/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Træpiller Køb eller vent??
Fra : Rustica.dk
Vist : 781 gange
50 point
Dato : 12-10-13 12:23

Hej Kan-du´er.

Jeg går og tænker på om jeg skal "hamstre" Træpiller.
Der er så meget tale om at der skal til at lægges afgift på!!
Bliver det til noget, eller hvad.

Jeg vil derfor høre, hvad gør i andre med Træpiller eller brænde fyr???

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 12-10-13 13:45

Køb! Brændsel er uanset skatter og afgifter dyrest, når det er koldt!
vh
pbp

Selv har jeg en ødegård i Småland med brændeovne og her i Kbh. har vi også en brændeovn for hyggens skyld, så der bliver i forvejen transporteret lidt sydpå en gang imellem.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-10-13 14:07

Ja, du kan jo roligt købe nu, hvis du kan få dem billigt, men du behøver ikke at hamstre,
der bliver næppe flertal for en så åndsvag afgift, vi har jo også rigelige afgifter i forvejen.

Dels den overdrevne, alt for dyre grønne energi, så vi ikke kan konkurrere,
dels flere tusinde års ret til at sanke og fyre med billig brænde, taler imod dette lovforslag...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-10-13 15:27

Citat
Dels den overdrevne, alt for dyre grønne energi, så vi ikke kan konkurrere,
dels flere tusinde års ret til at sanke og fyre med billig brænde, taler imod dette lovforslag...

Private brændeovne forurener for meget, men Du har ret i at vores grønne politik overhovedet ikke hænger sammen, de grønne afgifter vi allerede betaler går i en slunken statskasse, til håbløse projekter og tilskud til soltage hvor en minoritet har glæde af det.

Odense kommune er i gang med at tynde ud i en pokkers masse levende hegn hvor de snupper halvdelen af træer og buske så der bliver luft, men der bliver ikke noget brænde ud af det som folk evt. kunne sanke. Træstammer på op til 12 cm bliver brutalt slugt af en stor larmende transportabel hakkemaskine med blade og det hele, og højst sandsynligt kørt til formuldning.

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 12-10-13 18:45

Det er vidst ikke den hele store afgift der kommer på dem. Men åndssvagt er det, her prøver man at være miljøvenlig, og så vil de have afgift på, det giver vidst ingen mening. Her gælder det kun om af få penge i statskassen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-10-13 19:22

Citat
Det er vidst ikke den hele store afgift der kommer på dem.

En af grundene til at den er blevet udskudt er at der også kommer afgift på halmpiller til heste, altså mad.
Hesteejere kan blive fritaget når de kan dokumentere forbruget, men kun hvis afgiften pr. år overstiger 5000 kr.

Jeg kunne skrive 1000 dumsmarte bemærkninger om det forhold, så jeg undlader helt

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 12-10-13 20:52

Jeg tror jeg bestiller nogle paller, træ-piller..

DET ER rigtig dejligt at høre, at der andre med samme holdning som mig....

Jeg lader denne her stå åben lidt endnu, hvis der er andre der vil tilføje noget

Accepteret svar
Fra : Thomas.Haugaard

Modtaget 50 point
Dato : 12-10-13 22:35

Det eneste rigtige er at bestille både brænde og træpiller.

Rundt omkring i skovene er de også begyndt at udgå da der hamstres i stor stil.

Alene på brændeafgiften skal de have 300 millioner ind hvad beløbet er på træpiller ved jeg ikke så det er langt fra små penge.

Det er partierne bag energiforliget der står bag og medmindre de kan finde pengene et andet sted så bliver det til noget og de eneste der siger noget er de konservative så jo det bliver til noget.

Min egne 50 rummeter brænde skal jeg nok få glæde af under alle omstændigheder

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 01-11-13 17:27

Tak for svaret Thomas.Haugaard.
Og tak til jer andre der kom med en udtagelse