/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Gæste-login til FON_FREE_INTERNET
Fra : henrikkrebs
Vist : 315 gange
100 point
Dato : 12-10-13 10:10

Jeg har netop installeret og registreret min Fonera 2.0n router.

Jeg savner en mulighed for at tillade en gæst at logge ind må MIT åbne hotspot. Jeg kan selvfølgelig tillade ham at logge på med mit eget password, men så får han adgang til alle FON_FREE hotspots, og det var jo ikke meningen. Kun mit eget.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-10-13 16:34

Det er længe siden jeg kiggede på det Fonera systemet. (hvor jeg dog ikke turde koble mig på)
Som jeg husker det, er det vist via systemet man kobler sig på som gæst.

Nu kender jeg så heller ikke den medfølgende router, men du kan vel kigge i den via en browser og noget adgangskode.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 12-10-13 17:23

"Det Fonera systemet" betyder vel Fon-systemet? 'Fonera' er deres router.

Routeren indeholder en række passwords - ført og fremmest admin-passwordet men også password til youtube, picasa og andre specialapplikationer.

Adminpasswordet er jo ikke så godt at dele ud af.

Det er ikke nødvendigt med et password for at logge på det åbne hotspot, men for at komme derfra ud på internettet kræves brugerID/password. Dette brugerID/password passer til alle åbne FON-hotspots Worldwide. Det jeg eftersøger er et der kun passer til MIN router.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 13-10-13 21:45

Fandt selv svaret, men tak for villigheden Eyvind.

Svaret:

Password åbnes ikke på routeren men på nettet. Efter at have logget på sin konto på www.fon.com vælges 'configure your Router' > 'Friends and Family'. Her kan oprettes op til fem brugernavne med tilsvarende password. Disse kan dermed benytte min routers 'åbne' hotspot, men kun på min router.

Alle der er registrerede Fon-brugere kan naturligvis også gratis benytte dette hotspot med deres personlige logon. De kan så til gengæld også gratis bruge de små 12 millioner andre hotspots (hvis de stadig er aktive og åbne).

Annuller spørgsmålet
Fra : henrikkrebs

Dato : 13-10-13 21:47

Jeg har heldigvis selv fundet svaret, og annullerer derfor dette spørgsmål

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-10-13 21:50

Ok det ser da smart ud. Ja en gang i mellem kigger jeg på " Fon verdenskortet" med alle de hot spot.
Men den kender du nok. http://maps.fon.com/