/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
annonym annoce i valgkampen
Fra : Hansen1001
Vist : 757 gange
94 point
Dato : 17-11-13 14:56

Er det lovligt at indrykke en helsides annonce annonymt, hvor der i teksten anføres ukorrekte udsagn om andre partier, og sluttelig anbefale at stemme på en bestemt kandidat?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-11-13 15:10

Nej det er ikke lovligt og lokal bladet må have adressen på vedkommende?

Noget der vist desværre er lovligt, er at betale for valgreklame på neutrale sider som her:
http://soenderborg.lokalavisen.dk/section/valg

Ufint efter min mening...

Kommentar
Fra : Hansen1001

Dato : 17-11-13 15:14

Kan der anvises nogen lov tekst til at det er ulovligt?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-11-13 15:30

Måske læser førende politekkere også kandu,
en maget provokerende borgmester kandidat er lige forsvundet som reklame i mit link ovenfor...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-11-13 15:34

Sorry, han er kommet tilbage igen, men nu kun hver anden gang jeg klikker,
prøv at klikke to gange, hvis ikke ser Peter annoncen ude til højre...

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 104 point
Dato : 17-11-13 15:44

Det er jo ikke ulovligt, men såfremt der er tale om en lovovertrædelse og der indgives en politianmeldelse, så skal annonce redaktionen kunne redegøre for hvem der har indrykket pågældende annonce.

Kommentar
Fra : Hansen1001

Dato : 17-11-13 16:01

Jeg ser ikke nogen annonce, men tak for svaret.

Godkendelse af svar
Fra : Hansen1001

Dato : 17-11-13 16:01

Tak for svaret Kortoververden.