/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Øverste række i Excel
Fra : kajsvaj
Vist : 1723 gange
200 point
Dato : 05-12-01 11:01

Hvordan fastlåser man øverste række i Excel, sådan at man stadig kan se den, selv om der indtastes i række, say, 312?
Det ville hjælpe gevaldigt ikke at skulle bevæge sig op og ned i arket hele tiden.
Mvh kajsvaj

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 210 point
Dato : 05-12-01 11:12

Hej Kajsvaj

Du skal vælge vindue - frys ruder

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 05-12-01 11:15

Tillæg:
Sæt markøren i f.eks. A2 og vælg frys ruder. Herved vil linie 1 altid vises.
Hvis du sætter markøren i B2 vil linie & kolonne A altid vises
Men husk, at du skal stå på linien under den, der skal fastfryses, og du skal stå i kolonne A, medmindre du også vil fastfryse en eller flere kolonner

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 05-12-01 11:21

Ekstra tillæg:
En anden mulighed er at opdele skærmen.
Det gøres også i menuen vindue. Men i stedet vælger du "Opdel".
"Frys ruder" eller "Frigør ruder" findes under menupunktet Vindue, og "Frys ruder" fryser kolonnerne til vestre og oven for markørens placering.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-12-01 11:46

kajsvaj skrev i dk.edb.programpakker.ms-office
> Hvordan fastlåser man øverste række i Excel, sådan at man stadig kan se
> den, selv om der indtastes i række, say, 312?
> Det ville hjælpe gevaldigt ikke at skulle bevæge sig op og ned i arket
> hele tiden.

Marker celle A2, og gå i menuen Vindue, Frys ruder.
--
mvh. Lars

Godkendelse af svar
Fra : kajsvaj

Dato : 05-12-01 12:13

Tusind tak, ja var jo nemt nok kunne bare ikke huske hvo'n det var.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-12-01 20:52

kajsvaj, ud over hvad Lars skriver som selvfølgeligt som altid er helt
korrekt så er der også en anden helt fiks ting man kan gøre som
tilsyneladende ikke mange kender.

Hvis man skal se noget på siden og derfor er nød til at forlade den aktive
celle kan man komme tilbage til denne ved at trykke Ctrl+Backspace (jeg ved
ikke hvad Backspace hedder i DK)
Cheers Finn

"kajsvaj" <kajsvaj.news@kandu.dk> wrote in message
news:w9mP7.3103$z4.346725@news000.worldonline.dk...
> Hvordan fastlåser man øverste række i Excel, sådan at man stadig kan se
> den, selv om der indtastes i række, say, 312?
> Det ville hjælpe gevaldigt ikke at skulle bevæge sig op og ned i arket
> hele tiden.
> Mvh kajsvaj
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>