/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
'Stationery' i MS-OutLook - hvordan?
Fra : bne
Vist : 284 gange
300 point
Dato : 08-10-13 11:30

I Lotus Notes kan man lave en såkaldt 'Stationery' - en skabelon for en mail - man kan hente ind, og bruge som grundlag for næste mail.
(Jeg har en mistanke om at MS kalder funktionen noget andet.......)

Hvorledes gør jeg i MS-OutLook :
- hvordan laver jeg denne 'Stationery' ?
- hvordan (gen-)anvender jeg den?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 08-10-13 16:40

Pudsigt nok hedder det skabeloner i Outlook

Oprette en skabelon til e-mail-meddelelser

Brug e-mail-skabeloner til at sende e-mails, der indeholder oplysninger, som sjældent ændres fra meddelelse til meddelelse. Opret og gem en meddelelse som en skabelon, og genbrug den, når du ønsker det. Der kan tilføjes nye oplysninger, før skabelonen sendes som en e-mail-meddelelse.
1.Klik på Ny e-mail i gruppen Ny under fanen Startside.

Genvejstaster Tryk på Ctrl+Skift+M for at oprette en e-mail.

Skriv det ønskede indhold i meddelelsesteksten.
2.Klik på fanen Filer i meddelelsesvinduet.
3.Klik på Gem som.
4.Klik på Outlook-skabelon på listen Filtype i dialogboksen Gem som.
5.Giv skabelonen et navn i feltet Filnavn, og klik derefter på Gem.

Som standard gemmes skabeloner i følgende mapper:

Windows 7 og Windows Vista c:\brugere\brugernavn\appdata\roaming\microsoft\templates

Windows XP c:\documents and settings\brugernavn\application data\microsoft\templates

Du kan finde flere oplysninger om, hvordan du sender en e-mail-meddelelse ved hjælp af en skabelon, i afsnittet Sende en e-mail, baseret på en skabelon.