/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Opgaver til SRP
Fra : Anette1910
Vist : 438 gange
80 point
Dato : 07-12-13 16:20

Hej allesammen, er der nogen der kan hjælpe mig med 3 opgaver som jeg skal have med i min SRP?

Det er A-niveau matematik på gymnasiet (STX)

Mvh
Anette

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 07-12-13 16:35

Hvis det har noget med momentspændinger at gøre!
Så kan jeg ikke!
MV2

Kommentar
Fra : Anette1910

Dato : 07-12-13 16:37

Nej det er om diffentialligninger :D

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 07-12-13 16:38
Kommentar
Fra : Anette1910

Dato : 07-12-13 16:41

Kan du hjælpe mig med dem, så kan jeg sende dem til dig? :)

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 07-12-13 16:44

Har du prøvet selv?
MV2

Kommentar
Fra : Anette1910

Dato : 07-12-13 16:47

Ja har lavet de 10 andre, men er gået i stå ved disse 3 opgaver

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-12-13 17:02

Lav dine opgaver selv snothvalp, ellers lærer du ikke noget.

Kommentar
Fra : Anette1910

Dato : 07-12-13 17:49

Hvad er det for en måde at snakke på??!!

Hvis du ikke gider hjælpe så må du bare lad være..

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 07-12-13 18:11

Hvis jeg skal kunne hjælpe skal jeg have en opgave, så du må uploade én så jeg kan se den et eller andet sted, og herefter komme med en henvisning!
MV2

Kommentar
Fra : Anette1910

Dato : 07-12-13 18:20

jep

Kommentar
Fra : Anette1910

Dato : 07-12-13 18:20

Har du en mail jeg kan sende den på? :)

Kommentar
Fra : Anette1910

Dato : 08-12-13 22:37

   Opgave 2: Givet: V=42 L, k=0,3 timer^-1. ka = 1,80 time-1, F= 0,89.
En bestemt type pille, der indeholdende 1000 mg acetylsalicylsyre, indtages oralt.
a) Bestem en forskrift for mængden af acetylsalicylsyre (målt i mg) i blodet til tidspunktet f (timer efter indtagelsen).
b) Bestem en forskrift for koncentrationen C(t) af acetylsalicylsyre (mg/L) til tidspunktet t, og bestem det tidspunkt, hvor koncentrationen er maksimal.
c) Bestem det tidspunkt, hvor koncentrationen er under 10mg/L.

   Opgave 3: Fortsættelse af opgave 2.
Efter 2 timer indtages en ny pille.
a) Bestem en forskrift for den samlede koncentration C1(t) af acetylsalicylsyre i blodet, når t=2.
b) Bestem de tidspunkter, hvor C1(t) befinder sig inden for betalingsvinduet,
[10mg(L;100 mg/L].
c) Vurdér, om det er fornuftigt at indtage en ny pille 2 timer efter den første.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-12-13 13:57

Vi kan ikke hjælpe dig med de foreliggende oplysninger.

Du må som minimum angive:
Hvad er V=42 L, nok volumen af hvad?

Og de to k, er er det tidskonstanter? for nedbrydning af medicin??
k=0,3 timer^-1. ka = 1,80 time-1
Hvordan, hvilken orden???, der er jo forskel på ^-1 og -1 ????

Og hvad er F
F= 0,89.

hvordan ser en differential ligning for medicin optagelse og nedbrydning typisk ud,
og prøv selv at indsætte værdier for V, k, ka og F...

Kommentar
Fra : Anette1910

Dato : 10-12-13 15:07

Kan man ikke vedhæfte opgaven, for når jeg sætter ind her, så bliver nogle af tingene slettet?

Kommentar
Fra : Anette1910

Dato : 10-12-13 15:13

Er der mulighed for at jeg kan få din mail, og så kan vi snakke om det der, og så sender jeg den til dig, det vil være en super hjælp! :D

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-12-13 15:24

>de tidspunkter, hvor C1(t) befinder sig inden for betalingsvinduet,

måske ligger kandu uden for betalingsvinduet, som du heller ikke forklarer hvad er?

prøv at kopiere opgaven til word med: indsæt special/uformateret tekst,
herefter kan det meste nok læses i kandu??