/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win2000 admin password
Fra : zenzor
Vist : 335 gange
20 point
Dato : 05-12-01 14:06

Er det muligt at finde administrator password i windows 2000.
Enten i en af logfilerne eller i reg. databasen.
Det må ikke være ved hjælp af et crack program , men gerne manuel oversættelse
af binær/hex kode eller lidt VB programmering.

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 30 point
Dato : 05-12-01 15:35

Hej zenzor

Det kan kun lade sig gøre med et crack-program.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-12-01 21:16

On Wed, 05 Dec 2001 13:06:26 GMT, "zenzor" <zenzor.news@kandu.dk>
wrote:

>Er det muligt at finde administrator password i windows 2000.

Nej. Alle bruger-passwords gemmes i krypteret form (ellers ville der
jo ikke være mening i at bruge passwords). Så det er på den hårde
måde: Prøv dig frem. Du kan jo træffe at være heldig om en 10000 år
eller så :) (hvis brugeren da ikke er blevet låst inden da)

mvh
Snuden

"I am a river to my people" -Auda abu Tayi

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-02-02 13:22

Prøv med en anden bruger der har administrator rettigheder. og så ændre
koden for administrator.

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:euvs0uga1q2sdk4gct2g3q068tqd52irl9@4ax.com...
> On Wed, 05 Dec 2001 13:06:26 GMT, "zenzor" <zenzor.news@kandu.dk>
> wrote:
>
> >Er det muligt at finde administrator password i windows 2000.
>
> Nej. Alle bruger-passwords gemmes i krypteret form (ellers ville der
> jo ikke være mening i at bruge passwords). Så det er på den hårde
> måde: Prøv dig frem. Du kan jo træffe at være heldig om en 10000 år
> eller så :) (hvis brugeren da ikke er blevet låst inden da)
>
> mvh
> Snuden
>
> "I am a river to my people" -Auda abu Tayi