/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Krav til schweisshundefører
Fra : TheRealDeal
Vist : 1510 gange
100 point
Dato : 13-10-13 11:19

Kære alle

Hvilke krav kræves der for at blive registreret schweisshundefører f.eks. er der alderskrav til hundeføreren?

TRD

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-10-13 11:31

Alderskrav er overhovedet ikke nævnt i reglerne, men prøv selv at surfe rundt på denne side

http://www.schweiss.dk/regler

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 13-10-13 12:13
Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 13-10-13 12:25

Det kræver sikkert mere hundekvalitet, end 9-10-9 på en vand og slæb og en 6 år gammel hund

SHV

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-10-13 12:26

- mener at han, som udgangspunkt, skal være i besiddelse af en hund... not?

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 13-10-13 13:54

Nemlig - Stouenberg !!!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-10-13 16:10

Egentlig mærkeligt at hundeførerens fysik ikke er til bedømmelse. Det kræver immervæk sin mand/quinde at følge hunden gennem landskabet.

Mvh.
Tonganeseren
Multi-X

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-10-13 16:17

Og!!!!!! Nu hvor de fleste multi-x`er er til stede, så har jeg et spørgsmål. Håber du udviser forståelse - kære TRD.

Min kjære hund har fået noget grimt noget på forreste del af underkæben. Der er store røde væskende knopper - og det er dukket op inden for 2 dage.

What can that be???? Da dyrlægen holder fri i weekenden har jeg selv indledt en forhåbentlig forsvarlig behandling med Betnovat med chinoform. Det var noget jeg fik, da jeg engang havde en led motherfucker af en hæmoride - som bare kløede. Den blev fjernet under en yderst smertefuld operation - som næsten var ved at slå mig ihjel - sådan da. Efter operationen følte jeg mig ofte alene, men nu er jeg kommet over savnet.
Betnovat bruges da også mod klø og irritation - i form af udslet.

Mvh.
Tonganeseren
Nu helt alene i den store stygge verden.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-10-13 16:18

Knopperne sidder altså lige under underlæben. Svært at udtale.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-10-13 18:36

Citat
Betnovat bruges da også mod klø og irritation - i form af udslet.
Hmmmm..... mod kløe og irritation....findes der så ikke en salve der hedder Bentnovat, som evt. kunne bruges imod.....

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 13-10-13 18:59

Du skal vel logisk tænkt være over 18 år, da du kan få brug for at anvende skydevåben, på anden mands jord verso jagtloven i henhold til regulerings krav.

Ellers skal du selvfølgelig have en prøvet og godkendt hund efter de gældende regler.

Tonganeser, måske kunne chlor hexidin hjælpe, da din hund nok har fået blænder, som er klare klare væskefyldte blære, de er ganske harmløse, jeg ved ikke hvordan du kan få den " mundskyllet", for det smager noget bittert, stadset
Mvh
Bw

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 13-10-13 19:33

Kære Tonganeser !

Det lyder som furunkler, som er betændelsestilstand i hårsækkene ! Faktisk en mild form for stafylokokker, så hvis ikke noget virker af det der er beskrevet, må du omkring dyrlægen efter penicillin.

http://pozemedicale.org/Danish/Hudsygdomme/Furunkler-billeder.html

Det er meget almindeligt hos hunde, specielt hos jagthunde der roder i alt muligt og derved bliver smittet af f.eks. jordbakterier, svampe i jorden m.m.
ClohrHexidin, som betterwisser foreslår, kan være en mulighed - jeg har haft gode erfaringer med Teatree-oil, som kan købes hos Matas ! I løbet af nogle få dage, kan man se det forsvinder, men vær specielt opmærksom når I har været på jagt.

ØV4
Multi-X²

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-10-13 20:41

Yes! Det ligner squda en furunkel.
Bare lækkert med Danmarks bedste hjemmeside - og tilhørende eksperter.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Charlottefrich

Dato : 14-10-13 08:23

Der er ikke krav til alder, men der er krav om at hundefører har kendskab til skudtegn, kan kende knoglestumper og hårtyper ift. hvor på dyret det kommer fra.

Hundefører skal være ustraffet og har tavshedspligt. Desuden skal hundefører have jagttegn og riffeltilladelse, så dyret kan aflives forsvarligt.

Hunden skal naturligvis kunne bestå sporprøven, men uanset hvor god hunden er, skal hundefører og hund kunne arbejde sammen, for at blive registrerede.

Når der mangler en hundefører i et område, kan der optages en ny i registret. Der optages ikke voldsomt mange nye hvert år. Dels fordi det kræver en helhjertet indsats og stor forståelse fra familien, at være hundefører, dels for at der er eftersøgninger "nok", til hver enkelt hund og fører, så de opnår en hvis rutine i eftersøgningsarbejdet.

Jeg har en kammerat, der er optaget for nylig. De kommer på forholdsvis mange trafikeftersøgninger, 1-2 om ugen. Han tager så også med en anden hundefører ud på eftersøgninger når lejlighed byder sig, som "føl", for at dygtiggøre sig i at undersøge skudsteder m.m.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 14-10-13 10:09

Man skal vel være + 18 år, da det nok er en god ide at have et kørekort og et køretøj til opgaverne.

Regulerings jagt kan en 16 årig med jagttegn heller ikke få lov til, så jeg mener næppe, at man kan blive godkendt schweiss hundefører før det fyldte 18. år.

Et solidt kendskab til jagt, skudtegn, skydning og ikke mindst hundearbejdet, ikke at forglemme omgang med de jægere, som står i situationerne kræver også, en del erfaring, som en 16-17 årig næppe kan have erhvervet endnu.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Charlottefrich

Dato : 14-10-13 10:17

Selvfølgelig skal man være +18, da man skal have jagttegn og riffeltilladelse

Men mon ikke spørger tænker på, om en hundefører kan være "for gammel"?

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 14-10-13 10:24

http://www.schweisshunden.dk/default.asp?page_id=14

Der er reelt intet om alder for et medlemsskab.

Mvh
BW

Accepteret svar
Fra : Charlottefrich

Modtaget 100 point
Dato : 14-10-13 11:19

Det er en interesseforening for schweissarbejdet du henviser til. Det er ikke schweisshunderegisteret.

Se her: http://www.schweiss.dk/sites/default/files/retningslinjer_for_schweissregistret.pdf
og her: http://www.schweiss.dk/potentiel-hundef%C3%B8rer

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 14-10-13 13:18

Der er mig bekendt ingen restriktioner m.h.t. hundeførers alder, men mon ikke de fleste ældre jægere udmærket er klar over, hvornår "grænsen" er nået ? Men om der står noget trykt materiale om netop dette problem, mener jeg ikke der gør !
Jeg har hørt, at en kendt jæger og forfatter gentagne gange har forsøgt at blive schweisshundefører, men er "dumpet" til de prøver der nu engang skal klares, inden man kan komme videre ! Han har så adskillige gange forsøgt at "gøre sig" med vand og slæb i den lette del, med et ynkeligt resultat. Nu er hunden imidlertid blevet 6 år, så løbet må nok siges at være kørt for denne Bendt B.K. Med sådan en støvlepudser af en køter, samt den sindsforvirrede fører, skal tingene gå galt - gad vide om han også her sige "four more years"
I så fald gælder det nok kun for hundeprøver, de skal jo bruge sponsorer, for som kreds 3 medlem er han færdig - han skal sgu' være heldig, om han bliver siddende i det næste halve år - jeg tvivler !!

ØV4
Multi-X³

Kommentar
Fra : Charlottefrich

Dato : 14-10-13 14:31

Det er vel næppe hundens skyld....

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 14-10-13 15:52

Går ud fra det er dem der ansætter hundeførerne der ved alderskravet er, høj som lav

SHV, det var måske noget man skulle prøve

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 14-10-13 22:10

Sandhedsvidnet

Jeg gik ud fra at de der fættere og fætterinder e r frivillige?
Så alders kravet er nok ikke så vigtigt. Bare vedkommende er frisk og i stand til selv at kunne følge sin hund. Uden af få en hjertetilfælde undervejs.
Hvilket nok sortere de sårbare fra på den hårde måde.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 15-10-13 09:42

Jeg har ligeledes hørt, at schweisshundeførere skal have egen hjemmeside med levnedsbeskrivelse m.m. ! Er det mon rigtigt ??
For hvis det er tilfældet, så har bb1 slet ingen chancer mere, efter hans "hjemmeside" er blevet lukket af DK-Hostmaster, som er det organ der destribuerer .dk hjemmesider i Danmark ! Om årsagen til lukningen er manglende betaling, kan næppe være tilfældet, da det kun koster små 50,- kr p.a., men med bibliotekspenge på 3,19 kr. p.a., er der selvfølgelig en margin, så ....???

ØV4
Multi-X³

Bosat på Sjælland og ikke på Horsens-kanten, som visse verdensmestre påstår

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-10-13 15:40

Citat
Hvilke krav kræves der for at blive registreret schweisshundefører f.eks. er der alderskrav til hundeføreren?

To raske ben og en rimelig god kondition.
Kan tænke selv.
En veltrænet hund.
Disciplineret og ædruelig opførsel (Sviner ikke sine med-jægere til - eller andre)
Har kørekort og telefon.
Dansk statsborgerskab.

Det er hovedingredienserne på en schweisshundefører.........og derved kender jeg allerede én som ikke kan bruges.

Mvh.
Tommy.
Nu med nye gummislaskere til jagtbrug.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 17-10-13 08:26

Hva' så, Tonganeser ?

Er du i gang med at behandle din hund, og i givet fald: Kan du se forbedringer ?

ØV4
Multi-X³
Sjællænder

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-10-13 17:01

Jeg henvendte mig straks hos min dyrlæge. Der var to muligheder - sagde han. Enten var der tale om en herpes infektion - eller stafylokokker.
Hans plan:

Først skulle jeg bruge Fucicort i en uge, og hvis det ikke hjalp skulle jeg bruge recept nr. 2 - på penicillin, altså efter forudgående aftale med ham.

Det ser ikke så slemt ud som tidligere, men sådan er det jo med de fleste sygdomme - der skal tid til.

Men knopperne er der stadig og ligner noget i retning af en valnøddeskal.

Mvh.
Tonganeseren
Mulit-X
Jydetamp

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 17-10-13 19:39

Kære Jydetamp !!

Det vigtigste er, at der er foretaget noget med din hund. Iøvrigt skal det siges, at furunkler forsvinder af sig selv i løbet af relativt kort tid - ligesom når vi andre har bumser

ØV4

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 19-10-13 13:04

En vis hundemand har altid bedyret han aldrig har skrevet anonymt meeeeeeeeeeeeeennnn det her er fra en schweiss debat, hvem kan have skervet dette ?
Citat
Indsendt af hundemanden den tir, 01/16/2007 - 14:23

Steen, vi har alle vidst du var en klovn - men nu har du selv skervet under på det.
Jeg vil aldrig kunne føle mig korretk behandlet på en schweissprøve eller testprøve til registret hvis du skal bedømme mig.

SHV

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-10-13 14:43

Det er edermageme en ægte Ballegaard - så det brager. Ham der Steen har KnaldBalle altid haft et horn i siden på, noget som stammer fra den glade Horsens-tid, hvor KnaldBalle blev kylet ud for urent trav i form af forbudte parringer og meget, meget andet.

Mærkeligt!! Når KnaldBalle selv laver koks i systemet, går han efter den/de som opdagede det. Sygt.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 19-10-13 16:01

Var det ikke med Knaldballens hund der hed Rebus eller Knold eller ?? Efter sigende, helt umulige og ustyrlige køtere, som altid var i snor på jagt, ellers løb de efter vildt og skambed råvildtet - BalleKnold kunne sgu' ikke styre sine hunde, mere end han kunne æde dem !!

Nu husker jeg ikke, hvornår Statsfængslet i Horsens blev nedlagt, men det havde været en kærkommen lejlighed at kyle løgenhalsen bb1 i én af cellerne og så smide nøglen ad helvede til - så havde lortet passet sammen !!!!

ØV4
Multi-X³

Født, opvokset og bosiddende på Sjælland

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-10-13 17:31

Jow fanden fløjtme, det er en typisk Ballepuster skervelse

Hed Balles hund ikke Nimbus ?

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-10-13 18:17

Har KnaldBalle fået ny hjemmeside???
Har nogen hørt om KnaldBalles planer om en ny pamflet, altså der hvor han sviner alt og alle til?
Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 19-10-13 19:20

Ha, ser ud til Knudsen har haft en drøm om at blive godkendt hundefører

SHV,

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 20-10-13 09:35

Kære alle

Jeg har fået fortalt, alderen har en betydning. Man skal have jagterfaring, så det giver en nedre grænse, så helt unge jagttegnsløsere ikke vil komme i betragtning i første omgang.
I den anden ende, skal man som efterlønner ikke regne med at komme i registeret, fordi der forventes, vedkommende kan være i registeret i mere end en hunds levetid, det er den første hund der giver hundeføreren erfaring, så vil han med hund nr. 2 gøre en forskel.

TRD

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-10-13 09:36

Tommy !

Du må sgu' ikke gøre nar eller grin med den agtværdige danske motorcykel Nimbus - at sammenligne den med Balledoof's hund er uartigt !!

Tonganeser

Har du hørt noget sådant om en evt. ny hjemmeside ?? Fortæl, fortæl !!
Gud ved om han er blevet forsonet med Hæ igen ? Jæ har hørt at Hæ skulle have været på grundkursus i stavningens fine kunst og det er derfor Ballens side er nede p.t. !!

SHV

KnaldBalle som schweizerhundefører ?? Aldrig i livet - han fatter ikke det mest elementære omkring hundetræning, hundepsykologi eller dyreforståelse generelt !! Strøm ved han lidt om, altså strømhalsbånd, som han siges stadig at benytte ??

ØV4
Multi-X³

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 20-10-13 17:09

TheRealDeal.Jeg skriver her fordi den anden tråd er lukket.Nu ved jeg ikke rigtigt hvad du mener med gadedrengepressen,men måske alligevel,er det ikke dem der finder en masse uretfærdigheder der sker i dette samfund.Hvis dyrene ikke skal aflives samme dag som de er skudt er det vel ligyldigt med schwisshunde,for så dør de jo nok af sig selv.
V.H. Sigfrid.,

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-10-13 17:46

Jeg modtog en mail forleden, hvor en god ven fra Horsens skrev, at en eller anden, til ham havde fortalt, at KnaldBalle var i luften med en ny hjemmeside - nemlig www.Fiskalen. Har søgt på nettet - men indtil videre uden held.

Mvh.
Tonganeseren

Godkendelse af svar
Fra : TheRealDeal

Dato : 27-10-13 12:03

Tak for svaret Charlottefrich.