/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
videobånd til dvd
Fra : js2706
Vist : 1002 gange
100 point
Dato : 03-11-13 18:29

Jeg søger et godt råd til anskaffelse godt grej til at overspille videobånd til dvd via computer. Jeg har 3 "dimser" i den billige ende, men ingen af dem virker: Jeg har set på nettet, at der findes alternativer, som er lidt dyrere. Men hellere det og så få noget, der bare virker! Er der nogen her, som ved en hel masse om den slags?

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 03-11-13 18:33

Har selv overspillet VHS til DVDèr med et billigt sæt fra et supermarked, men nu kan det ikke lige lade sig gør med det da jeg har skiftet compet som kører Windows 8.1

Så jeg vil tro man skal vente lidt for at se hvad de kommer på markedet

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 03-11-13 19:57

Jeg kører med Windows 7 og har disse 3 sæt: 1) EasyCap som ikke kan finde den nødvendige software. 2) ArcSoft (ShowBiz DVD 2) som godt nok lader sig installere, men så sker der heller ikke mere - og 3) Nem Pro, som jeg fik fra Komputer for alle. Den kører godt nok videoen på skærmen, men den meddeler, at der er fejl op optagelsen, dvs. at den ikke optager noget.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-11-13 22:43

Med et regulært videokort i maskinen med tuner og det hele, har jeg aldrig haft problemer med den slags. Selvfølgelig skal man købe et kort, som passer til ens maskine og til operativsystem. Det står tydeligt på æsken hvad udstyr grejet passer til.

Her foregår en væsentlig del af processen på videokortene.

Men jeg fornemmer at det du har er små usb dimser hvor al dekodning og videre signalbehandling og skærmbilleddannelse skal foretages af computerens processor alene. Hvis den så yderligere skal danne en optagelse kan den ikke følge med, hvis de ttilmed er en billig bærbar computer med delt memory.
Ved videooptagelse fra bånd, skal det hele ske i reeltid.

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 03-11-13 23:17

Ok, min computer er en stor stationær - næsten ny.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-11-13 00:43

Citat
Den kører godt nok videoen på skærmen, men den meddeler, at der er fejl op optagelsen, dvs. at den ikke optager noget.

Sikker på at filmen ikke er kodet?

Citat
This device is ideal for any analog video capturing. (VHS, 8mm...) Having gone through the easy setup and installation, I made my first atttempt to capture one of my VHS home movies. Fifteen minutes into the video capture, the recording stopped and displayed this message: "VIDEO IS COPYRIGHT PROTECTED.VIDEO CAPTURE WILL NOT RESUME". Don't sweat it. All you have to do is disable the protection pop-up. Here's the fix. And trust me, it works. Haven't had a single issue since this fix. Enjoy.
You have to edit a configuration file.

Navigate to:
C:\Program Files\ArcSoft\TotalMedia ShowBiz\com.ArcSoft.CaptureModule\

Open "CaptureModule.ini" with notepad. Add "ProtectOn=0" under "[CaptureModule]" and save.

If it does not let you save, it is because your pc user permissions need to be changed.
Right click on the file, select properties
select "security" at the top
click on "users" and click on the "edit" box
Put a click in all the boxes and click on "apply"

Now it will let you edit and save the file.

http://www.amazon.com/EZCAP-TV-Converter-Camcorders-Satellite-Supports/dp/B003YGJLWU

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 04-11-13 00:49

Der er ikke tale om spillefilm - det er hjemmevideoer fra ferier, familiefester etc. Jeg har læst et sted, at nogle af disse "dimser" er forældede, således at de ikke virker på Windows 7!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-11-13 04:13

Prøv om du kan få det til at virke med dette:
http://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=3702

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 04-11-13 04:58

Der findes maskiner med DCD drev og til VHS bånd hvor man kan kopiere fra den ene til det andet.

vic200

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 04-11-13 09:12

En maskine, som den vic200 nævner, har jeg haft, og det var en god og nem løsning, så længe den virkede. Man lavede en direkte kopiering. Jeg har ikke brug for redigering - det blev gjort, da båndene i sin tid blev lavet. Der findes tilsyneladende kun en på markedet nu, sælges af El-Giganten, men man skal slippe et par tusind kr. EZCAP, som mig-selv nævner, er netop en dims, som dem jeg har 3 af i forvejen! Så det frister ikke. Det, jeg efterlyser, er en gylden middelvej mellem disse 2 muligheder.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 04-11-13 09:27

Hvis du har en DVD optager med HD og din gamle VHS maskine, så slut VHS til DVD optageren og koier diretkte til Harddisken, derefter kan du brænde DVD'er, det er det jeg har gjort, og det virkede.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 04-11-13 15:29

Se større billede

Køb denne i Elgiganten
LG DVD/VHS-afspiller RCT699H

Den virker

LG DVD/VHS-afspiller RCT699H

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 05-11-13 08:53

Har købt Magix videosaver. Det virker fint og er universalt, når man har prøvet det og fundet rette konverterings version. Min første var uden farver

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 10-11-13 18:31

Til kj! Jeg forstår ikke helt det med at sammenkoble VHS'en med DVD optageren. Min dvd optager laver harddiskoptagelser, men den kan da ikke brænde DVD'er, men det er der måske nogen, der kan? --- Jeg fik sådan set enheden fra Komputer for alle til at virke - der er bare det minus, at der, sammenlignet med vhs-båndet, er lidt flimmer på billedet. Og det burde der da ikke være. Billedkvaliteten på dvd'en burde vel være en tro kopi af vhs-båndet. Måske er min enhed ikke god nok - nu har jeg bestilt en fra Magix. Måske er den bedre?

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 10-11-13 23:48

Det virked for mig da jeg fandt ud af den rigtige version. De første var i S/H. Held og lykke med det!

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 15-11-13 23:36

Lige nu prøver jeg Magix men er ikke særlig imponeret. Billedet flimrer og lyden hakker - med andre ord er resultatet forringet i forhold til båndet. Jeg har mulighed for at låne en LG (den fra Elgiganten), og hvis det gi'r et bedre resultat, køber jeg nok sådan en.

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 18-11-13 10:37

Det afhænger af hvilket format du konverterer til. Når det hakker er det ikke den rigtige!
Prøv igen, der er mange formater at vælge mellem!

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 18-11-13 11:32

Nå dada! Så må jeg til at granske det noget mere. De reklamerer ellers med, at det er så nemt og ligetil. Jeg har bemærket, at den røde lampe på enheden slukker af og til - men det har måske osse noget at gøre med det?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 18-11-13 13:17

js2706
Min HD optager kan brænde DVD'er fra HD'en og kopiere fra DVD til HD, jeg forbinder begge maskiner via scart.

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 18-11-13 16:40

Jeg kører videoen ind på PC'en via Magix konverteren, der laver digitalt signal af videosignalet. Derefter brænder jeg en DVD.

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 18-11-13 23:47

Ja, olehenne - præcis det samme gjorde jeg. Og så er det, at slutresultatet skuffer mht. til dvd'en. Billedet flimrer og lyden hakker. Jeg prøvede derefter for at sammenligne at afspille båndet med video-maskinen direkte på mit tv. Og her er kvaliteten betydeligt bedre. Så det må være i Magix-processen, at forringelsen sker!

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 19-11-13 18:45

Ja det fandt jeg også ud af. Søgte på nettet efter en løsning og fandt ud af at vælge en anden version, PAL eller NTSC eller hvad det nu hed. Det er længe siden og har glemt formatet. Prøv dig frem med de forskellige-

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 20-11-13 00:37

Ja tak - det vil jeg følge op på. For selvfølgelig må der være en god løsning. Desværre mangler man en god brugervejledning på dansk. Man går uden videre ud fra, at vi alle er verdensmestre i engelsk, tysk og kinesisk - og kender de moderne it-fagudtryk. Lige nu har jeg købt LG'en (via Coop - incl. dansk brugervejledning), som kan afspille både video og dvd + kopiere. Og så er jeg samtidig sluppet af med en gammel nedslidt videospille med 20 år på bagen. Det skal sgu nok gå!

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 25-11-13 10:15

Ja, så troede jeg, at problemerne var løst med LG'en. Selve overspilningen går fint nok, men når det er overstået, skal dvd'en jo finalizes for at kunne bruges i almindelige dvd-afspillere. Det fremgår osse af brugervejledning, hvordan man skal gøre: der skal fremkomme et skærmbillede, som man skal klikke på. Men det skærmbillede kan jeg ikke få frem! Er der nogen her, der har erfaring med dette maskineri??

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 25-11-13 10:36

Ikke lige den maskine, desværre.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 25-11-13 13:52

Men det skærmbillede kan jeg ikke få frem!
Det er når du trykker for at få disken ud at den, går i gang med af lave finalizes.

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 25-11-13 23:00

Lidt svært at forstå, at den kan finalize en dvd, der er røget ud af "skuffen"!! Der kommer en kort tekst - og derefter er skærmen bare snevejr!

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 26-11-13 09:08

Det lyder underligt.
Jeg kan ikke få skuffen åbnet før jeg har taget stilling til om jeg vil lukke dvdén, eller vælge at optage flere "afsnit" på et senere tidspunkt.

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 26-11-13 12:12

Hvis du lægger DVD'en i igen, kan du så ikke vælge at finalize den?

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 22-12-13 17:28

Nej, der sker ikke mere. Eksperimentet har efterhånden udover 2.000 kr. i anskaffelse kostet mig adskillige blanke dvd'er. Men indtil det måske en dag lykkes, bruger jeg RW-skiver!

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 22-12-13 20:11

Du må da få byttet den maskine, der er vel garanti på?

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 22-12-13 21:46

Ja, det er nok en bytter - eller osse er der noget i betjeningsvejledningen, som jeg misforstår. Desværre er det nu om dage sådan, at enten er den skrevet på et meget dårlig dansk og meget kortfattet - eller osse skal man være kyndig i engelsk eller kinesisk. Som forbruger er man ret dårligt stillet!