/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Kors og bånd og stjerner på ?
Fra : Sandhedsvidnet
Vist : 605 gange
100 point
Dato : 05-10-13 08:01

Hmmmmmm KPMG rapporten er pludselig blevet faktuel, selv om den var blevet skrinlagt af den tidligere formand for Danmarks Jægerforbund og den der afstedkom rapporten, blev forgyldt med en nål på sidste stormøde i DJ.
To spørgsmål trænger sig på
1. Er det rimelig at KPMG rapporten igen bliver taget frem i forbindelse med forenings-vrøvel
2. Er det rimelig med den gyldne nål ?
http://www.youtube.com/watch?v=9teBqw4jgDg

SHV

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 05-10-13 09:49

Den pågældende "sag" som HOJ har startet via en Ole Bole advokat, har intet med den store sag om svindel og humbug med formand Ravnkær i spidsen at gøre, så i den forbindelse er det skudt helt ved siden af (Gud ved, om Ole Bole har fået skydeinstruktioner af Bendt Ballegård Knudsen ?)
Den gyldne nål burde aldrig have været givet til en tyveknægt, som kun for egen vindings skyld gjorde som han gjorde, korruption, dokumentfalsk m.m. Han skulle derimod have været i spjældet for de ting han havde gjort, men sådan mente mange "gamle" jagtforeningsmedlemmer, som sikkert havde haft snablerne i DJ's kasse, ikke og derfor fik han denne gyldne nål - jeg havde nært sagt GYLDENKÅL !!

Jeg søgte lige på Bent B.Knudsen på Google - han findes ikke mere - alt er slettet - men, men: Det første link der iligevel dukker op er : http://www.jensensafaris.com/Landsbytossen.htm
så mon ikke han har gode forbindelser til det store udland ??

ØV4
Multi-X³

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-10-13 12:54

Rapporten bør ikke glemmes, men at benytte elementer derfra i HOJ-"sagen" er tåbeligt og vil aldrig blive accepteret af dommeren.
Raunkjær skulle have haft en tung gummistøvle i den brede, og hvad angår "nålen", så anbringer man jo medaljer på idioter.

Det er straks værre med Ballegaard. Befinder han sig måske i økonomisk uføre og har måtte lukke sin hjemmeside?
Alle udgivelser (herunder hjemmesider) har en kulturel funktion. Der skal være noget til "begge ender" om man så må sige, og nu mangler vi repræsentanten for røvkulturen. Skulle vi måske starte en indsamling til fordel for Ballegaard`s hjemmeside???

Mvh.
Tonganeseren
Multi-X

Og så lige noget fra marken:

Jeg fik en hare i går eftermiddags. Nu har jeg systematisk indlært min kære hund at arbejde solo sammen med mig. Det foregår på den måde, at den søger i "kasser" på 15 x 10 meter - altså 15 meter vinkelret på mig og 10 meter frem - hvorefter den returnerer. Det betyder, at jeg kan avancere på markvej, mens hunden rejser vildtet op mod vinden, hvorefter jeg kan komme til "sideskud".

Sådan gik det i går. Tikka arbejdede som en drøm og pludselig tog den stand. Jeg gjorde mig parat og kommanderede "avance" - og op strøg haren og passerede mig i den ideelle afstand på mellem 10 - 13 meter. Jeg havde 3`er Bismuthhagl i bøssen - og haren trimlede for et enkelt skud. Højst tre sekunder efter, havde hunden haren i nakken og det hele var forbi.

Nogle vil kalde jægerens begejstring for pervers, altså glæde over det perfekte "drab", men hvor er det dog skønt at arbejde med en hund som bare kan det som behøves - og lidt mere til.
Det er bare så smukt.

Mvh.
Tonganeseren

En glad mand ( savner dog billeder af KnaldBalle)

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-10-13 13:04

Citat
Det er bare så smukt.

Heldigvis...har vi ikke alle,samme syn på skønhed.

M.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-10-13 14:41

He, he - Mosebæk. Min kone er en køn bette en.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 05-10-13 17:24

Tillykke med haremissen, kære Tonganeser !

Det er altid en fornøjelse at se en god hund i arbejde der lykkes - efterhånden går jeg mere som hundefører end skydende jæger - det er mindst lige så spændende og udbytterigt for sjælen og det er en dejlig forløsning når tingene lykkes - og bliver rost af jægere, ikke for min skyld, men for hundenes - de fortjener sgu' mere ros end vi generelt giver dem !!
M.h.t. til hjælp til Ballegård og hans hjemmeside, melder jeg sgu' pas ! Den fuldidiot vil jeg ikke hjælpe med så meget som én krone - men savner du hans billede, kan du blot klikke på det link jeg havde i mit første svar - så "får" du billeder for alle pengene

http://www.horsensjagt.dk/gallery - her er sandelig flere

ØV4
Multi-X³

Accepteret svar
Fra : betterwisser

Modtaget 100 point
Dato : 05-10-13 19:35

1: Ja
2: Nej

Mvh
BW

Godkendelse af svar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 06-10-13 11:02

Tak for svaret betterwisser.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 13-10-13 18:47

Tak for PingPoints.

MVH
BW