/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
samling af udendørs belysning
Fra : risvej07
Vist : 481 gange
100 point
Dato : 01-12-13 17:36

jeg har 4 udendørs lyskæder, der ikke kan forbindes med hinanden.
og jeg har kun et udendørs stik.
kan jeg bare bruge en alm. strømtromle ala denne http://www.harald-nyborg.dk/p7391/kabeltromle-25m-sartano.??
og hvad når der kommer sne ??
kan jeg evt hænge den op under udhænget ??

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-12-13 17:44

Bej det må du ikke.
Men der er masser af folk, som gør det eller noget lignende.

Det er begre at lade den så på jorden , med en tæt plasrtpose over end at hænge den under udhænget ,hvor brand kan brede sig til huset.

Kommentar
Fra : risvej07

Dato : 01-12-13 17:49

hej
kan transformerne godt holde til at være lukket inde i en pose ???
så kan jeg vel lige så godt bruge en alm. forledning til 25 kr. og pakke den inde i plastikpose ??

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 100 point
Dato : 01-12-13 22:06

Citat
kan transformerne godt holde til at være lukket inde i en pose ???
så kan jeg vel lige så godt bruge en alm. forledning til 25 kr. og pakke den inde i plastikpose ??

JA du kan sagtens bruge en alm. 4 stikforlænger, der er bare det problem at der ikke er plads til at der kan sidde 4 stk. transformator med stik på ved siden / i forlængelse af hinanden da en transformer dækker over et udtag. Men du kan bruge en længer med 6 / 8 udtag.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-12-13 10:29

Hvis den fordelerdåse hænger oppe under udhænget, er der tørt og ingen adgang for pillefingre.
En tromle er ikke så god hvis den ikke er rullet helt ud.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-12-13 15:33

Du kan bruge hvad du vil, kabeltromle eller forlænger stikdåser, 4 lyskæder bruger jo nærmest ingenting.
Vend kabeltromle eller forlænger stikdåser nedad så der ikke løber vand ind i stikket.
VH Palle

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-12-13 16:31

Pallebhansen - jeg ved ikke hvad der bliver sat til, så for en sikkerheds skyld.

Godkendelse af svar
Fra : risvej07

Dato : 02-12-13 17:17

Tak for svaret Hejdu58.
tak jeg tager lige en stik til 8 og en plastik poser og så en gammel urtepotte over, så køre det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-12-13 20:11

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 03-12-13 00:30

Selv tak risvej07