/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hvad ønsker I Jer til jul?
Fra : Tonganeseren
Vist : 1361 gange
200 point
Dato : 15-12-13 03:17

Come on!! I har alle ønsker. Selv ønsker jeg mig følgende:

1. En ny geværrem til riflen
2. Lange gode jagtsokker af mærket Härkila - dyre men dejlige
3. Nye skydevanter
4. Nye sorte underbukser
5. En grøn uldhue
6. En ny pibe
7. Cigarer
8. Valg til Folketinget

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 15-12-13 07:04

At danmark bliver et racerent land,og at der kun findes hvide mennesker i danmark

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-12-13 07:36

Et bedre helbred.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 15-12-13 09:24

- en hjerne til "kenwood"...

God søndag

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 15-12-13 09:40

Oh Tonganeser - det var sandelig nogle gode og "fromme" ønsker, specielt nr. 8

For mit eget vedkommende ønsker jeg mig en ny kikkert - min gamle er efterhånden så slidt og sløret i linserne, at jeg må have en ny ! Derudover ønsker jeg mig en god og fredfyldt fremtid for vore børn, ligeså god som den tid vi andre har oplevet i et fredeligt land. Ufred og krige har altid plaget vor klode, mens vi i smørhullet DK og Europa har været forskånede for de store katastrofer i de sidste små 70 år !! Vist har der været og stadig er problemer med sabelraslen, men i det store hele en god og fredelig tid !
Hvis kenwood mener det han skriver, må han betegnes som stupid, kort og godt, så ham gider jeg ikke spilde mere tid på !!

ØV4
Multi-X²

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-12-13 10:27

......at mine ben,bliver bedre til at lystre mig. Kondicyklen er ved at være opslidt,uden det har givet nævneværdigt resultat.

At min kone bliver bedre til at indse,mine ideer/tiltag,er de bedste/klogeste.

At den varslede storm 20 december,er falsk alarm.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-12-13 14:55

At konen holder op med at synge når hun serverer for mine gæster.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 16-12-13 17:25
Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-12-13 18:21

Jeg synes det er sørgeligt, at en voksen mand lader sig overfalde af to somaliere. Men dette elendige land er befolket af yngre og unge mænd uden nogen kamperfaring. Mens de gik i børnehave, skole og fritidshjem blev de forhindret i at opnå blot den nødvendige erfaring i at klare sig i slagsmål - og derfor går det så galt som i det eksempel du bringer henvisning til.
Derudover er mødrene så tæske bange for at se deres knægte komme hjem med blå øjne og skrammer - hvis de er begyndt at bokse eller dyrker en anden form for kampsport.

Som 13-årig kom jeg til Nørrebro, hvor jeg lærte at slås. Jeg begyndte at bokse som 14-årig og startede som 15-årig på Georg Kringelbach`s jiu-jiujitsu skole på Vor Frue Plads. Men den bedste "læreplads" var alligevel Skyttegade, Fiskergade og Jægergade på Nørrebro. Endelig ville jeg skamme mig ihjel, hvis jeg ikke gik til modangreb på et par asociale somaliere.

Fordelen ved at slås ligger i erkendelsen, at et slag ganske vist gør ondt, men man lærer samtidig, at smerte går over.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-12-13 18:22

Derfor ønsker jeg for dette land, at man efter jul lader drenge være drenge.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-12-13 18:24

Georg Kringelbach`s jiu-jiujitsu skole på Vor Frue Plads

Øv! Der skulle stå Georg Kringelbach`s judo og jiu jitsuskole, hvor jeg desværre kun opnåede brunt bælte - fordi jeg forlod København for at starte i Hæren.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 16-12-13 19:03
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-12-13 19:30

Jeg ønsker mig, at man smider alle de uintegrerbare muslimer, somalier, østbander og andet djævelskab ud af landet.
Men det er nok ønsketænkning, ihvertfald sålænge vi har disse gutmensch partier som socialkammeraterne, enhedskommunistener og de radigale på tinge.

Endvidere ønsker jeg mig, at Hotel Sandholm bliver jævnet med jorden - hellere i dag end i morgen.

Og så ønsker jeg mig, at det nosseløse danske politi foretager sig noget andet end være skatte og afgiftopkrævere. De kunne f.eks. bruge tiden på at opklare forbrydelser.

Og jeg ønsker jeg mig et lynhurtigt folketingsvalg, hvor socialakrobaterne sammen med de radigale bliver til en parentes i dansk politik.

Forøvrigt ønsker jeg også et par gode jagtsokker.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 16-12-13 20:12

jeg kører gerne den første bulldozer og dækker dem til.

Danmark for danskerne.

Accepteret svar
Fra : sigfrid

Modtaget 200 point
Dato : 17-12-13 08:29

Jeg har et meget stort ønske,som nok desværre ikke bliver virkelig.Et nyt Demokratisk parti der arbejder for folket,alle dem vi har nu arbejder kun for sig selv og rager til sig ligemeget om det er blå eller rød er sgu lige meget.Har ikke nogen at stemme på lige nu.
Hilsen Sigfrid.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 17-12-13 14:28

Forøvrigt ønsker jeg også et par gode jagtsokker.

En typisk beskeden dansker, når alle de store spørgsmål er uddebatteret - som de fleste af os !!!

ØV4

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-12-13 16:07

............... et nyt gasfyr. VVS`eren har lige konstateret et læk i varmtvandsbeholderen.

Så jeg vil åbne muligheden for et Sponsorrat. Alle sponsorer vil selvfølgeligt få deres navne placeret på på fyret....så længe plads haves. Skulle der forekomme en overvældende tilslutning, vil disse navne blive præget på en planche,med guldrandede bogstaver,i umiddelbart nærhed af det nye fyr.

Skulle der viser sig større interesser for en anonym penge overførsel,vil dette også være muligt.
I så fald,vil jeg oprette en speciel konto,så evt. sorte penge ikke kan spores......de skal dog være lige så velkomne.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-12-13 11:23

Citat
Hvad ønsker I Jer til jul?

..... At myndighederne/Politiet blev lige så nidkære til at fortolke loven i asylcentrene,som i resten af samfundet. I det hele taget har man indtryk af, at perkerne/pøbelen,har mere eller mindre frit spillerum.
F.eks. ser man at folk selv har sporet deres stjålne ipad`s/iPhone,til bestemte asylcentre. Intet sker. Den burde jo ligge lige til højrebenet, for politiet.

Forleden så jeg på tv,to betjente omringet af en flok flabede og provokerende perkere. Betjentene snakkede indbyrdes om at de burde være anholdt, men turde ikke gøre noget.

Derimod kunne de lynhurtigt, stampe 13 (ja,tretten) patruljevogne sammen, for at anholde een (1) vanvidsbilist. Det er jo fuldstændigt til grin, hvis man sammenligner disse ting.

Sandheden er jo desværre,at myndighederne, folkevalgte politikere, og nedefter (bl.a. politi-dommerer) allerede har så stor respekt/angst at de ikke tør gribe ind, over for disse Hyæner. Hyænens adfærd er her megget passende. Kendetegnet ved at være meget modigt, i samlet flok. Røver gerne andres bytte. Enkeltvis, er de nogle simple kujoner.

M.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-12-13 19:02

Op mod årsskiftet plejer undertegnede altid at gøre status over det forgangne år. Det er en kendsgerning, at vores samfund har ændret sig i en kedelig retning. Volden er blevet af værre karakter end tidligere, og antallet af røverier og tyverier er også stigende. Dertil kommer et langt større antal bedragerisager end tidligere. Kort sagt, så går det ad Helvede til med folks moral - herunder respekt for andres liv, førlighed og ejendom.
Lad mig lige indskyde en kedelig opgørelse over kriminalitetsraten hvad angår vold og narkokriminalitet. For få år siden viste en undersøgelse fra domstolen - over domfældelser, at 68 % af volds og narkokriminaliteten blev begået af indvandrere og flygtninge + østblokborgere på turne i DK. Ganske flot, set i forhold til deres andel af den danske befolkning. Man kunne ikke lide resultatet i justitsministeriet - fordi der derved blev sendt et signal, som klart nok hænger en befolkningsgruppe ud.
Jeg forstår stadig ikke, hvorfor man viger tilbage for at udbasunere sandheden - om faktiske forhold.
Nu er det imidlertid ikke kun indvandrere eller flygtninge på tålt ophold som begår vold og stjæler med arme og ben. De resterende 32 % er etnisk danskere, og disse lovbryderne går bestemt ikke af vejen for noget som helst - hverken i snuhed eller brutalitet.

Et individ overholder vedtagne love, enten af frygt for retsforfølgelse eller fordi sociale og religiøse skrevne og uskrevne love forbyder individet at overtræde lovene. Er man ikke underdrejet eks. kristne regelsæt, så mister man empatien og begår vold mod andre. Det afhænger naturligvis af om den påtrykte religiøsitet er dybtliggende - eller om den er staffage. I samfund uden dybtliggende folkelig religion, er respekten for menneskeliv knapt nok eksisterende. Det samme gælder, hvor der er tale om en religiøs staffage, hvor det f.eks. er tilladt at dræbe anderledes tænkende.

Og hvad mener jeg så med staffage? Når en religion accepterer hellig krig, så er religionen staffage - altså kun eksisterende for et syns skyld. Men nu husker vi velsagtens alle, at det er sædvane for kristne - at lade præster velsigne soldaterne, før de går ud og massakrerer anderledes tænkende.

Ved I hvad - venner? Jeg vil squ være buddisk munk i mit næste liv.

Når det så er sagt (skrevet), så længes jeg tilbage til tiden før 1970, hvor en indvandrer var et sjældent syn på gade og vej.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-12-13 22:37

Fint tilbageblik, Tonga. Du glemte bare dette: Somaliere, der bor i Danmark, er mange mange og atter mange gange mere kriminelle end danskere.
I 2012 blev somaliere dømt for overtrædelse af straffeloven næsten ti gange som hyppigt som danske statsborgere. Her er der selvfølgelig taget højde for størrelsen af de enkelte befolkningsgrupper.

For hver 1000 somaliske statsborgere faldt der sidste år 114 domme for overtrædelser af straffeloven. Det samme tal for danske statsborgere er 13. I gennemsnit er det 54 ud af 1000 statsborgere fra øvrige lande, som fik en dom.

Tallene viser desuden, at kriminaliteten er stigende. Det viser tallene fra 2008 og frem til 2012.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 19-12-13 07:12
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-12-13 11:50

http://www.tvmidtvest.dk/indhold/udnytter-asyl-til-tyvetogt

Igen et "fremragende" eksempel på, at myndighederne ikke har en skid kontrol med rotterederne,også kaldet asylcentrene. Vi er så "heldige" at være belemret med to af slagsen,i hver sin ende af Thy. Nemlig Hanstholm og Vestervig. Plus at feriecentret i Vigsø,er proppet med "flygtninger".

Jo,vi er skam godt dækket ind.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-12-13 16:33

Her er en gammel mands beretning,fra den tid da en mand var en mand. Og man med stolthed,havde noget man kaldte fædreland...og var parat til at kæmpe for det.....og ikke som nu,hvor man kun spekulerer i kontanthjælp, og ministerpension....og så op i røven med,at vort land stille og roligt,bliver omdannet til et muslimsk middelalder enklave.

http://www.bt.dk/danmark/i-65-aar-holdt-danske-povl-paa-sin-hemmelighed-jeg-skoed-otte-maend-og-tre-kvinder

Et uddrag:
Citat
- Det er jo nok konsekvensen af mit liv som modstandsmand. Naturligvis påvirker det én med alt det skyderi. Men sådan er det. Jeg gjorde det rigtige. Samarbejdspolitikken var åbent forræderi. Jeg kunne den dag i dag ikke drømme om at stemme radikalt. De Radikale er det argeste, man har i verden. Det er synd. På alle andre områder er de jo vældig intelligente. Men hvad hjælper intelligens, hvis man dør af det, spørger Falk-Jensen.

Herren,se i nåde til os.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-12-13 16:51

Hej Mosebaek, jeg så omtalte udsendelse på DRK-kanalen, samt de 3 andre i rækken.
Det danske samfund skylder folk som Falk-Jensen overordentligt megen tak.

Tak for linket, Mosebaek.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-12-13 17:37

Jeg har desværre ikke set disse udsendelser,Tommy. Men har konstateret at de kan ses på DR`s hjemmeside,så det vil jeg gøre.

Jeg ved ikke om vi igen,tør håbe på mænd,med Falk-Jensens beslutsomhed og moral. Men jeg tvivler desværre.Idag er det hele "hyllet" ind i "vi dukker nakken,passer os selv,lader som ingenting,så går det nok".

Danskerne vågner nok ikke op,før katastrofen er total.......for sent.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-12-13 18:18

Historisk set er der en chance. Betragtningen skal ses ud fra de begivenheder, der fandt sted omkring 9 april 1940, hvor regeringen, som bekendt ønskede besættelsesmagten velkommen og samtidig opfordrede til stikker og angiveri. Men så sker der noget, fordi i august 1943 udbrød der i mange byer store demonstrationer og strejker og dermed var 3 ½ års samarbejdspolitik slut. Danmark havde ikke længere nogen regering. Modstandsbevægelsen - og efterhånden også befolkningen - samlede sig nu om Danmarks Frihedsråd.

Vi kan kun håbe på, at befolkningen igen rejser sig og siger: Nu er det dælme slut!!

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-12-13 18:47

Åh, det er noget så godt - endelig en EU-folkeafstemning.
Giv dem et stort og rungende NEJ
Bagefter kan bankunionen få et tilsvarende NEJ

http://politiken.dk/indland/politik/ECE2163803/saa-er-det-sikkert-vi-skal-stemme-om-patentdomstol/

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-12-13 19:01

Rigtig nok,Kaptajn-Tommy. Man ofrede en snes unge soldaters liv ved grænsen,som glasur på lorten. Men situationen idag,er noget mere kompliceret og grotesk. Nu har man givet dansk statsborgerskab "til fjenden". Hvordan forholder man sig til dette,i fremtiden. Tænk på hvis halvdelen af de tyske nazister (der var stationeret her),var bevilget dansk statsborgerskab.

Dengang,kunne man ret hurtigt se,hvor det bar hen med nazisterne. Det var et spørgsmål om tid.
Idag er det lige modsat. "Besættelseshæren",bliver mere og mere magtfuld,for hver dag der går.

Forleden hørte jeg,med et halvt øre,tallet 19.000 nævnt. Om det var de flere,der var kommet hertil i 2013,eller dem vi kan forvente i 2014,opfattede jeg ikke lige.
Men eet er sikkert,næstefter kan vi forvente en invasion af Syrere.

Et billede på,hvordan danske politikere tænker. (Ja,det må jo blive derefter):
Thisted`s borgmester (inde),er så tilpas med at vi opnår større og større flygninge kvoter,her i Thy. Det skaber jo arbejdspladser......og bevillinger fra staten. Jamen,det er jo som at grave huller,og dække dem til med det samme. Burde være kriminelt,med sådan en tankegang. Men Hanstholm Havn,der mangler mill. til udbygning/bevarelse....næh..næh. Det kan vente.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-12-13 21:17

Når myndighederne ikke får hvad de forventer, så bliver de squ sure
Undersøgelsen er godt nok fra Sverige, men den kunne såmænd ligeså godt ha' været fra Danmark - og især, hvis det var fuporganisationen Kræftens Bekæmpelse, som havde stået for undersøgelsen.

Én ting undrer mig- og det er - vi - dvs. danskerne, pumper penge i spandevis til KB - men vi må aldrig se regnskaberne - og slet ikke det regnskab som omhandler, hvor mange milliarder organisationen modtager fra Nicorette (tyggegummi med nikotin)

- Og nej, jeg ryger ikke.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-12-13 21:20
Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-12-13 02:12

Jeg ønsker mig tilbage til 1969. Der havde jeg det nemlig smadderskægt. Spøg til side og hofter fat!!

Vi befinder os i en nederdrægtig situation, fordi der er så mange interesser forbundet med import af indvandrere.

1. Arbejdsgiverforeningen ønsker billig arbejdskraft
2. Venstrefløjspartierne tror stadig, at indvandrere stemmer rødt.

Derfor er vi flanket i en nederdrægtig krydsild - som vi nok aldrig kommer ud af. Og dog! De to eneste partier, som i dag fører lønmodtagerpolitik, er enhedslisten og Dansk Folkeparti. Den små Johanne ville jeg gerne have med en tur i høet - ønsket gælder ikke Pia K.

Men nu drejer det sig ikke om lider og udskejelser men om politik, og så er det snart jul. Tingene kunne godt kombineres - med den små Johanne iført nissehue, men alligevel! Hun er faktisk kønnere i virkeligheden end på TV.

Mvh.

Tonganeseren

Gad vide om PladderBalle får en god jul? Hvad mon han laver lige nu - derude i den mørke garage?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-12-13 02:13

Og!!!! Så er det tilbage til flyttekasserne. Næste læs ankommer her til morgen. Oh shit!!!

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 20-12-13 10:12

Ja Kaptajn Tommy,det der tobak halløj er noget værre shit,jeg stoppede med at ryge for jeg tror 10 år siden,men havde det været så meget snak om ryge forbud dengang var jeg sku nok ikke stoppet.
Man må ikke ryge,man må ikke være for tyk,man må ikke drikke spiritus,men for fanden da er det ikke bedre jeg dør 10 år tidligere,det er jo et stort problem med at blive passet hvis man bliver for gammel.
V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-12-13 08:55

Jeg vil gerne ønske alle brave jægere og andre positive mennesker, en rigtig glædelig og fredfyldt jul, samt et godt nytår, når vi når så vidt !
Selv KnoldBalle Knudsen ønskes en glædelig hjul, selvom hans visioner om at få solgt sit hus og garage til DJ som nyt hovedkvarter nok må siges at være tabt, al den stund han ikke længere repræsenterer kreds 3 eller har nogen tillidsposter -hvordan skulle han iøvrigt også skulle kunne få det ?? En løgner kan man ikke have tillid til !!

ØV4

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-12-13 11:02

Citat
Jeg vil gerne ønske alle brave jægere og andre positive mennesker, en rigtig glædelig og fredfyldt jul,

Ønsket er den samme herfra. Selvom jeg synes det er svært,både være positiv og realistisk.

Et eks.: Nu har jeg kravlet rundt om bilen,på mine skrøbelige knæ,og skiftet til vinterhjul,og så er der faneme ikke engang udsigt til sne.

M.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-12-13 16:09

Kære ØV4.
Også du, kære ØV, ønskes en rigtig glædelig jul - når du og din familie når dertil. Jeg vil takke dig for dit vid, skarphed og helt enorme overblik i den daglige signaltrafik på KANDU jagt-siden. I det hele taget bøjer jeg mig i støvet for den storhed, som de fleste debattører udviser. Smuk lyrik og velskrevne prosaindlæg. Ren og skær kunst. Det sker ofte, at en tåre finder vej til hagen, fordi så mange forstår at behandle det danske sprog med så stor respekt.

Men får vi nu en hvis jul, så pas på derude - kære ØV. Ser du en julemand gemme sig bag et træ, så vær parat. Det kunne jo være en pjalt i et kedeligt ærinde.

Glædelig Jul til alle - håber I får, hvad I ønsker Jer.

Ho, ho hoooooooooooooo

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-12-13 16:36

En 22-årig svensk mand sluttede lørdag nat sin brandert af med at blive kørt over at et tog ved Sandsborg station i Stockholm. Helt mirakuløst fik han dog ikke en skramme.

Det skriver dn.se.

- Manden husker ikke, hvordan han var havnet der, men fik lidt af en brat opvågning, da han blev reddet væk fra sporet. Det er virkelig en solstrålehistorie, udtaler Matti Dordlofva fra Stockholms Politi til avisen.

Manden blev kørt over af et af byens metro-tog, idet toget nærmede sig perronen klokken kvart over to natten til lørdag. Togførereren havde derfor allerede sænket farten, idet han opdager den berusede mand liggende på skinnerne cirka 15 meter foran toget. Han kan dog ikke nå at standse toget og kører derfor henover den fulde mand.

Den 22-årige bliver i al hast fragtet til et nærliggende hospital, hvor man kunne konstatere, at den fulde mand, ikke havde fået en skramme.

Manden har oplyst til myndighederne, at han ikke kan huske, hvordan han er endt på skinnerne. Det svar håber man derfor nu, at kunne finde, når man får set overvågningsbånd fra metro-stationen igennem.

Hmmmmmmm!!! Havde manden nu været ædru, havde han garanteret ikke overlevet.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-12-13 18:28

Ja, de svenskere.....ham her`s øl vil nok skumme (ham her`s....kan man skrive det??) når de bliver åbnet.
http://ekstrabladet.dk/112/article2180282.ece

Jeg har vist før ladet sive ud,at jeg ikke er den store jæger. Når jeg alligevel gør mig bemærket,er det for at det jo er en gemytlig side. Hvor der også af og til,falder noget åndelig føde af.

Vh. M.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-12-13 18:37

Satans også!!! Havde jeg hørt om ulykken, havde jeg haft en stak plastposer med til stedet.

Men hvad værre er, så hørte jeg for små 30 minutter siden et riffelskud, afgivet cirka 200 meter fra min ringe bolig. Der var tale om en kaliber .308 - sådan anslået. Jeg ringede til polisen, som nu er på stedet med hunde, som bjæffer lystigt.
En herboende indvandrer fik forleden halvandet år i skyggen for besiddelse af forskellige skydevåben og blankvåben, og for at have affyret et skud med en AK-47, hvor kuglen gik gennem væggen på et parcelhus og ødelagde et maleri. Skuddet blev affyret fra et sted, som ligger måske 500 meter herfra.
Hyyyyyyygggeligt.
Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-12-13 22:43

Jeg har lige fået en halv time fri af konen, og den skal bruge til noget fornuftigt........nemlig, til at ønske alle brave jægere på denne side - Og selvfølgelig Moseaek (han er jo ikke jæger - selvom man sku' tro det ) en rigtig glædelig jul.

Konen og jeg skal holde julen - igen igen. Hele den pukkelryggede kommer, både fra Østrig, jylland, København, hvilket vil sige, vores børn, deres kærester, min & konens svigerforældre, en hel masse fætre, kusiner, onkler og tanter....og je ska' komme efter dig, ska je'

Det er der selvfølgelig ingen djævel der har råd til, derfor er det også på sammenskudsbasis.
Vi er bare så heldige at ha' pladsen.

Mvh.
Tommy og på genskriv 2. juledag, sådan ca.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-12-13 00:33

I dag faldt der endnu en bette rå. Der var ikke meget at skrive hjem om, og den havde et abnormt overbid - hvor overkæben stak 3 cm længere ud end underkæben. Den så ikke ud til at fejle noget ekstraordinært - var bare i underkanten - sådan ernæringsmæssigt. Den stod midt i skoven og stirrede i den retning, hvor min søn kravlede rundt. Den blev urolig og forlagde residensen til et sted i udkanten af skoven, hvor der var kuglefang og hvor sønnen var ude af skudretningen. Afstanden 50 meter, kaliber .243 og Remington Core Lokt som drivmiddel. Råen faldt sammen og forendte øjeblikkeligt.
Normalt plejer vi at indstille råvildtjagten, når temperaturen fiser ned under 5 graders frost - over en uges forløb. Men nu ser alt anderledes ud, og derfor vil vi nedlægge yderligere to rådyr - hvis vi kan spotte noget der ikke er værd at gemme på. De store råer får lov til at leve.

Og endnu engang ønskes alle I brave jægere + Mosebaek og andre en rigtig glædelig jul i familiens skød - som det jo hedder. Håber på alt det bedste i det nye år.

Og så har jeg den allerbedste nyhed. Mit dejlig nu 5-årige barnebarn - Ingeborg, ser ud til at have overvundet sin leukæmi, og behandlingen indstilles 1. marts. Hun ser så dejlig ud, fuld af krudt og smil. Af farfar her har hun ønsket sig en spejderdolk og spejderbælte, og det har jeg så købt til hende i en spejderforretning i Hillerød. Da storesøsteren blev 6 år, fik hun det samme. Hun er meget ferm til at snitte - og nu vil lille Ingeborg prøve det samme - under forsvarlige forhold, vel at mærke.

Vi takker alle sammen Riget for en yderst kvalificeret 2-årig behandlingsperiode. De er fantastiske derinde, og jeg vil donere et nydeligt beløb til hospitalet. Jeg er så taknemmelig - ja, det er vi naturligvis alle. Hendes forældre har ydet en enorm indsats, har altid været ved hendes side i den svære tid - og dem takker jeg også - af hele mit gamle hjerte. Isæt moderen har haft det hårdt, men hun har været over Ingeborg 24 timer i døgnet. De rynker hun har fået grundet mangel på søvn - er adelsmærker.

Rigtig glædelig jul.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-12-13 11:02

Også herfra skal der lyde ønsket om en glædelig jul og et godt nytår...med knald i bøssen.
Citat
Og så har jeg den allerbedste nyhed. Mit dejlig nu 5-årige barnebarn - Ingeborg, ser ud til at have overvundet sin leukæmi, og behandlingen indstilles 1. marts.

Jeg mener selv at være tilpas hærdet,efter mange års sejlads på livets stormombruste og frådende hav. Men mit gamle hjerte græder sgu,når jeg hører om tilfælder som ovenstående.
Heldigvis,ser det ud til at ende som en solståle historie.

Hørte igår om en lille dreng,også fem år,der endelig havde fået fred. "Fred" det er jo fuldstændig meningsløst. Idag så jeg på tv,en ganske ung far,der nu sidder ene tilbage med to helt små piger.

Vh. M. Lige for tiden i dybe tanker.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-12-13 17:07

Ja, kære Mosebark. Sådan et sygdomsforløb trækker tænder ud - udtrykt på nudansk. Det slog hårdt, da min søn ringede og fortalte, at lille Ingeborg var blevet hasteindlagt på Rigshospitalet med leukæmi. Det ramte ekstra hårdt, fordi jeg engang mistede en 12-årig søn, hvorefter angsten tog over, for at der igen skulle ske noget grusomt. Sene telefonopkald med efterfølgende mareridt gjorde det efterfølgende svært at leve en normal tilværelse.
Men man ændrer sig, når livet viser sig fra sin mindre rare side. Man bliver ydmyg og empatisk i forholdet til andre, som oplever noget tilsvarende. Og ja, man bliver et bedre menneske af modgang. Når jeg læser om forældre som mister deres kære børn, så flipper jeg helt ud og må ud at gå en lang tur med hunden. Som du skriver det, får man ondt i hjertet og lungerne fungerer ikke, som de skal.
Efter min søns død ændredes mit forhold til alt levende. Man skønner på livet, og man bliver omhyggelig, når der skydes til et stykke vildt. Mærkeligt at det kan gå således - men i sig selv også logisk nok.
Vi har ellers haft vores del af kræft her i familien. Min kones lillesøster døde i januar af brystkræft, min kones storesøster og deres mor blev begge behandlet for samme sygdom for to år siden, og for at det ikke skal være løgn, så fik min kone brystkræft for nu tre år siden. På Herlev Sygehus fjernede man en ondartet knude - plus lymfevæv, men hun er kommet fint ud af det hele og tilbagevendende tjek har vist normale forhold.
Nu håber jeg så inderligt, at familien fremover afgår i naturlig rækkefølge. Svigermor er kommet på plejehjem efter flere blodpropper i hjernen - og som 90-årig må man trods alt forudse, at hun ikke runder de 100 år. Derefter er jeg den ældste - 71 ¨år, og lad det så være min ringhed som derefter takker af - som 100-årig. Jeg vil altså have et brev fra den siddende regent.
Men i morgen er det juleaften, og vi skal være sammen med sønnerne ( den yngste kom i forgårs hjem med en enorm rå ), børnebørnene og min søde svigerdatter. Det bliver en god aften, og denne gang må jeg huske læsebrillerne, så jeg kan synge aktivt med på salmerne. Vi skulle egentlig have holdt juleaften herhjemme, men med en tidligere vandskade, residens i en skurvogn og 150 flyttekasser i stuen, er der ikke plads til et juletræ. Hold da helt op, hvor vi har samlet sammen i årenes løb. Ganske enkelt utroligt.
Til slut en lille interessant ting. Når svigermor taler med sine børn, er hun morderlig svær at forstå, idet en af blodpropperne gjorde et eller andet ved talecentret. Men nå jeg tager hunden med op i hendes lejlighed på plejehjemmet, taler hun fuldstændigt forståeligt. Hun hævder også, at hun ejer en tredjedel af hunden. De andre gamle flipper også ud, når de ser min hund.

Endnu engang:

En rigtig glædelig jul til alle.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 23-12-13 17:32

Glædelig jul og godt nytår herfra til alle, også til lystløgner og evig ballademageren af guds nåde, Ballegnækkeren fra Løsning, dette fromme ønske, kan han have meget brug for i tiden fremover .

Diana må tænderskærende sidde og vride sine hænder, over dette jagtlige misfoster der tramper rundt på hendes på hendes stier,

Mvh
BW
MULTI X 2

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-12-13 18:48

Jeg håber at han får et par gummistøvler i understørrelse. Ikke noget unormalt for ham, idet han til daglig vader rundt i for småt fodtøj.

Glædelig jul - BW

Med venlig hilsen
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-12-13 00:30

Hip, hip hurrahhhh!
Jeg fik 2 par strømper i allerbedste kvalitat + en DAB radio. Konen og jeg gav ikke hinanden gaver, idet vi venter på udsalget.
Alt i alt en dejlig aften med glade børn og god mad.

Fik bare alt for meget at spise. Føler mig som en overoppustet zeppeliner.

Med venlig julehilsen

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-12-13 19:26

Mine julegaver......

Skrue-boremaskine
Overfræser
Jagtsokker
Dvs. familiefotos
Dvs. våbenolier, rensebørster, samt en flot rensestok med håndskåret krummelure
Et års medlemskab af Horsens og omegns Jagtforening

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-12-13 19:36

Nuiiii - hvor flot, men pas lige på med det der medlemskab, hvor du bliver bedt om at opgive navn og cpr-nummer. Var jeg dig, ville jeg nægte at modtage "gaven".

Rigtige mænd ejer mindst en overfræser.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-12-13 20:06

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 28-12-13 00:02

Tak for svaret sigfrid.

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 28-12-13 08:49

Tak for point Tonganeseren.
God jul og godt nyt år til dig og familie.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-12-13 14:49

Tillykke med påingenøøøøøøø Sigfrid.
Lad os håbe Din og Tongas drøm går i opfyldelse.

Mvh.
Jens Peter Monstrup
Holbæk

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-12-13 15:56

S
å
d
a
n

s
k
r
i
v
e
r

m
a
n

s
t
o
l
p
e

o
p

o
g

n
e
d

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-12-13 16:20

Jens Peter Monstrup.......ham kender jeg. Holbæ...Holbæ...Holbæk.....er det ikke et sted på Djævleøen?? Mener jeg engang,har kørt på noget de kaldte Holbæk motorvej....noget jeg vil karakterisere,som en cykelsti herovre.....og så var der en allerhelvedes modgående trafik,men intet i min retning. Alle blinkede med lygterne...men jeg havde sku da lys på.....tumpere.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-12-13 18:37

Typisk Holbæk logik. De kastede vel også sten efter dig...?
Siden kasernen blev nedlagt har Holbækkerne ikke været sig selv.

Mvh.
Jens Peter Monstrup.