/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Indbyggede administrator win8 pro
Fra : lougen
Vist : 399 gange
55 point
Dato : 10-12-13 15:10

Jeg er blevet træt af at der altid kom meddelelse om at jeg ikke havde administrator rettigheder når jeg arbejder med div. ting på PC. Derfor aktiverede jeg den integrerede administrator. den fungerer fint, men har dog den besynderlige "fejl" at den ikke kan åbne de apps der er i "født" metro fladen. dem jeg selv har lagt ind virker ok: Jeg har været på nettet for at se om det kan rettes, det kan det tilsyneladende, der er en kommando som hedder: "secpol.msc som giver adgang til stedet hvor det skal rettes. Desværre er der ikke noget som refererer til den win-version jeg har, så derfor kan jeg ikke lave rettelsen. Er der nogen som kan give et godt råd?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-12-13 15:23

secpol.msc er hvor man laver computer og brugerkonti politiker, det har ikke noget med rettigheder at gøre.
Helt præcist hvor er det du oplever ikke at have rettigheder?

Kommentar
Fra : lougen

Dato : 10-12-13 15:38

Som jeg skrev kan jeg ikke åbne apps!

http://www.islamadel.com/en/notes/6-computer/29-win8fixadmin

Prøv at se dette link det skulle være forklaring på dit spørgsmål

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-12-13 15:58

Den med secpol er til win 8 pro

Du skal åbne regedit og ændre denne nøgle til værdien 1!
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System\EnableLUA

Kommentar
Fra : lougen

Dato : 10-12-13 16:13

Som du kan se af overskriften på mit spørgsmål, så går det på win8 pro.
Når jeg er der som du beskriver i dit svar. Desværre ser jeg ikke det som du beskriver. Jeg har under system en mappe som hedder UIPI derefter en mappe som hedder Clipboard og den ender op i en mappe som hedder ExceptionFormats.
Inter som det du beskriver

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-12-13 16:21

Secpol.msc burde virke på win 8 pro

Ellers er det du skal rette i registreringsdatabasen,
har lavet en reg fil, kan hentes her
http://peecee.dk/upload/view/427451
dobbeltklik på den og vælg ok til at flette.

Hvis du vil se indholdet af filen så højreklik på den
og vælg Rediger eller åbn den med Notepad

Kommentar
Fra : lougen

Dato : 10-12-13 17:15

Det virkede desværre ikke. Jeg har åbnet med secpol.msc men kan ikke få noget frem som vises på skærmbilledet fra nettet

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 55 point
Dato : 10-12-13 17:42

Din win 8 er på dansk eller?

Så når du har åbnet secpol.msc skal du finde,
Sikkerhedsindstillinger > Lokale politikker > Sikkerhedsindstillinger,
og så find Kontrol af brugerkonti: Administratorgodkendelsestilstand for den indbyggede administratorkonto

Så dobbeltklikker du på den fundne linje og vælger Aktiver i vinduet der åbner,
og så klikker du Anvend og OK

Godkendelse af svar
Fra : lougen

Dato : 10-12-13 22:31

Tak for svaret Klaudi.
Det virker fint nu. Du var alle point værd

Kommentar
Fra : lougen

Dato : 11-12-13 00:03

Jeg var lidt tidligt ude med min begejstring!!!!! Jeg har ganske vist fået rettighed til at åbne visse apps, men nu skal der godkendes hver gang jeg laver en forandring/kopierer etc. Jeg får igen meddelelsen op med at jeg skal have administratorrettigheder for at foretage mig noget. Man kan åbenbart ikke have begge "goder" på en gang.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-12-13 06:55

øv