/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Asparges gryde.
Fra : piaskov
Vist : 1929 gange
300 point
Dato : 01-11-13 18:55

Jeg mangler / leder efter en asparges gryde.
Kan ikke finde en i de mål den skal være.
Målene er 20 cm i højden og 16 cm i diameter.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-11-13 19:08
Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-11-13 19:08

Nu er det ikke ligefrem aspargessæson, hvis de ikke skal komme fra Peru!

Der er forskel på varmekilder, er det gas/alm. el eller induktion du bruger?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-11-13 19:18

Denne gryde er 16 cm i diameter, men der står ikke hvor høj den er

http://www.redcoon.dk/B267779-Rohe-Germany-214101-16-Ravenna_Gryder#databox

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 01-11-13 19:22
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-11-13 19:54

3,5 l er vist det mindste jeg finder http://icefront.dk/pander/85-aspargesgryde.html

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-11-13 19:59

Tak for input foreløbig.
Jeg undersøger lige på mandag hvilken højde de har.

Den skal bruges til gasblus i campingvognen.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-11-13 20:00

@ katekismus...der ER for lille.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-11-13 21:11

Altså, hvis jeg sad i en campingvogn, ville jeg kigge på om jeg havde en gryde hvor aspargeserne kunne stå lidt på højkant, og hvis jeg havde den rigtige størrelse, evt. med en rist i bunden, nøjes med den!

Overflødigt køkkentøj er en plage, det fylder op og bliver sjældent brugt.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-11-13 21:26

@vagnr.

Nu er der sådan indrettet i vores vogn så det er et trekantet komfur vi har. Der er IKKE plads til en stegepande og en alm. gryde ved siden af hinanden. så derfor vil jeg ha' en aspargesgryde. Den KAN nemlig stå der samtidig med stegepanden.
Andrebruger også den løsning på camping.
Jeg har forhørt mig hos mine medcampister hvor de har anskaffet dem. De fleste har så købt den i Brugsen for en del år tilbage .Der var de nemlig på tilbud .
Så det er den simple forklaring på mit spørgsmål...udover at vi spiser en masse asparges når de kan købes friske.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 300 point
Dato : 02-11-13 05:58

Hej piaskov

Tak, så forstår jeg bedre.

Denne ser fuldstændig ud som min, der er 16,5 cm i udvendig diameter, mn

http://www.billigbazaar.dk/kokkenet/kasserolle-suppegryde-gryder-stegepander/blinispande-suppegryder-pastagryder/gryder/funktion-aspargesgryde-endurance.html

Da jeg er fedtet (økonomisk lyder bedre ) ville jeg købe denne fra Amazon i UK i stedet

http://www.amazon.co.uk/Premier-Housewares-Vegetable-Steamer-Stainless/dp/B004P2H93K/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1383367572&sr=8-1&keywords=asparagus+steamer

til ca 150 kr, hvis du kan finde noget andet du mangler til 10£ eller mere sender de gratis, husk at klikke på supersaver delivery, varerne leveres af postvæsenet inden 1 uge!

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 02-11-13 10:56

Tak for svaret vagnr.

Tak, så forstår jeg bedre.
Det var jo også meningen vagnr. . 1000 tak for hjælpen alle.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-11-13 11:01

Selv tak, piaskov!

Så venter vi bare på den danske aspargessæson