/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Webhotel erfaringer
Fra : Marchwitz
Vist : 611 gange
300 point
Dato : 11-06-03 11:36

Jeg står for at skulle fremstille en ny hjemmeside for et firma med flytning af domæne og alt det der.

Det er ikke nogen omfattende side, så 20mb er sådan set nok.
Den skal fremstilles i FrontPage og der skal være formularer og den slags (brugerkrav).

Jeg overvejer at benytte B-one som webhotel, jeg har brugt dem før men har endnu ikke langtidserfaringer.

Derfor:

Gode/dårlige erfaringer med B-one og de andre tilsvarende webhoteller efterlyses.
Jeg tænker selvfølgelig især på nede og oppetider, men i det hele taget.
Hvem skal man vælge?.

Med venlig hilsen
Kim Marchwitz

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 11-06-03 11:57

Hej du

jeg har nu i lang tid (1 1/2 år) brugt www.freepaq.dk

og de har kun været nede ca 4 gange i den periode

også koster de kun 20 kr pr md med FRI plads
mvh
Pepsimax

Kommentar
Fra : als

Dato : 11-06-03 12:06

Jeg har kun gode erfaringer med Cliche. En enkelt gang nede om natten, og jeg har en hjemmeside med lidt større trafik (vi nærmer os 1000 unikke pr. dag). Ingen problemer.

Kommentar
Fra : linkman

Dato : 11-06-03 12:09

hejsa jeg bruger b-one

og jeg har oplevet den nede 2 gange på 6mrd men den ene gang varede kun 10 min og nu har de fået 1Gbit forbindelse
[citat]
26. maj 2003:
Natten mellem d. 25/5 og 26/5 opgraderede vi vores forbindelse til internettet fra 2*100 Mbit til 1Gbit-forbindelse, der var derfor nedetid mellem kl. 01 - 04. Alt forløb som planlagt og samtlige servere kører stabilt.

[/code]
også koster det kun ca 11,25 om måneden for 100mb som er deres mindste

mvh
Linkman
linkman webart
homemade webart
www.iamlinkman.dk

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 11-06-03 12:19

Foreløbig stor tak for de svar der allerede er kommet.
Jeg evaluerer løbende som man siger, og beslutter mig sikkert i løbet af aftenen eller natten.

Jeg synes ikke jeg kan finde noget om FrontPage hos Cliche ?

M.v.h.
Kim Marchwitz

Kommentar
Fra : als

Dato : 11-06-03 12:41

Hvis du tænker på FrontPage Extension så tror jeg ikke de supporter dette, men du kunne jo spørge dem pr. mail. De er gode til at svare hurtigt.

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 11-06-03 12:57

Go' idé Als
Det gjorde jeg så. Svaret var: nej.
Det betyder så at Cliche er yt til denne specifikke opgave,
men jeg tror da nok jeg vil prøve dem til andre opgaver fremover.

M.v.h. KM

Kommentar
Fra : linkman

Dato : 11-06-03 13:03

Har du prøvet www.web10.dk det under støtter frontpage ext. på et af deres abonementer

mvh
linkman

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 11-06-03 13:10

Linkman

Næ, - det har jeg ikke, men de ser interessante ud, deres produkter.
Så web10 er også en af dem jeg gerne hører mere om.
Altså mere om brugernes erfaringer med web10 mener jeg.

M.v.h. KM

Accepteret svar
Fra : skyrider

Modtaget 300 point
Dato : 11-06-03 13:28

Tjek lige disse brokkerier om B-one http://www.eksperten.dk/spm/326599

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 11-06-03 13:36

Som situationen ser ud netop nu, står valget mellem:

Gullestrupnet
og Web10
B-one

Jeg træffer den endelige beslutning omkring midnat,
Indtil da smækker jeg lige en 50er oveni puljen

M.v.h. KM

Til Skyrider
Av min arm. Der røg B-one lige et par pladser ned på min liste

Kommentar
Fra : linkman

Dato : 11-06-03 13:42

uh sikke en masse brok og det er sikkert rigtigt meget af det men jeg har ikke op levet nede tid der var generende hos B-one og jeg har altid fået svar på supporten inden for et par timer men det får da en til at tænke sig lidt om når man skal have nyt hotel til en ny side

Linkman

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 11-06-03 13:50

Linkman

Lige præcis.
Jeg bliver mere og mere glad for at have stillet mit spørgsmål.
Man skal åbenbart passe på.

M.v.h. KM

Kommentar
Fra : Dr.Mark

Dato : 11-06-03 15:06

Jeg tror man skal passe på med de helt billige.

Jeg har gode erfaringer med DHT hosting. Altid oppe og supporten er god og svarer hurtigt og så kan man også få fat på dem på telefonen.

Dårlige erfaringer med Azero som byttede om på et .dk og .com navn og gav mig det forkerte - arrogant support! Også dårlige erfaringer med speednames selvom de er 7 gange dyrere end DHT - kun automatiske email svar og ingenting sker. Jeg har nu ventet 3 uger på at få frigivet et .com navn jeg havde parkeret hos dem.

Jeg har hørt at strue.net skulle være gode
Doc

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 11-06-03 16:50

Nogen der har erfaring med Gullestrupnet?

KM

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 11-06-03 17:51

Jeg kan varmt anbefale www.web10.dk , De har godt nok fået en masse brok for nyeligt.. Men jeg forstår sgu ikke lige folkene der klager.. Jeg har haft siden ved dem i ca. et halv år. Jeg har fornyeligt bestilt et nyt domæne - igen. Jeg bestilte det torsdag aften, sendte underskriften fredag, mandag var siden oppe og mailen virker fra om tirsdag.. Så det gik meget fint..

Jeg kan ikke huske at mit website har været. Men der har været nogle meget få gange med problemer ved mail'en. Men det var fordi de skiftede til en ny mail-server..!

De kan varmt anbefales..!!!

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 11-06-03 19:47

Min rangliste ser pt. sådan ud:

web10
gullestrupnet

Stadig ingen der har prøvet gullestrup?

M.v.h.
KM

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-06-03 20:15

http://www.gullestrup.net
Det virker som et sobert firma ud fra deres site - men jeg kender dem ikke.
Deres pris på Norman Virus Control er lidt i overkanten. TDC tilbyder den samme ved oprettelse af adsl forbindelse til 25 kr./md . (pris et år tilbage)
Emesen.

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 11-06-03 21:02

Tag www.web10.dk!!

Du får statisk og en masse andre smarte ting, som man ikke kan bruge til noget..! el. noget..!

Det er faktisk halv smart at man kan lave egne sub-domæner ved web10.dk !!

Man kan normalt også få support meget hurtigt.. De havde lige en overgang med lidt dårlig support tid. Men nu skulle de have fået ansat mere mandskab..! Køb ved dem..! Mest for pengene vil jeg sige..!!!

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 11-06-03 21:04

www.web10.dk !!! Total fan af dem.. el. noget.. Det virker nemlig bedre end ved mange andre steder.. bl.a. skal man ikke bruge tiscali og dantal..!

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 12-06-03 07:36

Foreløbig konklusion:

web10
gullestrupnet
dht hosting
virker tilsyneladende seriøse og driftsikre

Skyrider's henvisning har gjort mig opmærksom på at b-one måske var overvurderet, og måske skal man checke de billige webhotellers baggrund (Ejerforhold, firmaadresse, telefonnumre og den slags) inden man beslutter at benytte dem.

Ku' være man skulle lave en "webhotel-forbruger-test"?
webforbruger.dk?
Og hvor skulle man så lægge den side?

Jeg skal jo også have fyret mine point af, men det er godt nok svært.
Rart hvis man kunne give point til mere end en. Jeg må lige gå i tænkeboks.

Med venlig hilsen
Kim Marchwitz

Godkendelse af svar
Fra : Marchwitz

Dato : 12-06-03 12:45

Tak for dit link skyrider.

Der kom jo flere gode svar og kommentarer, som fortæller mig noget om hvilke hoteller der er seriøse og driftsikre. Og stor tak for det til alle.

Dit link derimod gjorde det modsatte.
Hvor jeg før var positivt stemt for B-one, er jeg nu negativ.
Det er også en stor hjælp, når man gøres opmærksom på andres dårlige erfaringer.
Derfor blev det dit svar jeg valgte at acceptere.

Med venlig hilsen
Kim Marchwitz