Hej Linda
Ja der ER ryk i sådan en peugeot 1,6 men om det lige skal ske ved 3000 omr/min.
Nede ved strømkablerne hvis du kigger fra tændrørene og bagud så sidder der en fordeler (ligner er plastikklods i min) med fem kabler som er puttet ned i nogle huller. det er strømfordeleren og det er måske der du har problemet prøv forsigtigt at trække kablerne op et ad gangen (husk at sætte det ned i det samme hul igen) og se efter om der er irret rundt om metallet. Er dette ikke problemet kan det være luften, d.v.s. dit spjæld til luften som ikke arbejder frit og så skal du nok ind til peugeot og have dem til at se på det...det lukker normalt næsten helt for luften når bilen er kold og åbner så langsomt mere og mere efterhånden som bilen bliver varmere så den får den rigtige blanding, gør den ikke det vil du opleve at når du så slipper gassen lidt så trækker den rent igen indtil den får for mange omdrejninger igen.
Skifter du f.eks. til et højere gear så skulle den trække rent igen hvis du ikke træder for meget på speederen.
Du ved også godt at din bil ikke må få FOR mange omdr. når den er kold ik`
/Anders