/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Sonofon og bortkommende mobil !!
Fra : joys
Vist : 378 gange
20 point
Dato : 05-12-01 17:59

Hej

Jeg har (dvs havde) en Alcatel 250 som jeg afleverede til Sonofon for at få sim oplåst... Det resulterede i at Sonofon smed den væk... !!!! De kom sørme til at sende den til en forkart adresse og kan nu ikke finde telefonen igen !!!

Jeg har fået et tilbud fra dem på en Alcatel 302 i erstatning eller kr. 500,- ( man kan ikek få audiovox'en mere)

Nu er problemet jo bare at jeg ikke vil have en alcatel 302 ( eller en anden alcatel) og for kr. 500,- kommer jeg ikke langt når jeg skal købe en ny telefon (uden simlås) der kan de samme som audiovox'en ( specielt muligheden for at lave call groups med særlige ringetoner, en funktion jeg benyttede mig meget af) ....

Hvad gør jeg nu... er jeg tvungen til at tage deres tilbud eller kan jeg "true" med noget .... og er det "normalt" for Sonofon at smide deres kunders telefoner væk ??

Joy

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 30 point
Dato : 05-12-01 18:21

Hej joys
Hvis Sonofon indrømmer at de har smidt den gamle telefon væk,er de forpligtet til at give dig en ny mobilos,som kan det samme som den nye kunne,eller give dig det samme beløb tilbage som du har givet for den
Hvis jeg var dig ville jeg ringe til Sonofon,og sige at du ikke vil tage imod deres tilbud,da den de tilbyder jo ikke har audiovox-og hvis du skal ud og købe en der har kan du ikke få den for 500kr
Hvis de ikke vil.så kan du sige at du går til forbrugerstyrelsen eller avisen-så skal de nok komme på andre tanker
Det er jo ikke din skyld at de har smidt den væk,så du har loven på din side
Så bare kæmp
PS-hvad kostede din telefon da du købte den?
MVH og held og lykke Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 05-12-01 18:30

Rettelse
som den nye kunne--der skulle stå som den gamle kunne
Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-12-01 18:30

joys skrev:

>Jeg har (dvs havde) en Alcatel 250 som jeg afleverede til Sonofon for at
>få sim oplåst... Det resulterede i at Sonofon smed den væk... !!!! De
>kom sørme til at sende den til en forkart adresse og kan nu ikke finde
>telefonen igen !!!
>
>Jeg har fået et tilbud fra dem på en Alcatel 302 i erstatning eller kr.
>500,- ( man kan ikek få audiovox'en mere)

Var det en Alcatel eller Audiovox du afleverede?!

>Hvad gør jeg nu... er jeg tvungen til at tage deres tilbud eller kan jeg
>"true" med noget .... og er det "normalt" for Sonofon at smide deres
>kunders telefoner væk ??

Jeg har ikke hørt om det før, men har du en kvittering for du har
indleveret den?

Prøv evt. at forhøre dig i dk.forbruger - eller måske endda
dk.videnskab.jura hvis du vil gå den vej.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
>>> Vær med i konkurrencen om gratis unlocking! <<<
Nye lavere priser fra 3. december, mange penge at spare.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-12-01 19:57

>Hvad gør jeg nu... er jeg tvungen til at tage deres tilbud eller kan jeg
>"true" med noget .... og er det "normalt" for Sonofon at smide deres
>kunders telefoner væk ??

Hvis du tror at de har gjordt det bevist, så tror jeg ikke du er helt
normal!

>Nu er problemet jo bare at jeg ikke vil have en alcatel 302 ( eller en
>anden alcatel)

Alcatel 302 må da anses som en rimelig erstatning - den er mindst ligeså god
som en Audiovox 250, hvis ikke bedere.......

Jeg synes du skal tage tilbudet, istedet for bare at brokke dig, du kan jo
ikke forvente
at få mere i erstatning end du har givet for din telefon i sin tid....

Christian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-12-01 20:10

"Christian" <webspam@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3c0e6dc1$0$26742$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Hvis du tror at de har gjordt det bevist, så tror jeg ikke du er helt
> normal!

hør nu her - nogle firmaer smider flere reperationsgenstande væk en normalt,
manden spørger jo bare om Sonofon er et af de firmaer...

> at få mere i erstatning end du har givet for din telefon i sin tid....

tjow, en tilsvarende telefon eller den mindste der kan det samme!

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?
- lav en traceroute på http://trace.susie.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-12-01 20:17

Christian skrev:

>>Hvad gør jeg nu... er jeg tvungen til at tage deres tilbud eller kan jeg
>>"true" med noget .... og er det "normalt" for Sonofon at smide deres
>>kunders telefoner væk ??
>
>Hvis du tror at de har gjordt det bevist, så tror jeg ikke du er helt
>normal!

Kan jeg ikke få dig til at trykke 'reply' ud for det indlæg du svarer
på. Du trykkede ud for mit indlæg, og så ser det umiddelbart ud som,
at det du svarer på var noget jeg skrev - hvilket jo ikke var
tilfældet.

>Alcatel 302 må da anses som en rimelig erstatning - den er mindst ligeså god
>som en Audiovox 250, hvis ikke bedere.......

Det er jo en smagssag - og hvis den gamle telefon har nogle funktioner
den anden ikke har, så kan da godt forstå man kan blive irriteret hvis
man brugte disse funktioner.

>Jeg synes du skal tage tilbudet, istedet for bare at brokke dig, du kan jo
>ikke forvente at få mere i erstatning end du har givet for din telefon i sin tid....

Det er da Sonofon der har lavet en fejl her, så "Joys" (hvorfor bruger
du ikke dit rigtige navn?) er da i sin gode ret til at være irriteret.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
>>> Vær med i konkurrencen om gratis unlocking! <<<
Nye lavere priser fra 3. december, mange penge at spare.

Kommentar
Fra : hoejbjerg

Dato : 06-12-01 07:09

Kort og godt vil jeg rette henvendelse til SONOFON, og i et velformuleret brev vil jeg fortælle Dem, at de skal give dig en anden telefon, eller så gøre dem klart, at du vil rette henvendelse til en advokat, som vil tage sagen for dig med kyshånd, det vil ikke komme til aat kosste dig 1 krone., aat køre en sag i mod Sonofon. Endelig har du også muligheden med Extrabladet. Find dig i hvad som helst eller <<Exreabladet, - og så er der BOMERANG I drtv, DE SKAL nok få sskovlen ind under Sonofon, SKODFON

Jeg har selv haft et par sager med Sonofon, og jeg truede dem med SØ- og Handelsretten.

Held og lykke

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-12-01 13:32

snip
> Alcatel 302 må da anses som en rimelig erstatning - den er mindst ligeså
god
> som en Audiovox 250, hvis ikke bedere.......
>
> Jeg synes du skal tage tilbudet, istedet for bare at brokke dig, du kan jo
> ikke forvente
> at få mere i erstatning end du har givet for din telefon i sin tid....

Erstatning er ikke en helt uprøvet diciplin. Hvis det var en forsikringssag,
ville man sige at Sonofon i første omgang skulle skaffe en tilsvarende
telefon af samme model. Hvis det ikke kan lade sig gøre, kan de ikke bare
tørre en eller anden telefon af på ham, som han ikke vil have. En rimelig
erstatning er nok omkring 1000 kr+.

Kommentar
Fra : joys

Dato : 06-12-01 16:41

Hej igen ...

Der var lige en skrive fejl *s* det var selvfølgelig en Audiovox og ikke som jeg kom til at skrive Alcatel, jeg havde som skulle låses op for sim undskyld Lasse *s* og jeg hedder Joy men er efterhånden så vant til at brugernavne skal være på 4 tegn så jeg sætter et S på, for det er jo min, derfor Joys...

Jeg har kvitering på at den er afleveret og Sonofon har da også indrømmet, at de ikke har min telefon .... og det er dem som (skriftligt) vil give mig Alcatellen eller kr. 500,- da de ikke kan skaffe en audiovox mere.

De har tilbudt mig en Alcatel 302 istedet.... men den har ikke de funktioner jeg brugte i den anden... (og jeg kan ikke lide telefonen)

Jeg gav kr 500,- for min audiovox incl sonofon abb. hvilket jeg egentlig mener er sagen uvedkommende. For jeg mener selvfølgelig ikke, at jeg skal straffes for at jeg har købt en telefon med abb. hos sonofon på et særligt tilbud. Ville jeg have en telefon der ikke havde de funktioner kunne jeg slippe med kr. 25,- incl abb. for en telefon der kunne lige kunne ringe og sende SMS og ikke mere ( som fx. en alcatel 302 ). Skal jeg ud og købe en telefon med tilsvarende funktioner som audiovoxen kommer den til at koste en del mere især uden abb.

Jeg forlanger ikke den nye Nokai 9210 i erstatning, blot en telefon med de samme funktioner som den bortkommende.

Joy, der faktisk er en pige, så det er nok derfor det ligger naturligt for mig at være en brokrøv...*GGG*

Og Christian.... det er vel op til mig selv om jeg vil have en Alcatel og om jeg syntes det er en rimelig erstatning..

Kommentar
Fra : hoejbjerg

Dato : 06-12-01 23:39

Jeg ville som jeg før har skrevet, true dem(Sonofon) lidt, nu er det jo ikke sådan, atsså et stort firma som Sonofon ligefrem smider folks telefoner væk med vilje., -. men det er jo som bekendt menmmeskeligt, at fejle. Sonofon ville stå sig bedre ved at være kulant.

Så pres dem lidt og forklar hvad det er du ønsker fra dem, - og gør et stort nummer ud af, at forklare - de på ingen måde ønsker den største og dyreste telefon i erstatning, - men du ønsker en telefon der dækker det behov du ønddker sf en mobiltelefon, - og ikke en tekefon der langt fra dine ønsker damt behoiv. Det er forøvrigt sådan, at Sonofon ikke selv skal betale for den bortkomne, - det skal postvæsenet de er rent juridisk ansvarlige. Du er velkommen til, at kontakte mig privat, du kan finde min adresse under min profil. Så skal jeg nok skrive et pænt men alligevel et brtev som de kan forstå, og " -med et tilbud de ikke kan sige nej til !"

Hilsen

Benny

Kommentar
Fra : maxses

Dato : 07-12-01 09:08

"alwresuihalert" skrev d. 06-12-01 13:32 dette indlæg :
> snip
> > Alcatel 302 må da anses som en rimelig erstatning - den er mindst ligeså
> god
> > som en Audiovox 250, hvis ikke bedere.......
> >
> > Jeg synes du skal tage tilbudet, istedet for bare at brokke dig, du kan jo
> > ikke forvente
> > at få mere i erstatning end du har givet for din telefon i sin tid....
>
> Erstatning er ikke en helt uprøvet diciplin. Hvis det var en forsikringssag,
> ville man sige at Sonofon i første omgang skulle skaffe en tilsvarende
> telefon af samme model. Hvis det ikke kan lade sig gøre, kan de ikke bare
> tørre en eller anden telefon af på ham, som han ikke vil have. En rimelig
> erstatning er nok omkring 1000 kr+.

Der er ikke noget som en ca. erstatning...det beløb joy skal have tilbage er: telefonens pris u abd... men eftersom telefonen ikke findes mere må man gå tilbage og finde "den gamle" pris u abd. og udbetale dette beløb...

mvh MAx

Kommentar
Fra : maxses

Dato : 07-12-01 10:15

"alwresuihalert" skrev d. 06-12-01 13:32 dette indlæg :
> snip
> > Alcatel 302 må da anses som en rimelig erstatning - den er mindst ligeså
> god
> > som en Audiovox 250, hvis ikke bedere.......
> >
> > Jeg synes du skal tage tilbudet, istedet for bare at brokke dig, du kan jo
> > ikke forvente
> > at få mere i erstatning end du har givet for din telefon i sin tid....
>
> Erstatning er ikke en helt uprøvet diciplin. Hvis det var en forsikringssag,
> ville man sige at Sonofon i første omgang skulle skaffe en tilsvarende
> telefon af samme model. Hvis det ikke kan lade sig gøre, kan de ikke bare
> tørre en eller anden telefon af på ham, som han ikke vil have. En rimelig
> erstatning er nok omkring 1000 kr+.
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-12-01 17:07

I artikel <LH_P7.460$Q3.37578@news010.worldonline.dk>, skrev "maxses"
<maxses.news@kandu.dk>:
> Der er ikke noget som en ca. erstatning...det beløb joy skal have
> tilbage er: telefonens pris u abd... men eftersom telefonen ikke findes
> mere må man gå tilbage og finde "den gamle" pris u abd. og udbetale
> dette beløb...
Ikke helt, man vil sige at han skal have det beløb, som telefonen eller en
tilsvarende ville koste idag, længere er den ikke (han må/skal ikke tjene
på det - vil udlægningen være fra en forsikringsmand, vil jeg påstå)

René

--
Nej - jeg snakker kun for mig selv.. det er mine meninger, ikke andres..
Web : [ http://www.renenielsen.com/ ]