/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Små biler
Fra : sigfrid
Vist : 477 gange
100 point
Dato : 31-10-13 10:07

Nogen der ved om der er nogen af de små 3 døres biler kan lægge bagsæderne ned,så det er jævnt med bagagerummet måske til hundebur.
V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 31-10-13 10:51

Ja det vil jeg tro de fleste kan.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 31-10-13 11:00

Det kan vel alle?

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 31-10-13 11:08

Nej det tror jeg ikke ret mange kan,jeg mener jo helt plan min store renualt kan ikke.
V.H Sigfrid

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 31-10-13 14:49

Hatchback.

Betegnelse for bil med stor bagklap fra tagkant og ned. Som regel kan ryglænet på bagsædet lægges ned og åbne for større bagagerum.

Det giver en stor anvendelighed, og derfor er næsten hele strømmen af mindre og en del mellemstore biler efterhånden af denne type. Tit hedder betegnelsen ’3-dørs’ eller ’5-dørs’, hvor den store bagklap tæller med som en dør. Her vist med Audi A1.
http://politiken.dk/forbrugogliv/biler/ECE1627582/kan-du-kende-forskel-paa-en-coupe-og-en-hatchback/

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 31-10-13 17:34

Det er da utroligt,som alle går fejl af spørgsmålet:
Citat
Nogen der ved om der er nogen af de små 3 døres biler kan lægge bagsæderne ned,så det er jævnt med bagagerummet måske til hundebur.

Citat
Ja det vil jeg tro de fleste kan.

Citat
Det kan vel alle?

Pånær spørgeren selv:
Citat
Nej det tror jeg ikke ret mange kan,jeg mener jo helt plan min store renualt kan ikke.
V.H Sigfrid

Det har du ret i,sigfrid. Det vil aldrig blive plant,som i en varevogn. Alt efter udforning af sædet,vil nedlagt ryglæn altid stige med mellem 10° og 30°....ellers skal selve sædet jo også kunne sænkes. Forekommer vist ikke i gængse biler.

M.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 31-10-13 17:52

Toyota Yaris har jeg set med helt plant gulv, men det er en tidligere model. hvordan om de alle kan, det ved jeg ikke, men det var jo et sted at starte ved at besøge Toyota.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 31-10-13 19:21

Hvis det skal være helt plant, skal det være en af den type hvor bagsæde()rne kan klappes op lodret bag forsæderne. Ellers kan ryglænene ikke komme helt langt nok ned. Det tager noget af længden, men giver et helt plant "gulv".
Sådan er der adskillige små vogne som kan.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 31-10-13 21:24

Hvis jeg tager nakkestøtterne af i min skoda citigo, og lægger bagsæderne ned, så bliver den del helt plan, men der er stadig en niveauforskel fra den del og til selve det normale bagagerum.

Den kan selvfølgelig fyldes ud i bunden så der kan stå et hundebur-
Det er måske bedre end hvis det område hvor sæderne er lagt ned ikke er helt fladt.

Godkendelse af svar
Fra : sigfrid

Dato : 02-11-13 16:35

Tak for svaret transor.
Må nok se efter en på gule plader eller papegøje plader,hvor der ikke er nogen bagsæder.
V.H Sigfrid