/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
gule pletter på tøj efter sved
Fra : vibped
Vist : 1570 gange
100 point
Dato : 11-06-03 13:02

Jeg har et problem med at mine bluse bliver gule under armene af sved. Er der nogle der ved hvorfor dette sker????

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 11-06-03 13:06

En god ide er at bruge et deostick, som bliver smurt på huden under armene, og tager lidt mere af sveden, så man kan hindre lidt af de gule pletter, jeg har selv det samme problem, og fik det råd at jeg skulle bruge en stick, da de hjælper bedre, og det har de gjort. Men det kan ikke vaskes af igen, det på blusen, hvilket er ret irriterende !
Men prøv at bruge sådan en deostick, der findes mange gode.

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 11-06-03 13:07

En god ide er at bruge et deostick, som bliver smurt på huden under armene, og tager lidt mere af sveden, så man kan hindre lidt af de gule pletter, jeg har selv det samme problem, og fik det råd at jeg skulle bruge en stick, da de hjælper bedre, og det har de gjort. Men det kan ikke vaskes af igen, det på blusen, hvilket er ret irriterende !
Men prøv at bruge sådan en deostick, der findes mange gode.

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 11-06-03 13:07

En god ide er at bruge et deostick, som bliver smurt på huden under armene, og tager lidt mere af sveden, så man kan hindre lidt af de gule pletter, jeg har selv det samme problem, og fik det råd at jeg skulle bruge en stick, da de hjælper bedre, og det har de gjort. Men det kan ikke vaskes af igen, det på blusen, hvilket er ret irriterende !
Men prøv at bruge sådan en deostick, der findes mange gode.

Kommentar
Fra : vibped

Dato : 11-06-03 13:23

Jeg bruger allerede en deostick. Rexona. måske du kender en der er bedre

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 11-06-03 13:30

Ja der er et tysk mærke, som kun kan købes i tyskland, nu bor jeg jo hernede så for mig er det ingen problem.. Jeg husker ikke navnet lige nu, men når jeg er hjemme kan jeg lige skrive det ind. Ved ikke om det kan købes i DK, men ellers adidas har lavet nogle spray som er ret gode synes jeg

Accepteret svar
Fra : beckski

Modtaget 110 point
Dato : 11-06-03 14:23

det er kombinationen af din deo og din sved der giver farverne !!!!!
gå i matas
køb den der hedder deo-spray. den lugter ikke, og begrænser både sved og lugt. desuden er den billig. ca 160 kr/ LITER.
så har du også råd til at købe en lækker parfume og bruge et par pust af den på halsen...

beck

Godkendelse af svar
Fra : vibped

Dato : 13-06-03 11:19

Jeg har allerede købt den, og brugt den i nogle dage, og jeg synes allerede, at jeg sveder mindre under armene, så det var et super lækkert råd, men jeg håber ikke, som før oplevet at virkningen aftager efterhånden.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 13-06-03 13:46

du burde ikke udvikle tolerence overfor sagerne.
der er aluminium i deo'en og denne ion standser specifikt svedafsondring.
desuden er der benzalkonium chlorid i. dette stof virker bakteriedræbende i meget små koncentrationer og jeg har aldrig hørt om nogle der er allergiske overfor stoffet. (findes i øvrigt også i rodalon)

beck

Kommentar
Fra : vibped

Dato : 01-07-03 17:40

Jeg har nu brugt deo sprayen fra matas i et stykke tid nu, men jeg synes at jeg kommer til at lugte af sved ved brug af den og det har jeg aldrig oplevet da jeg brugte min rexona stick. Så det er ret træls, da jeg lige var blevet så glad.