/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
DJ´s nye hovedkvarter!
Fra : Sandhedsvidnet
Vist : 1290 gange
338 point
Dato : 20-11-13 07:29

Så fik de danske jægere deres nye domicil jeg havde helst set det lagt i trekantsområdet, men når det nu ikke kunne blive anderledes, såååååå
Den gamle detroniserede formand Ole Roed, er IKKE tilfreds, han kommer med en ordentlig omgang galde på DJ hjemmeside og gæt hvem der er kommet kl. lort i nat, med en gang volapyk, minus staveplade ??????

SHV har igen fået en gang fransk og dansk

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-11-13 10:01

Det er sikkert en god beslutning der er truffet m.h.t. Kalø - men hvis foreningen skal investere op mod 60 mill dkr i et sådant byggeri, hvoraf de efter sigende har opsparet ca. 20 mill dkr, synes det i mine øjne for vanvid ! Opsparingen er flot klaret, men at skulle optage lån for yderligere 40 mill dkr. ??? Det er sgu' mange penge at binde i nyt byggeri, velvidende at der står masser af nyere tomme lokaler mange steder i landet, der vil kunne købes for væsentligt færre penge. Godtnok skal man så regne med ombygninger/tilpasninger, som naturligvis også koster, men der er langt op til de nævnte beløb. For de opsparede 20 mill. dkr., vil man kunne finde særdeles gode lokaliteter, men ...........???
Skribenten fra i nat - kunne man måske tænke på Karl Ejnar Ballegård, den fødte optimist, forfatter, fhv. godsejer, fhv. riffelinstruktør, ja fhv. så mange andre ting ???

ØV4
Multi-X²

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-11-13 22:06

Æhæææmm - kunne man måske få et referat af nattens læserbrev fra en tilsyneladende ukendt "jæger" i Bottrup???? Jæve ha noet at grin af.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-11-13 14:45

Okay Tonga, hvis du dør af grin har du selv bedt om det.
Overjægerens skriv kommer her - værsågo'
Citat
Sendt af: Bent Ballegaard, Løsning, 20-11-2013

Peter eller Gitte.

Selvom der er lidt navne forviring og I har lagt indlæget lidt forkert, så vil jeg gerne svare Jer:

I er lidt forsent ude. Hovedbestyrelsen og formanden har beluttet, at der skal indkaldes til ekstraordinær repræsentantskabsmøde d. 5 dec. med eneste punkt på dagsordnen, at deres forslag "Jagtens hus" skal ved tages.

Det eneste I kan foretage Jer nu er at kontakte Jeres formænd og JKF- formænd og bede dem om, at stemme med fornuft og det er helt klart. at der stemmes NEJ til forslaget. Så ender det igen, som et debat oplæg ude i JKFèrne og kredsene og der høre det virkelig også hjemme.

Det er rigtig, at der i flere år har siddet et udvalg med det ene formål, at finde et nyt domicil, men dette udvalgs formand var udemærket klarover, at hans "mærkesag" Kalø. Kunne han ikke få gennemført, før Ole Rod Jacobsen var rydet af vejen, som formand. Det er han så nu også skal sagen hastes igennem - NEJ DET ER EN OMMER.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-11-13 15:06

Jamen hvor er det herligt igen at læse indlæg fra "Mesterens" hånd. Det er jo forrygende læsning - såvel hvad angår ordvalg som tegnsætningen. Her har der ikke været tale om nogen støttepædagog. Herligt.
Hvad med at tilbyde vore lærerseminarer uddrag af KnaldBalles skriblerier - og her tænker jeg naturligvis på linjefagsholdene i dansk. Så er nyuddannede lærer squ forberedt på det værste, når de skal ud og rette opgaver fra elever i 2. klasserne.
Tusinde tak for linket - kære Kpt. Tommy. Du har reddet min dag.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-11-13 18:53

Enig - det er fandeme guf dette her !!

Jeg har hørt, at Knallen underviser i dansk på én af de famøse skoler i det mørke bibelbælte, som man vistnok kalder området med omliggende landsbyer hvor Knallen bor - så er det måske got at man underviser mest i bibels.historie: lisom mine motorer er gode og passer til mine ævner; Dem har jeg nemli nok af. Som pensionist !!!

I guder hvor han gør meget for at skjule problemerne i HOJ - de er, som han, nemlig på røven - ud af vagten med dem

ØV4
Multi-X³

Efter sigende, står garageporten nu permanet åben hos KnaldBalle, så der må sgu' være noget af en hørm "på kontoret"

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 25-11-13 08:23

Hvad er en
Citat
vind vind situasion

SHV

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-11-13 09:08

Hmmmmm! Kunne forestille mig en situation, hvor KnaldBalle er fanget i lettere anløbne underbukser foran en låst hoveddør - og så naturligvis i stærk storm fra Nord. Se! Det må være en "vind vind situasion".

Igen en perle fra KnaldBalles hånd. Mesterligt.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 25-11-13 09:13

Det ligner sgu' noget fra en kendt forfatters undervisningsmateriale, som han bruger i sin egenskab af underviser på nogle af de meget velbesøgte kurser han afholder !!!
Lille Knudsen fra Båstrup ved Løsning er en ener i dansk undervisning, specielt i modersmål med islæt af fremmedord - det mestrer han til fuldkommenhed - næsten !!???

ØV4
Multi-X²

Med en ganske lille smule snedrys i håret !!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-11-13 13:02

KnaldBalle har vistnok udgivet en håndbog til retstavningens fremme.
Han kalder den BBK`s A, B. CE og den udgave jeg hørte om, var 89. reviderede udgave. Hvis rygtet taler sandt, er håndbogen kun tilgængelig i området mellem Vejle og Horsens, hvor niveauet indenfor retstavning ikke er tordnende højt. Så vidt vides har han selv bekostet udgivelsen af håndbogen.

Mvh.
Tonganeseren

Skal til at hive pelsen af en buk. Naboens 6-årige søn og lillebroderen har allerede været her, fordi de gerne vil se på. Begge forældre har lige fået jagttegn. Sådan.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-11-13 13:05

Har også hørt at 5. klasses elever på en meget missionsk skole i området har streget et bogstav på håndbogens forside, så der nu står BBK`s A B E, hvilket hensatte KnaldBalle i et frådende raseri.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-11-13 13:07

I andre tilfælde kom der til at stå BBK - AB E

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 25-11-13 15:33

Nøøøøøøøøøøøøøøøj nu kommer advokaten snart på overarbejde, Nuddi drengen er sur.
Citat
Ja, jeg bliver sur og gal nu - for ingen skal beskylde mig for ikke, at skrive selv, nok kan min indlæg være inspireret af mennesker jeg har mødt på min vej, men min gode Hr. forhenværende politi ansat. Jeg kræver bevis på din påstand!!
Du bor i Danmark i modsætning til Safari Høvdingen og derfor kan du retsforfølges og bliver det. Hvis du ikke føre bevis for dine påstande eller fremkommer med et dementi.
Jeg er forfatter og kan derfor ikke leve med, at blive beskyldt for, at andre skriver mine ting. Hvad de altså heller ikke gør.

Er det speritussen ja i læste rigtig, speritussen som har inspireret Nuddy dreng

SHV, har ikke fået speritus

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-11-13 16:59

Åh ja, åh ja og endnu engang Åh ja. En bunke udskrifter her fra KANDU skulle være mere end bevis nok for at du har haft en skriverkarl til at gøre det grove - kære KnaldBalle. At ideen måske er din egen, kan ingen jo vide, og din "udgiver" skrev da også engang på Jagtformidlingen en længere svada om din "manus" etc. .
Det er jo blevet moderne efterhånden, at man lader andre redigere oplæg, og en ting er sikker, med dit ualmindelige elendige sprogbrug, har du haft en skriverkarl til at få sproget til at flyde nogenlunde læseligt.
Men kom du bare an - gamle nar. Herfra kan der fremlægges milevis af tumpede formuleringer, som man normalt finder hos 3. klasses smådumme skoleelever og som klart beviser, at du ikke selv har formuleret teksten i Kratluskeren - som er en barnlig og elendig "bog".
Du er forfatter - skriver du. OK! Du har selv bekostet udgivelsen af Kratluskerne, og du kan derfor kalde dig forfatter og ideen er nok din egen, men at du selv - i fysisk forstand på egen hånd selv har formuleret dig kan der overhovedet ikke være tale om. Tag nu f.eks. dit seneste indlæg! Det har du squ heller ikke skrevet selv -, når man samtidig holder indlægget op mod dine sædvanlige formuleringer - som er en katastrofe for det danske sprog.
Du er og bliver et kæmpe fjols.
I øvrigt vil jeg gerne se "bivis" på at jeg har udtalt, at du ikke er har indleveret "manus" til din udgiver.

Tonganeseren

Vi er stadig nogle som ikke accepterer skriverkarle, og at betragte dig som ægte forfatter med eget mere eller mindre særprægede skriftsprog, er nok en overdrivelse. Du er bare en stakkels wannabe som klynger dig til en elendig pamflet - som åbenbart betyder alt for dig.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-11-13 17:12

Kære Sanhedsvidnet

Du er inde på noget meeeeeeeeget centralt. Vi har altid moret os over ordlyden og stavemåden i KnaldBalles indlæg. Til tider er det stjerneklat, at en støttepædagog har været til stede - men andre indlæg har været så usselt formuleret og stavet, så en normalt begavet skolelev i 3. klasse kunne have gjort det 100 % bedre. Det indlæg som KnaldBalle aktuelt er citeret for, har han heller ikke selv skrevet. Kontrasten er jo enorm - nærmest som fra en fixstjerne til en anden.

Spørgsmålet er så om KnaldBalle drikker??? Er han til tider så stiv, at hans omgang med det danske skriftsprog er så katastrofal? Men KnaldBalle skriver på alle tidspunktet af døgnet - og i store perioder har hans indlæg været lige katastrofale - nat eller dag. Måske er han stiv døgnet rundt. Hvem ved??

Der må være en logisk forklaring på sagen. Bruger KnaldBalle "stand in" eller er han i store perioder særdeles indisponeret?

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-11-13 19:51

ØJ ØJ Nååååååårh er Knaldballe gal Jamen jeg vil da godt skrive under på at Knaldballe er gal - endda rablende gal.

En vind vind situation - set ud fra Knaldballes synspunkt.
En vind vind situation er, når knaldballe har fået for meget brunkål, derved får både ham og konen glæde af den vitaminrige duft . Derfor hedder det en vind vind.

Slutteligt vil jeg sige....øh skrive: Nu kender vi Balledrengen igen. Trusler om advokat, politimester, bål & brand, fanden og hans pumpestok, osv, osv, osv....
Er det ikke nr. 285 gang har truet med det..? JOW det er - Balleknalde, forny dig..!

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 26-11-13 09:59

Det er sgu' underligt !! Hver gang BalleFranz bliver sur og gal, henviser han ofte til SafariHøvdingen i Sydafrika, en person som han meget tit har fordømt og lyst i b(r)and !! Og nu henviser han så sandelig igen til vor gode ven SafariJensen, manden som afslørede fadæserne i DJ for nogle år siden !
Tanken strejfer mig nu, om Knallerten Knudsen faktisk er i ledtog med Jensen og at det er ham der skriver nogle af brevene for Knudsen ???????
Tonganeser, skriv du blot videre om hel-idioten KnaldBalle - alt hvad han udtaler sig om, er opspind og løgn fra ende til anden !! Jeg tror sgu' nok de fleste skribenter her på jagtsitet er helt enige i, at meget af hans skriveri er tyvstjålet fra andre "rigtige" forfattere - han evner ganske enkelt ikke at sætte tre ord sammen til noget forståeligt, narrehat som han jo er !!

ØV4
Multi-X²

Knaldballe - hvis du også vil anlægge sag mod undertegnede, så husk at jeg ikke bor ved Horsens, men på Sjælland eller måske i Givskud i Midtjylland ???

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-11-13 12:20

Kære ØV44

I "bogen" Kratluskeren henviser KnaldBalle blandt andet til en personkreds, som jeg også har kendt, da jeg var dreng. Blandt andet Leif Ragn Jensen, hvis søn, Kjeld, jeg gik i klasse med på Th. Langs Skoler i Silkeborg. I "bogen" fortæller KnaldBalle om et nært forhold til Leif Ragn Jensen og dennes familie, Kjeld kendte intet til personagen.
Ud fra "bogens" indhold er jeg derfor overbevist om, at det er KnaldBalles erindringer der eksponeres, men med ændringer i virkeligheden, som han givetvis vil karakterisere som retten til "klunstnerisk frihed" - som dengang han truede min hustru med at opsøge hende, når jeg ikke var hjemme. Sagen ligger stadig hos politiet i Helsingør.
I mine øjne er "bogen" det rene makværk. Konflikterne (problemstillingerne) er naive - direkte barnlige og intetsigende og "bogen" er absolut ikke læseværdig - med mindre man bevidst ønsker at spilde sin tid.
Men KnaldBalle har bygget hele sit image op på at kunne kalde sig "forfatter" - og fred være med ham.
Havde han bekoster flere udgivelser, havde situationen været en anden, men adgangen til en egnet skriverkarl har åbenbart ikke været tilstede. I stedet vælter han rundt med læserbreve i et sprog som er en tumpet 2. klasse elev værdig. Mere anus end manus.

Mvh.
Tonganeseren

Det er hårdt at pelse et frossent rådyr.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-11-13 13:19

Lad os nyde Bent Ballegaards indlæg. indlægget er rettet imod en tidligere politimand og ivrig debattør på Jagtformidlingen med nicknamet "ULL" - og ikke at forglemme, ivrig svensk bjørnejæger.

Citat
Bent Ballegaard, Løsning - 25-11-2013 13:32   Skriv svar

Jesper XXXXXXX ( Personen, som anser sig selv for at være Jægerforbundets grå formand). Arrengere jagtrejser til Sverige, hvor der virkelig bliver gået til speritussen i stædet for bæver jagten. De jagtetiske regler og våben sikkerhed, er glemt hjemme i Danmark.

Ja, jeg bliver sur og gal nu - for ingen skal beskylde mig for ikke, at skrive selv, nok kan min indlæg være inspireret af mennesker jeg har mødt på min vej, men min gode Hr. forhenværende politi ansat. Jeg kræver bevis på din påstand!!

Du bor i Danmark i modsætning til Safari Høvdingen og derfor kan du retsforfølges og bliver det. Hvis du ikke føre bevis for dine påstande eller fremkommer med et dementi.

Jeg er forfatter og kan derfor ikke leve med, at blive beskyldt for, at andre skriver mine ting. Hvad de altså heller ikke gør.

Problemerne omkring Horsens og Omegns Jagtforening. Har jeg kæmpet for skulle være en dialog i mellem Danmarks Jægerforbund og Horsens og Omegen Jagtforening, men den dialog har Kredsformanden og HB medlemmet ikke ønsket, at ta` eller skal vi sige turde at tage. Hvorfor de har lagt mig på is i nu seksmåneder en politik, som de i årevis har anvendt i mod formanden og næstformanden i H.O.J.

Hvilket igen var årsagen til, at jeg blev opstillet og valgt. Ikke kun en gang, men to.

Så kom tilbage til sagen Jesper, hvis du har noget at byde ind med, andet end udokumenteret personfnidder.

Hmmmm mon forfatter har brugt skriverkarl til dette indlæg....

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-11-13 13:34

Hvad Satan!! Er jeg nu også blevet paranoid?
Her troede jeg, at der var tale om et angreb på min ringhed, fordi KnaldBalle altid skyder med spredehagl og fordi jeg har påvist, at KnaldBalle færdes med et meeeeeget løst forhold til sandheden.

Der kan man bare se. Jeg må nok have krisehjælp.

Og hvad kan man så lære af KnaldBalles epistel?

Nyt motto: Man bliver ikke altid kold i røven af at være lagt på is.

Andet nyttigt motto: Man behøver ikke at være bly, selv om man er tung i røven.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-11-13 13:47

Ballegaard er blevet træt af at true ordentlige Kandubrugere med bål og brand.
Nu har Balle så kastet sig over Ull, for at se om den går med ham. Det gør den naturligvis ikke - Ull er jo ikke dum - modsat Balle

Såååå...Tonga, du skal ikke i retten denne gang

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-11-13 14:33

KnaldBalle trænger til et los i røven, og det ville glæde mig oprigtigt at være den der sparker. Mage til dum og ondskabsfuld støder skal man lede længe efter.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 26-11-13 16:09

Citat
Hvilket igen var årsagen til, at jeg blev opstillet og valgt. Ikke kun en gang, men to

Omvalg, omvalg, man kan ikke vælges to gange på de samme møde

SHV

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-11-13 21:00

Citat
Omvalg, omvalg, man kan ikke vælges to gange på de samme møde

Nu har Ballegaard jo en meget livlig fantasi

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 27-11-13 14:10

"Nu har Ballegaard jo en meget livlig fantasi":-D:-D:-D Har han dét ?? Jeg troede sgu' han er ligeså snotdum som han giver udtryk for !!!

ØV4

Bosat på Sjælland og ikke som Knudsen påstår, i Egevang ved Horsens !!! Gad vide om han har givet den "forkerte" Øjenvidnet en undskyldning ???

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-11-13 18:20

Det er vel ret beset to sider af samme sag...

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 28-11-13 18:16

Ser ud til på DJ siden, det er Ole Roeds stemmekvæg, der gør udfald fra Djævleøen og så et enkelt HOJ medlem

SHV, nu også med varme i gulvet

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-11-13 21:03

Jeg surfede lidt og fandt denne skrivelse.

Husker I....? bb1 og hans vagtler

Citat
Lagt på d. 29-07-2007 02:12

Tilmeldt: 27/07/2007 00:56

Hej Clas og tak.

Jeg håber sandelig vi ses inden da ? hvad med nu når der er høstet?
Jeg skal betro dig en lille hemmelighed. Jeg har fået fat i nogle vagtler og dem skal Trold og hans søskende få lov til at finde på marken og så bliver det spændende, at se om der er stand i dem. Er der det er det fint og er der det ikke, s? tager vi den derfra. De skal også have lov til at prelle på dem langt og inderligt, hvis de vil.
Det vigtigste er, at de bliver vækket!
Der bliver mindst to hønsejagter i ?r, hvis du er interesseret s? send mig en mail.
Jeg har fået et mindre problem her til aften. Når Trold sover på sofaen, så drømmer han og falder ned på gulvet. Der efter bliver han så bange, at han kravler ind under sofaen. Så skal jeg ned på mine gamle knæ og logge ham ud igen. Det er sket nu to gange, men nu har jeg sat en stol for.
Mvh.
bb1
Ingen jagt uden en vel dresseret jagthund.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-11-13 21:14

- Og som krølle på den berømte hale......

Citat
Lagt på d. 04-08-2007 15:04

Super Administrator

Antal indlæg: 535
Tilmeldt: 03/01/2007 15:56

Der er blevet sendt et spørgsmål Skov- og Naturstyrelsen, som følger.

"Jeg har, i forbindelse med hundetræning, modtaget råd om, at bruge Vagtler til træning af jagthunde!"

Svar fra SNS.

Det er forbudt at indfange vildt uden Skov- og Naturstyrelsens tilladelse.

Det er desuden forbudt at udsætte og bruge vagtler til hundetræning.
Redigeret af jensen d. 04-08-2007 15:05
John Jensen

Mvh.
Tommy.

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 338 point
Dato : 30-11-13 22:18

Igen igen bliver storvildtsjægeren, forfatteren, m.m. korrekset for sine, hvad skal vi kalde det, ulovlige metoder udi vagtelopdræt og hundetræningsmetoder udført på levende vagtler.
Forbandet svineri - iøvrigt.

Citat
Lagt på d. 26-08-2007 19:17

Antal indlæg: 6
Tilmeldt: 26/08/2007 18:38

Vi har nu gennemlæst trådene i denne debat og vil derfor gerne bidrage med fakta omkring udsætning af vildt / dyr i Danmark.

Det er meget beskæmmende at læse om en sådan omgang, tagen loven i egne hænder, som der er omtalt her. Vi som jægere har det svært nok i forvejen, vi behøver ikke at prale af sådanne ulovligheder.

For det første har vi et sæt jagt etiske regler, disse er vedhæftet jagloven som et bilag. De jagt etiske regler har alle jægere pligt til at overholde. Her er udsætning også omtalt.

Desuden så er det meget klart beskrevet i "Bekendtgørelse om udsætning af vildt" fra Miljø og Planlægningsudvalget.
Her står der ganske kort, klart og tydeligt at: Vildt må ikke udsættes i naturen uden SNS?s tilladelse. I de efterfølgende paragraffer omtales undtagelserne nemlig, agerhøns, fasaner og ænder, da disse må udsættes i nærmere bestemte perioder.

Link:ihttp://www.folketinget.dk/samling/20061/almdel/MPU/Bilag/481/384264.PDF

At vagtlen ikke er vildt og at den indfanges igen holder ikke.

Der yngler vagtler i Danmark, fuglen er derfor en del af den Danske fauna og fordi der ikke er jagttid på den, må man ikke gøre med fuglen som man vil. Det er derfor forbudt at udsætte vagtler og næste lovovertrædelse sker når den indfanges igen. Det er ikke tilladt at indfange vagtler fra den Danske natur. Det er heller ikke tilladt at indfange agerhøns. Fasaner kan man, ved den lokale vildtkonsulent, søge om tilladelse til at indfange.

En fugl regnes som udsat i det øjeblik den har forladt fangeskab.

At vagtlen er godkendt i Fælles Markprøve Regler for stående hunde er heller ikke korrekt. Det var den for en kort stund, men på grund af stor modstand fra aktive hundefolk, er den nu fjernet igen.

Under de sidste forhandler omkring udsætning af fuglevildt i Danmark, var vi meget t?t p? at al udsætning af fuglevildt blev forbudt. Skal vi frem til de næste forhandlinger i 2017 høre og læse om forskellige kreative måder at træne hund på og udsætte fugle på, s? kan vi være helt sikre på at vi i fremtiden ikke får lov til at udsætte nogen former for vildt, og det ville være en skam. Der bliver for øjeblikket gjort en stor indsats for at hjælpe agerhønen, især ved forbedrede udsætningsmetoder og fodring året rundt. At et sådant godt arbejde skal ødelægges fordi nogle få ikke kan finde ud af at indordne sig under de regler der nu en gang er, kan de ganske enkelt ikke være bekendt.

Den der, under træning, bliver ved med at jage den samme stakkels vagtel på vingerne igen og igen burde skamme sig.

Med venlig hilsen
Annette Laursen, Hundekoordinator DJ region 5
Michael Sanner, medlem af Vildplejeudvalget under Dansk Jagthunde Udvalg

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-12-13 00:25

Fint lige at få sagen bragt til døren. Indlægget fra bl.a. Michael Sanner havde jeg ikke læst, men herefter må det stå enhver klart, at Bent Ballegaard Knudsen bryder loven, når han anvender vagtler til hundetræning. Altså en simpel lovovertræder. Men vidste vi det ikke på forhånd? Tænk bare at skyde til en ræv på 300 meters afstand. Føj for Satan da. Og at hunden bliver bange, når den vågner, forstår jeg også godt.
At bemeldte riffelbærer nu sidder i bestyrelsen for kreds 3 siger noget om standarden i kredsen.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 01-12-13 11:56

Hvad standarden er i kredsen siger ikke noget om de andre bestyrelsesmedlemmer, det er dem som har stemt på Nuddy drengen, der trænger til et eftersyn

SHV, har været ude at træne hund på en kendt nabos mark

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 01-12-13 16:01

SHV kan godt lide dette citat.
At vagtlen er godkendt i Fælles Markprøve Regler for stående hunde er heller ikke korrekt. Det var den for en kort stund, men på grund af
Citat
stor modstand fra aktive hundefolk
, er den nu fjernet igen.

SHV, fandt ikke nogen vagtler

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-12-13 14:22

En fornuftig person med nicknamet "PAA" går lidt i rette med bb1 og modtager derefter denne svada fra bb1

Citat
Lagt på d. 03-08-2007 12:12

Bruger

Antal indlæg: 53
Tilmeldt: 27/07/2007 00:56

Til PAA.
Det er ikke første gang du går i rette med noget, som jeg har skrevet uden at du i forvejen har sat dig grundigt ind i hvad det hele drejer sig om.Angry

Derfor er det vigtigt at slå fast ved du noget alle andre ikke ved eller er du blot ude p? at profilere dig selv på min bekostning!
Du er n?d til at sætte dig helt ind i hvad sagen drejer sig om og du er nød til at forstå præcist hvad jeg har skrevet ? Hvor skrev jeg:
At der er jagttid på vagtler og at det er jagt vi driver på dem? At vi bruger dem i en dueflusher eller udsætter dem i et bur?

Som jeg har skrevet tidligere, så regnes vagtelen lovmæssigt, som en tamdue, en tamkylling, en hamster,en kanin, en hunde hvalp, en ko ovs ovs ovs.

Så PAA du er allerede langt ude i hampen eller skal vi sige hamsteren for den kan vagtelen også ligestilles med. Helt bort set fra, at den er en art der i forvejen findes i den danske natur, så ikke engang lovgivningen om, at der ikke m? udsættes arter, som ikke i forvejen findes i den Danske natur overtræder man ved, at anvende vagteler til hunde træning.

Dit andet sentimentale pladder om en lille fugt og en stor hund er noget forbandet sludder ? vi går på jagt vi er jægere vi dræber dyr arten er såmænd ganske lige gyldig.

Mvh.
bb1
Ingen jagt uden en veldresseret jagthund. Det siger loven og en s?dan f?s kun ved træning.
www.bb-jagt.dk

bb1 er kort sagt, en skændsel for hele den danske jægerstand

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 02-12-13 16:18

Og her hopper tandremmen af for Nuddy dreng
Vi går på jagt vi er jægere vi dræber dyr arten er såmænd ganske lige gyldig. dyr arten ser man det ser man deeeeeeet

SHV, har heller ikke set hverken hamster eller vagtel på nabo terrænet

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-12-13 17:02

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-12-13 18:21

Nøøjjj! Edermageme dyrplageri at sætte en hamster i en dueflusher!!! - med mindre den er forsynet med faldskærm indkøbt hos BR-Legetøj.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 02-12-13 18:56

Nu er de gode citater jo af lidt ældre datoer, men men men !!! BalleFranz er stadig en dyrplager ved at bruge de vildtarter han nu synes er godt for ham og sin hund - typisk for løgnhalsen
Ligesom han bruger strømhalsbånd, skønt det også er ulovligt - fy for fanden for noget forbandet svineri !!
Men her i julemåneden har han andet at bruge strøm til, nemlig på RØD belysning af og projektører på sin ringe bolig, har jeg ladet mig fortælle ! Så nu har han fået en god samvittighed ved at pynte for børn og barnlige sjæle i lokalområdet - gad vide om JulemandenKandu dukker op på taget ????

Mon ikke vi snart får en hyggelig julehilsen fra The One and Only - Bendt Ballegård Knutzen, vor store nulevende forfatter og causeur

ØV4
Multi-X

Er IKKE bosat i Ballens pastorat, men på Sjælland

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 03-12-13 07:07

Citat
Jeg har lovet, at jeg ikke vil refererer fra kredsbestyrelsesmøderne i kreds 3 , men når jeg end ikke er blevet inviteret med til, at deltage, så tager jeg altså bladet fra munden.

   Med venlig hilsen.

   Bent Ballegaard.

   Kredsbestyrelsesmedlem i kreds 3

Har Nuddy dreng sovet over sig og glemt mødet, fordi han ved de ikke gider høre på ham, eller er mødet afholdt uden hans viden naaaaaaaaaaaaa han havde ikke modet til at møde op, fordi han kendte udfaldet, SELVFØLGELIG har han fået en invitation

SHV

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 03-12-13 08:54

Her har vi BalleFranz i fri dressur - altid misforstået og aldrig underrettet om noget som helst !!!
Mon ikke snart alle har fundet ud af løgnerens optræden i alle forhold - han er ikke til at stole på, er illoyal over for både enkeltpersoner og organisationer - vi må håbe at alle involverede denne gang holder stand og ikke giver ham så meget som en lillefinger - lad ham nu blot syde i sit eget fedt (det er der til gengæld nok af) Dovne Bendt !!

ØV4
Multi-X³

NB Jeg har hørt, at bb1 har givet det "forkerte" Øjenvidne fra en forstad til Horsens en undskyldning, dog ikke officielt, for så ville han tabe ansigt udadtil

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-12-13 02:36

Når man pt. bor i en skurvogn pga. vandskade i privaten, så er man underlagt vejrets luner. Regner det, så lyder det som nedfaldshagl - og nu blæser det så meget, at jeg ikke kan sove. Satans også.
Men sove - har de nok også svært ved i Hedensted Kommune, hvor man vil placere en institution for udviklingshæmmede medborgere i et parcelhuskvarter. Men når noget er skidt for nogen - er det godt for andre.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 05-12-13 08:30

Kære Tonganeser !

Hvornår regner du med at dit hus er færdigt til indflytning igen ? Det er sgu' en "dum" situation at være havnet i, men med udsigten til et "nyt" hus, er det vel værd at vente på - gad forresten vide, om din skurvogn er beregnet til at kunne bære vægten af en kane, en fed julemand og et rensdyr samt en masse gode gaver til dig, når nu JulemandenKandu dukker op inden længe !!???
Er der nogen specielt du har i tankerne vedr. det nye tiltag i Hedensted Kommune ??

Hvorom alt er, vil jeg ønske dig og dine en rigtig glædelig jul, forhåbentlig tilbage i vante omgivelser inden den store højtid.

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-12-13 14:28

Kære ØV4

Jeg regner ikke med noget mere. Gulvene er på plads, og nu huserer en maler i rummene. Men da en stor del af skabene blev brækket i stykker - altså da gulvene blev hevet op, så skal der også nye skabe og køkkenmøbler på plads. I går var vi så i IKEA, og jeg havde medbragt min trailer - som kan klare 500 kg. Men så vejede skidtet over 1.000 kg - og vi måtte betale en fragtmand for at køre det hele til vores residens.
Nu er stuen og to værelser mokket til med kasser og æsker - og vi skal til at samle det hele. Jesus Maria.
Livet i en skurvogn er ikke en dans på roser. Sovekabinen måler 230 x 160 cm - og her har man mokket en dobbeltseng ind med målene 200 x 140 cm. Havde det været i de nyforelskede år, havde det ikke været noget problem, men med 36 års samliv på bagen, er det dælme lidt af en belastning. Vi ligger med hovedet i hver sin retning, og derved får man hele skraldet lige i nakken, når madame slipper en orkan ved nattetide. At man også får gebisset smadret sammen af et natligt karatespark gør det heller ikke lettere. Forrige nat blev det for meget, og havde jeg ikke været et kristent menneske, havde jeg squ kvalt hende - hun snorker nemlig også. Det lyder sådan her: "Kraaaah - py", og dette "py" får hårene til at rejse sig på mit elendige hoved. Hun siger at også jeg snorker, hvilket jeg blankt afviser. Det har jeg nemlig aldrig hørt.
Jeg har altså nået et punkt, hvor jeg føler mig nedbrudt, og måske sniger jeg mig ind i huset og sover på nogle uldne tæpper.

Det bliver squ nok en elendig jul.

Mvh.
Tonganeseren

En nedbrudt mand

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 08-12-13 12:11

Kære alle

Underligt at HOJ har tage advokatsagen af deres hjemmeside og erstattet den med en jagtdag på Ballegaards jagtslot.
Har de set lyset og må erkende de skal betale til forbundets ny domicil?

TRD

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 09-12-13 08:33

Nu er der så kommet nye oplysninger på HOJ's jagtsite ! Her fortælles, at DJ har fået ret i sine påstande og at HOJ har været nødt til at oprette sig som ny forening og en underafdeling HOJ af 2014:

http://www.horsensjagt.dk/

Så hvordan tingene nu står, ved kun de indviede af foreningen og godt for det ! Ballegård og hans grødhoveder er dermed forvandlede til nul og nix og også godt for det !!

Den store jagtdag på Løvenholdt har bragt nogle fantastiske billeder af naturen i det midtjyske højland, men desværre også af nogle personer - bl.a. en vis herre med rød tophue eller narrehat, skulle man hellere kalde det Og ulovlighederne fortsætter som vanligt, med billeder af "jagtvognen", som i et uheld vil få katastrofale følger for passagererne og ingen forsikringsdækning !!!! Man savner også et billede af Ballegård med sin hund !! Har han fået taget livet af staklen med for høj strømstyrke ??

ØV4
Multi-X²

Jeg har hørt at HOJ har fået henstand med at betale advokaten, da en hel del penge skal bruges på at finansiere det nye DJ-domicil - kan det mon være rigtigt ???

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-12-13 13:58

Man plejer jo at sige, at som ejer - så hund, og måske forholder det sig således, at KnaldBalles hund har udviklet sig til en ondskabsfuld køter, som ikke kan være sammen med andre.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-12-13 17:52

Fin parade, må man sige. Denne gang har man undladt at fotografere de deltagende jægere foran paraden, men så undgår vi andre at se bøvede deltagere stå med hat eller hue på hovederne og hænderne dybt begravet i fedtede lommer.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 09-12-13 19:40

Ja Tonganeser - og ingen DovneBendt som slænger sig på divaneseren, med eller uden nissehue - et virkeligt ømt syn !!

M.h.t. hans køter siges det, at hunden er kryptokid og derfor i nogle situationer kan virke aggressiv og meget han-hundeagtigt p.g.a. hormonforstyrrelser - gad vide om det er det samme for ejeren ??

Kryptokisme = http://www.netdyrlæge.dk/leksikon/hunden/hundesygdomme/urinvejslidelser117/311-kryptokisme

ØV4
Multi-X²

Godkendelse af svar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 09-12-13 21:35

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-12-13 21:54

Tak for påingerne min kære Sandhedsvidne.

Er aupair'en efterhånden blevet oplært i de hjemlige sysler

Mvh
Tommy.
Julevarm som bare fanden.