/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Intet WiFi når jeg har strøm til?
Fra : Fanten
Vist : 498 gange
35 point
Dato : 01-12-13 17:40

Hej, jeg har i en måned ledt og ledt efter en løsning, men er stadig fanget i dette irriterende problem.

Jeg købte for en måned siden en ny bærbar computer (ASUS N56D). En aldeles fremragende computer hvis det ikke lige var for et problem.

Når jeg sætter computeren til strøm, forsvinder mit trådløse net. Når den kører på batteri er der intet problem, men når strømstikket er i kan jeg ikke rigtig få forbindelse. Jo, hvis jeg går noget tættere på routeren er der ikke rigtig noget problem. Det er som om, at den modtager signalet noget dårligere når stikket er i?

Jeg har kigget på strømstyrings-planerne, og det hele er på maksimal ydeevne, så problemet ligger nok ikke deri. Nogle gode forslag? Jeg har desværre ikke flere end disse 35 point, men håber stadig der er nogle der vil hjælpe

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 01-12-13 20:45

Det virker som om du skal have repareret/byttet den bærbare for sandsynligvis er netkortet defekt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-12-13 21:49

Din strømforsyning er nok en switch mode som støjer så meget elektrisk at den forstyrrere radioforbindelsen.

En dygtig elektonikmand kan lave en strømforsyning til samme spænding og strøm som ikke støjer , men sikkert fylder meget mere og har et noget større egetforbrug .

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 02-12-13 00:00

Når PC'n er så ny, så spørg, hvor du har købt den eller på Asus supporten.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 35 point
Dato : 02-12-13 10:14

Jeg gætter også på støj fra strømforsyning.
Prøv lige at flytte den væk fra linjen mellem ASUS og router, evt med forlænger ledning.

Godkendelse af svar
Fra : Fanten

Dato : 03-12-13 18:19

Tak for svaret Eyvind, det hjalp rigtig godt. Brugte en ny strømforsyning samt flyttede alt langt væk fra computeren. Nu kører det upåklageligt! :)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-12-13 19:03

- selvom det bare var forlængelse af transor's svar.