/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MS Media Player
Fra : mig-selv
Vist : 343 gange
100 point
Dato : 09-12-13 18:08

Hvordan er det nu lige jeg får dén til at afspille mine DVD skiver.
Har været inde under indstillinger osv, men den vil/kan ikke afspille skidtet.
Er opdateret med diverse codecs.
Den er også opdateret til sidste nye?

Gode råd afprøves gerne

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 09-12-13 22:11

jeg plejer nu at bruge media center istedet.
Kikkede lige mener der er en liste til venstre hvor dit dvd drev findes.
Hvis du går i denne computer og bare klikker på dvd drevet, og der ligger en film her så spilles den.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-12-13 01:58

Citat
Er opdateret med diverse codecs.
er du nu helt sikker på at du ikke mangler codecs? Jeg har ingen problemer med at afspille DVDer på min computere, jeg bruger K-Lite Full codecs pack.
Er det et DVD drev du har skiven i, eller forsøger du med et CD drev?
Det er ikke afspilleren, men drevet eller manglende codecs som er dit problem, Windows Media player afspiller DVD med de rette codecs

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 10-12-13 10:08

selvfølgelig O V N . vi skal lige være sikker på det er et DVD drev.
Hvis denne computer viser hvad der er i skuffen, må den have læst den.
for det meste vil den jo endda starte afspilning bare du kører skuffen ud og ind igen.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-12-13 12:46

Det er en dvd (img - fil) der ligger på pc og den mountes gennem DVDFab virtuel drive
http://www.dvdfab.com/virtual-drive.htm.
Og selve drevet fejler ikke noget, da den automatisk starter op med at vise indhold af skiverne.

MEN PROBLEMET er at når jeg klikker på en af VOB filerne, så kommer denne besked?
http://www.gratisimage.dk/image-4A9C_52A84F29.jpg

Har aldrig haft problemet før, men dette er en helt ny Win7 installation, og derfor skulle den gerne virke, med K Lite pakken.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-12-13 12:50

HOVSA????? PLEJER altid at have VOB filer, nu hedder de pludseligt VTS (men stadig vob)
NB filmen kan sagtens spilles med andre Playere.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 12-12-13 12:38

Windows Media player skulle kunne afspille VTS filer uden ekstra coedcs
Citat
VTS, which stands for Video Title Set, is a name given to video files that are present inside DVDs. These files use the .VOB file format and are encoded with the MPEG-2 standard. Windows Media Player 12, which comes built-in to Windows 7, provides native support for MPEG-2 encoded files so you can play any VTS files that you have without installing third-party codecs.
læst på eHow:
http://www.ehow.com/how_12147228_play-vts-file.html
er der noget kopi beskyttelse på den DVD som måske kan være årsagen til dine problemer?

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 19-12-13 19:06

Tak for svaret o.v.n..
Mig der vist var kommet igang med en ny install og glemte at ´drevet´ skulle hedde C: troede egentlig den selv navngav drevet, men NEJ, min hed en Copy of C:/ C: ?? og hvordan dét lige var gået til? godt spørgsmål, men jeg gik tilbage til en ældre Backup, som jeg nu bruger og den virker trods et par fejl og andet, som man hellere vil leve med end så mange andre fejl og mangler, som sikkert også ville komme senere.

NB: der er/ var ingen beskyttelse på skiverne, og nu hedder de ? også VTS
Men igen, en af de små mangler, som jeg kan leve med, bare alt andet virker og fungerer.