/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Bredbåndstelefoni og telefonsvarer.
Fra : lukas2502
Vist : 430 gange
143 point
Dato : 08-11-13 18:00

Jeg har i lang tid haft en trådløs telefon, og en telefonsvarer ved siden af. I lang tid har det virket perfekt. Men kort tid efter at Telenor udskiftede routeren virker telefonsvareren ikke rigtigt, dvs. svaret kan høres af den der ringer op, men så snart der gives en besked, hyler telefonsvareren meget højt, og kan ikke koble fra før taletiden er slut, hvor den ellers kobler fra når beskeden er slut. Det er ikke telefonsvareren der er noget galt med, da jeg har haft mulighed at afprøve med en anden, af et andet fabrikat, men samme resultat.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-11-13 21:21

Når du modtager telefonforbindelsen over en router (en slags web telefon), så kan routeren i de moderne udgaver, ikke altid levere spænding og signal nok, til drift af ældre udstyr.

Jeg har home trio fra TDC. Da jeg overgik til dette, fra en god gammeldavs signal, kunne jeg ikke længere få mine telefoner, med den gamle type klokke, til at ringe, da der ikke er signal nok til at drive sådanne strømkrævende udstyr. Hvor imod de elektroniske signalgiver, virker perfekt.

Så det er din router der ikke er bagud kompatibel med ældre udstyr.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 08-11-13 22:09

Med bredbåndstelefoni, har jeg haft en trådløs telefon, og en telefonsvarer ved siden af, der har virket perfekt i årevis, lige til anden gang i år, hvor der i forbindelse med en fejlmelding blev byttet router igen. Den type digitale telefonsvarer jeg har prøvet sidst med, bliver stadig solgt,ny, men det kan være muligt at du har ret, da den ikke kobler fra før svartaletiden er slut, hvor den ellers kobler fra når beskeden er slut. Den meget støjende hyletone lyder i retning af når en mikrofon og en højtaler laver "selvforstærkning"

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-11-13 23:05

Så kontakt Telenor, og forlæg problemet, måske det er en mandagsmodel du har fået!

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 08-11-13 23:56

Telenor kan ikke hjælpe, da det er en telefonsvarer de ikke kan "måle på".

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 12-11-13 09:15

Du skal ikke være ked at det! Jeg har noget udstyr liggende fra en nedlagt telegrafcentral som jeg heller ikke kan få til at virke. Det er simpelthen irriterende at de ikke laver alt den nye teknologi ordenlig bagud kompatibel - man fristes til at kalde det for noget makværk!!!!

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 27-11-13 21:28

Det har vist sig at det nye udstyr hos Telenor, ikke kan virke rigtigt når det drejer sig om telefoni, dvs. at udstyret ikke kan registrere når du har brug for at taste 1,2,3,4 osv. for at komme videre.. Så vi blev enige om at jeg får en "gammel"router indtil at de får teknikken til at virke rigtigt, det undrer mig at et firma som Telenor, sender udstyr på markedet som ikke er rigtig efterprøvet

Annuller spørgsmålet
Fra : lukas2502

Dato : 27-11-13 21:29

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål