/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
græs på tøjet efter vask
Fra : grausen
Vist : 1277 gange
150 point
Dato : 11-06-03 13:36

hejsa
min datter har fået græs på sine nye bukser, og jeg har først opdaget det, efter de er vasket. Nogen der har et brugbart råd til, hvordan jeg får det af?

Kommentar
Fra : marla05

Dato : 11-06-03 13:40

Ved ikke om det virker efter de har være vasket.
Men hvis du ligger bukserne i sødmælk i en dags tid, og derefter vask ved 60 grader forsvinder det meste, men ikke det hele...

Accepteret svar
Fra : Mallie

Modtaget 160 point
Dato : 11-06-03 13:43

Hej,
Jeg ved ikke om det hjælper efter at de har været vasket, men min mor har engang rådet mig til at gøre flg. da min søn kom hjem med græspletter på sine nye bukser :

Gennemblød pletterne i sprit lad det ligge lidt, hvorefter de vaskes normalt.

Pletterne forsvandt fuldstændigt.

Håber det lykkes,

vh
Mallie

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 11-06-03 13:46

Du kan måske stadig få det af med Bio-spray, hvis du gived et et ordentlig læs, og så lader det ligge nogle timer. Hvis du så også lægger dem i blød i skrapt (grøn) Biotex vand et døgns tid, så vil jeg mene, det går af. Hvis du tilsætter biotexvandet en dl. soda, virker det kraftigere. Svære pletter på karklude går af på den måde (uden bio-spray), men din datters bukser er vel ikke hvide?? Jeg ved faktisk ikke, om Soda virker afblegende.
Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-06-03 14:32

Hvilken farve har buksere?

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 11-06-03 14:41

Du kan også maile til Omo. De har en side, hvor man kan få hjælp til svære ting.

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 11-06-03 15:04

Sødmælk er rigtigt men hvis tøjet kun kan vaskes på 40 grader, skal du komme sulfo på
efter sødmælken og så skal det ligge et par timer inden du vasker det.

Hilsen Gazi

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 11-06-03 15:29

hej ans
bukserne er lyserøde

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 11-06-03 15:38

Den med spritten har jeg også hørt i et forbrugerprogram! )

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-06-03 15:42

Hej grausen.
Det er muligt at du på www.bio-tex.dk kan få oplysninger. De har også tlf.nr. 70 10 16 16 og forbrugerservice@blumoller.dk.
Håber på at du får løst dit problem.
Mvh ans

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 12-06-03 20:56

hej igen.....
jeg har selv løst problemet hvordan kan læses under tip

jeg vil alligevel uddele point til et svar nemlig til mallie, fordi det var det svar, jeg havde bestemt mig for at afprøve....

Men til jer andre skal lyde et stort tak fordi i gad bruge tid på mit spørgsmål

Godkendelse af svar
Fra : grausen

Dato : 12-06-03 20:59

Tak for svaret Mallie.
Du får pointene for svaret fordi det var det tip jeg ville have prøvet hvis ikke jeg selv havde fundet en løsning (den kan du se under tips, hvis du er interesseret), men dit råd vil jeg huske til en anden gang

knus fra
grausen

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 16-06-03 22:26

hejsa
upppps jeg var ikke opmærksom på at jeg fik point når folk købte mit svar så jeg vil her straks rette fejlen og skrive hvad jeg gjorde.
jeg købte en dåse af det nye pulver
Vanish oxi action (pris ca 40 kr)
lagde bukserne i blød ca 4 timer efter anvisningen på dåsen og vaskede derefter bukserne på 40 grader og de var igen som nye. Alt græs var væk, så det kan varmt anbefales herfra