/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Net over tagrenderne, er det noget der d~
Fra : Franksp
Vist : 2752 gange
20 point
Dato : 10-06-03 22:26

Da jeg har mange store træer i haven, bl.a. 4 store hængebirk, som "sviner" helt forfærdeligt, har jeg tænkt mig at købe de der net, man kan sætte på tagrenderne, for at forhindre blade m.m. i at "svine" tagrenderne til, flere gange om året.
Er der nogen her på Kandu, der har erfaringer med, om det duer?

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 11-06-03 00:11

Hvis jeg husker rigtigt, har jeg hørt at det virker. Men det lyder ulogisk, da bladene vel lægger sig oven på nettet. Jeg ved ikke lige hvad facon det har. Det burde ligge i en vinkel med spidsen opad, hvis det skal virke.

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 11-06-03 07:07

Hej Franksp.

Jeg kender ikke det net du skriver om, men en løsning kan være at klippe noget volierenet til, så det er 15 - 20 cm, bredere end breden på tagrenden, derefter buer du den, det gøres lettest ved at at rulle den sammen på den smalleste led, når dette er gjort lægger du den ned i tagrendenmed den tykke bue opad.

Hilsen Rita.

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 11-06-03 08:44

Hej Franksp.

Jeg har ikke personlig erfaring med de net, man kan montere i tagrenden, men jeg vil da mene, at hvis dine træer smider så mange blade vil der ikke gå lang tid, inden at hullerne i nettet også er tilstoppede. Og hvis det er tilfældet, er pengene jo spildt. Bare en lille tanke.

Hilsen Ruder4

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 11-06-03 20:42

Ja, det var også den tanke jeg havde. Når jeg spørger i byggemarkedet, får jeg bare at vide at det "supergodt" og at jeg stort set aldrig mere skal rense tagrender.

Mvh
Franksp

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 12-06-03 08:15

Jamen så må de jo også stå inde for, hvad de siger. Men du kunne jo starte med at købe til den ene side af huset og så se, om det er noget der dur.

Accepteret svar
Fra : bdg

Modtaget 20 point
Dato : 14-06-03 20:50

Hej Franksp
Du kan købe nogle net som er rørformet. de kan fåes i forskellige str. alt efter hvor bredde dine tagrender er. Det eneste du skal gøre er, at klippe dem til i længden og derefter smide dem op i dine tagrender...og nej, man kan ikke se dem nedefra.
De sørger for at blade og andre ting ikke kommer ned i dine tagrender, men lægger sig ovenpå men ryger væk ved lidt blæst.
De virker!!

Bo

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 15-06-03 20:53

Tak for svaret bdg.

Det vil jeg prøve. De kan vel købes i et byggemarked?

Mvj
Frank

Kommentar
Fra : bdg

Dato : 16-06-03 19:02

Hej Frank

I næsten alle byggemarkeder...

God fornøjelse.

Bo