/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Windows 8.1
Fra : Dieter
Vist : 607 gange
100 point
Dato : 12-11-13 13:52

Jeg har Windows 8 64 bit på min PC og vil gerne kunne downloade Windows 8.1 (gratis udgave).
Er der en der vil hjælpe mig. Gerne med en udførlig vejledning.
Jeg har prøvet lidt men magter det ikke selv.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : peque

Dato : 12-11-13 14:20

Hvis IKKE du har en knap i dit APP center - så skal du opdatere således du har ALLE opdateringer - derefter er der en APP (Hvis og NÅR alle opdateringer er installeret) Du trykker på hvorefter den installerer Windows.
Derefter skal du opsætte dit PC igen med de simple ting - såsom netværk mm. Men der er ingen ben i det - generelt skal man være opmærksom på at det er engelsk tastatur efter updaten.

men har lige gjort det idag - oingen problemer idet

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 12-11-13 14:28

Det er ellers næsten så automatiseret som det kan blive.

Du går ind på Startskærmen (den med de nye felter ustedet for ikoner) - her vælger du 'Windows Store' og herinde vælger du Windows 8.1.

Så begynder download af de nye installationsfiler - det tager en tid og man kan bruge maskinen imens.

Når hentningen er færdig begynder selve installationen og her kan man ikke bruge maskinen en tid . måske omkring en en halv til en hel time.

Så skulle maskinen gerne starte op i win 8.1 og sådan er det gået for mig de tre gange jeg har prøvet det.

Der findes også en uofficiel metode til at hente de nye filer som en iso-fil til senere brænding eller usb-stick, så man kan undgå at skulle hente win 8.1 igen, hvis man installerer win 8.0 igen helt fra grunden, men jeg regner med at du vil finde det for besværligt, når du synes at det du spørger om er det.

Man vil givetvis kunne hente win 8.1 i flere år på den almindelige måde.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-11-13 18:46

Har den på DVD.
Samt samme ligger i TIPS herinde?? tror jeg.
https://www.google.dk/#q=leaked+windows+8.1

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-11-13 00:25
Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 13-11-13 10:35

Husk at det er en opgradering altså et nyt styresystem - det er ikke en opdatering som kan afinstalleres

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 29-12-13 17:48

Tak for svaret o.v.n..