/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
referer til samme celle forskellige ark
Fra : rudik
Vist : 512 gange
115 point
Dato : 10-10-13 21:25

Jeg ønsker at referere til samme celle område men altid i forskellige ark.
Normal skriver man referencen =Ark2!C3
Men jeg ønsker at "Ark2" skal udskiftes med værdien fra B5 fra samme ark.
således at jeg henter værdien fra B5 ind i formlen. Så der nu står =B5!C3
Men jeg kan ikke få det til at fungere, kan det komme til at fungere og how to do it right?

Eksempel ark: https://www.dropbox.com/s/o53wj1fdj6ypmsg/Eksempel.xlsx

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-10-13 23:12

Jeg tror godt jeg forstår godt hvad det er du vil , men ikke hvad det kan bruges til?
Hvis du vil referere til en bestemt celle, fra flere forskellige ark, er det nemmeste at navngive cellen, når du så vil referere til cellen, trykker du F3 for at få en liste med oprettede navne i projektmappen.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-10-13 23:16

i dit eksempel kan du navngive C3 i ark 2 til f.eks. Ark2_C3. Hvis du vil hente værdien ind i celle A1, skriver du et lighedstegn i celle A1 trykker F3 og vælger navnet Ark2_C3 på listen og taster Enter. Værdien fra ark2 celle c3 hentes så ind i celle A1.

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 11-10-13 09:23

Hvis du skal have værdi ind far samme ark i en anden celle - så er det da bare at bruge cellebetegnelsen - hvad skal du så med andet ark og en celle
Det er rigtigt at skal du hente værdier fra et andet ark skal du skrive ArkX!YY eller du kan hente den ved at skrive = hvorefter du klikker på den aktuelle celle

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 11-10-13 10:03

Jeg ønsker at lave en opskriftssamling, som på ark1 har en madplan, hvor jeg i madplanen, ud fra en dropdown liste, kan vælge hvad vi skal have de pågældende dage. Ud fra det trækker den så data fra de forskellige opskrifter. Felterne med ingredienser vil altid have samme placering, men kan fylde forskelligt ned af.
Ideen er så at denne data skal hentes ind på ark 1 , lægges sammen med ingredienser fra de andre dage, og på den måde lave en slags indkøbsliste.

Men den simple forklaring er som jeg skriver i første indlæg. Det er derfor ikke kun en celle jeg ønsker at hive ind, men flere celler ud fra samme reference. Jeg jeg kan få løst udfordringen som jeg beskriver i indlæg 1, er jeg videre.

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 11-10-13 10:05

Qualiman - Jeg ønsker at istedet for=ark1!C3
Skal den hive værdigen fra B5 ind i formlen. Så i B5 kan der stå alt fra ark1 til ark155 og videre.
B5=ark4 foreksempel.
Men jeg kan ikke få lov til at skrive =B5!C3. Der må være nogle tegn jeg mangler.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-10-13 16:42

Tjahh! vorfor ikke bare bruge denne side:
http://www.dk-kogebogen.dk/

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 12-10-13 14:43

Brassovitski - Det er jo ikke svaret på spørgsmålet. Det er jo bare endnu et spørgsmål.
Dette er vores egen private samling, på vores eget private netværk, med vores egne private opskrifter ;) Samt at jeg selv kan tilføje funktionellitet i et regneark, det kan jeg ikke på siden du henviser til.

Er det noget der kan lade sig gøre, eller er det umuligt i excel. ?

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 12-10-13 15:41

Jeg har fået svar fra andet forum. Svaret er: =INDIREKTE("'" & B5 & "'!c3")

Annuller spørgsmålet
Fra : rudik

Dato : 12-10-13 15:42

Jeg fik svar andet steds fra. Svaret var: =INDIREKTE("'" & B5 & "'!c3")
Ellers tak for jeres forsøg.