/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
domæne og webhotel
Fra : hejdi
Vist : 271 gange
20 point
Dato : 11-06-03 00:58

Hejsa alle sammen.
Jeg Har brug for jeres hjælp.
Jeg har en hjemmeside inde i webbyen.dk
Men kunne godt tænke mig et, et andet sted.
Jeg har hørt at man skal købe et domæne ( er det bare navnet på hjemmesiden )
Jeg kunne godt tænke mig et sted hvor man har friseverplads, Og det må heller ikke være for dyrt.
kender i et godt sted, så vær sød at skriv det!
Mvh hejdi

Kommentar
Fra : NeoNmaN

Dato : 11-06-03 02:33

Hmmmm vis du vil ha et .dk, com eller org osv !! skal du betale for det ja !!! men vis du bare vil ha et andet sted hvor du Fx dinside.domæne.dk så kan du for det meste finde nogen ander steder at finde det som Fx friserverplads.dk og witehat.dk er nok de 2 beste til fri plads !! men ja der er jo altid begranset på såden noge for det meste gir de 10 eller 20 mb og det er også nok vis du ikke ska bruge det til store store galleryer osv !!! men ja du kan saksens købe dit helt eget DK eller COM domæne her er der lige en lille liste over hvor du kan købe dit webhotel og domæne hene :p

wannafind.dk = God Optime men ik så billig
b-one.dk = Optime ved jeg ikke !! men de er vist okey billige

og ja der er mange mange fleger ;) held og lykke med dit website :D vis du får tid kan du da lige smuttet et kik forbi min www.copyfree.dk

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 11-06-03 02:40

Hej
jeg plejer at købe navne hos
www.gratisdns.dk til 99.00
og hoste dem hos www.freepaq.dk til 20 kr om md
mvh
pepsimax

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 11-06-03 08:06

Jo. - Et domænenavn er bare et navn, som så peger hen til den server hvor din hjemmeside ligger.
Der findes vel i princippet 3 måder at gøre dette her på.

1 - Du kan, som du allerede har gjort, oprette en hjemmeside hos f.eks. Webbyen.
I så fald bliver din adresse: dinadresse.webbyen.dk

2 - Du kan købe domænenavnet dinadresse.dk for 60kr om året og få en viderestilling til dit nuværende webhotel. det betyder at dine besøgende skal skrive: dinadresse.dk i adresselinien og så bliver de automatisk sendt videre til: dinadresse.webbyen.dk . Dette ekstra led kan af og til give lidt småproblemer. f.eks. har tælleren fra chart.dk problemer med "at følge med" ved denne viderestilling.

3 - Du kan købe dit domænenavn OG serverplads hos f.eks. http://gratisdns.dk som allerede nævnt eller http://b-one.dk eller en helt tredje. Gør du det, vil du få adressen: dinadresse.dk , ikke kun som alias men som rigtig adresse. Det betyder også at du kan få e-mail adresser som f.eks: hejdi@dinadresse.dk .

Priserne? Ja det koster under en flad 20'er pr. måned de fleste steder.
Så spørger du om fri serverplads.
Det kan nok også virke som et salgsargument hvis en udbyder kan tilbyde fri serverplads. Men langt de fleste hjemmesider kun holdes på under 10mb. Hos b-one.dk får du 100mb for 11,25 pr. måned
og 300mb for 45,- Det skulle vel være nok.

Med venlig hilsen
Kim Marchwitz

Kommentar
Fra : linkman

Dato : 11-06-03 08:08

jeg har hos www.b-one.nu

Og her prisen for 100mb med domæne
[citat]
Oprettelse DKK 90.00
Registrering af domæne (.dk) DKK 60.00
Webhotel type 9 a 12 måneder DKK 108.00
25% moms DKK 64.50

I alt til betaling DKK 322.50

[/code]

Mvh
Linkman
Linkman webart
Homemade webart
www.iamlinkman.dk

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 11-06-03 10:41

Og det er ganske vist.
Oprettelsen skal man betale engang for alle hos de fleste udbydere.
og registreringen hos DK Hostmaster til 60kr om året kan man heller ikke slippe for.
De 9kr om måneden bliver til 11,25 når man lægger moms til.

Og så skulle der vist ikke være mere,
måske lige bortset fra ens egen internetforbindelse så man kan udgive sin hjemmeside.

M.v.h.
KM

Kommentar
Fra : hejdi

Dato : 11-06-03 14:02

Hejsa.
Mange tak for de mange gode råd.

Kommentar
Fra : linkman

Dato : 11-06-03 14:08

blev lige gjort opmærksom på disse brokkerier om b-one
http://www.eksperten.dk/spm/326599

prøv web10

Linkman

Kommentar
Fra : casio151

Dato : 11-06-03 23:25

Hvis du gerne vil have et gratis domæne og webhotel, så skulle du tage at bruge Pi-Web. De tilbyder dog ikke scriptanvendelse, men ubegrænset plads. Besøg dem her på http://www.pi.dk

Kommentar
Fra : Peter2412

Dato : 17-06-03 09:57

Hej Hejdi,

Jeg kan kun tilslutte mig de andre forslag/kommentarer, men jeg vil nu overveje http://www.cliche.dk , de har okay priser, har selv lige købt en 400 mb plads til en rund 20'er pr. mdr.

Peter

Kommentar
Fra : Peter2412

Dato : 17-06-03 09:57

Hej Hejdi,

Jeg kan kun tilslutte mig de andre forslag/kommentarer, men jeg vil nu overveje http://www.cliche.dk , de har okay priser, har selv lige købt en 400 mb plads til en rund 20'er pr. mdr.

Peter