13 15:58

Jeg har som det allerførste da jeg fik PC en lavet en oprettelsesfil - eller hvad det nu hedder - på et USB stik. Men det er måske ikke det man kalder et genoprettelsdrev !?
Dette USB stik nytter ikke noget. Selv om jeg sætter det i PC en sker der INTET. Kun den omtalte tekst vises.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 25-12-13 16:10

Jeg har jo en PC mere (Samsung med Windows 8.1) . Kan man bruge den til genoprettelse af Acer PC en ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-12-13 23:13

Windows 8 opfører sig helt anderledes end Windows gjorde med tidligere versioner, den starter bare uden at give brugeren valgmuligheder - eller den starter ikke som du har oplevet UEFI er sikkert ikke indstillet til andre muligheder end at starte Windows 8, det skal du så ændre.
Start computeren og tryk på Esc med det samme for at forsinke opstarten og få nogle indstillings muligheder, for at komme til Setup skal du sandsynligvis trykke på F2 og der indstille så du kan starte fra usb, derefter får du mulighed for en BOOT menu med F9 og kan vælge at starte fra usb drevet.
Min er en HP men knapperne er sandsynligvis ens ellers får du vist hvilke taster du kan benytte når du forsinker opstarten med Esc tasten, her er en film så du kan se lidt om indstillinger i Setup, du skal Enable usb i stedet for CD/DVD drev da du ikke har et sådan drev:
http://www.youtube.com/watch?v=kydSQS9pZbc
Min HP har heller ikke noget CD/DVD drev og jeg har lige indstillet så jeg kan starte fra usb hvis det bliver nødvendig