/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Forbandede fluer
Fra : frieda
Vist : 2787 gange
100 point
Dato : 11-06-03 15:52

Det er tredje uge, vi har over 30 grader her. Det er en meget fugtig varme, og fluerne er ved at drive mig til vanvid.
Nej, jeg har ikke madvarer fremme. Og ja, jeg har prøvet de der klæbende dimser, man hænger op. Fluerne flyver bare uden om. Min kat har gjort, hvad den kunne, men ligger nu udmattet det køligste sted i huset.

HJÆLP, hvad gør jeg.

Frieda

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 11-06-03 16:00

hvad med de dersens elektriske nogle. Det er vidst noget med at fluerne bliver tiltrukket af det lys den udsender, men når de så sætter sig, så får de stød! Skulle virke godt, men nogle produkter er noget bedre end andre (for ikke at sige nogle produkter stort set ikke virker)!! Men det ved forhandleren/sælger sikkert alt om.

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 11-06-03 16:04

Stakkels frieda

Er der noget i dine nærmeste omgivelser der trækker fluer til ? og som du kan gøre noget ved ?
Har selv prøvet at bo ved siden af en tilvokset grund, der kun blev brugt til at lufte hunde, det gav fluer vil jeg love dig Dengang vi havde problemet læste jeg et sted, at en pose med vand hængt op i den åbne dør ville holde fluerne ude, jeg prøvede det ikke for jeg synes det lød for åndsvagt, men det er noget med at fluerne ser sig selv som meget store i posen og det skulle altså holde dem væk ?
Jeg fandt den her på nettet, den er måske et forsøg værd
Fluer:
Er du træt af fluer inden døre? Fluerne kan undgås ved at lægge hele nelliker, mynteblade eller skaller af citrusfrugter i vindueskarmen. Fluerne holder sig væk, for de kan nemlig ikke lide lugten.
Eller også må du ud og investere i denne plante http://www.von-wallfeld.suite.dk/CP/Dionea-slaegten.htm

Held og lykke med det.

Hilsen Stormfeldt

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 11-06-03 16:07

Kom lige i tanke om, kan man stadig købe de der dimser på tankstationerne, til at hænge i kostalden, de slår fluer og alt andet kryb ihjel, der har været snak om, hvorvidst de må bruges i hjemmet, men jeg ved det ikke ? Og kan altså ikke huske hvad de hedder.

Stormfeldt

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 11-06-03 16:11

Hvis jeg var dig, ville jeg lave nogle rammer af fluenet, til at sætte i vinduerne og evt. i døren. Det er effektivt. Du køber bare nogle lange, max en cm tykke lister og skærer dem til, så de danner et vindue. Du kan samle dem med nogle meget små vinkler. Sæt nettet på med hæftepistol eller lign. Du kan købe det hel i et byggemarked.
Jeg tror ikke på, du kan holde fluerne væk med andre midler. Vi kan ikke, i hvert fald.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 11-06-03 16:13

Jeg glemte lige at skrive, at rammerne skal holdes på plads med "vridere", ligesom gamle forsatvinduer.

Accepteret svar
Fra : jysch

Modtaget 110 point
Dato : 11-06-03 16:17

Hej Frieda!

Jeg kan kun trøste dig med at du må lære at leve med dem!

Jeg har prøvet alle - simpelhen alle de gode råd som findes, men der er intet som hjælper rigtigt godt - jo at lukke alle vinduer og døre, smide alt levende (mennesker og dyr) ud og sprøjte med staldchok. Men så kan du først komme ind igen efter 30 - 60 min. Og så kan du støvsuge alle ligene op men pas på ikke at røre for meget ved fluerne, for så vågner de op igen. Det kan holde dem nede i ca. 12 timer, men så er det også galt igen.

Jeg skal lige nævne at jeg bor på landet, har en grisefarm og 2 gyldebeholdere 50 m væk på den ene side af huset og har en gård med køer ca. 100 m på den anden side af huset og en mark med heste lige overfor.

Fluer hører med til landlivets glæder!

Hilsen Jysch

Kommentar
Fra : IRosted

Dato : 12-06-03 12:39

Hej Frieda
jeg bruger BIO spray som virker på koldblodede insekter.
Det kan smøres ud i vindueskarme osv. hvor insekterne kommer, de dør bare ved at gå hen over hvor der er smurt, det skulle virke i 6 uger hvis man ikke vasker vindueskarmen af. (det virker også mod myrer indendørs)
Hilsen IRosted

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 16-06-03 14:02

De blokke som stormfelt anbefaler kan ikke længere købes i Forbuds Danmark. da deres dampe er giftige . vil I købe dem er det stadig muligt i Tyskland.

Godkendelse af svar
Fra : frieda

Dato : 01-03-04 12:07

Tak for svaret jysch.