/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Lås på baggrundsskærm
Fra : SOL49
Vist : 481 gange
50 point
Dato : 05-12-01 09:31

Er der nogen der kender til et program som kan forhindre andre i at lave om
på baggrundsskærmen?? eller måske ligefrem slette/uninstall
Evt. freeware eller lign.

Jeg har en NT arbejdsstation hvor skærmindstillingerne er blevet forstyret. Hver gang maskinen netop er startet går skærmen i sort efter ca. 3 sekunder. Jeg kan få den til og fungere hvis jeg starter op i Standard VGA.
Er det virkelig nødvendig at reinstallere NT ?

SOL

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 60 point
Dato : 05-12-01 09:45

Hej SOL49
Det lyder nere som om at du skal prøve at kører din grafikkort driver ind igen
er du sikker på at din driver kan køre på NT?
ellers så kan du gå på nettet og hente en der kan
Hvilken grafikkort har du?
MVH Brian

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 05-12-01 09:46

Man kan styre den slags med bruger rettigheder. Hvis du selv har tilladelse, så kan du fjerne rettighederne til at lave den slags ændringer for alle andre end dig selv (og administrator). Bare sørg for at andre der bruger maskinen har et andet login end dig.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 05-12-01 10:17

Hej SOL49

Du kan styre dette i NT policy editor, eller du kan lave mandatory profiler til dine brugere.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 05-12-01 10:22

Til briani
Du må meget undskylde, men burde dit indlæg ikke ha`stået under en "Kommentar" frem for et svar !!!
I al stilhed tænker jeg på din kommenter til Spørgsmål: http://www.kandu.dk/dk/spg/1676
Man stiller jo ikke Spørgsmål i et svar --vel

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-12-01 09:57

SOL49 <SOL49.news@kandu.dk> wrote:
> Er der nogen der kender til et program som kan forhindre andre i at lave
> om
> på baggrundsskærmen?? eller måske ligefrem slette/uninstall

Hvis du ikke oensker at brugerne laver om paa deres wallpaper naar de er
logget ind, har du vel fjernet de rettigheder fra deres brugerid? Det lyder
ikke som et sikkerhedsspoergsmaal men mere et spoergsmaal om at administrere
Windows NT.

--
I prefer the dark of the night, after midnight and before four-thirty,
when it's more bare, more hollow. http://a.area51.dk/

Kommentar
Fra : briani

Dato : 05-12-01 10:28

Til Parkenss
nej-jeg mener at det er grafikkortets driver der er noget galt med-da det drejer sig om skærmindstillingerne-og at det virker når sol49 starter op i standard vga
Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-12-01 15:59

"SOL49" <SOL49.news@kandu.dk> mumlede noget i
news:dRkP7.3072$z4.343087@news000.worldonline.dk:

> Er der nogen der kender til et program som kan forhindre andre i at lave
> om på baggrundsskærmen??

start/run gpedit.msc [group policy editor] - der kan du disable en masse
ting, bl.a. det du forespørger.

>
> Jeg har en NT arbejdsstation hvor skærmindstillingerne er blevet
> forstyret. Hver gang maskinen netop er startet går skærmen i sort efter
> ca. 3 sekunder. Jeg kan få den til og fungere hvis jeg starter op i
> Standard VGA.

Hvad så med at skifte indstillingerne der?

> Er det virkelig nødvendig at reinstallere NT ?

nej

Kommentar
Fra : SOL49

Dato : 06-12-01 11:25

Til alle
Jeg har fået skærmen til og fungere korrekt. Det eneste der skulle gøre. Egenskaber for Skærm: Skærmområde skulle sættes til 1024 x 768 Pixel. (Det var bare den indstilling som var forstyrret)

Jeg har vist ulejliget en masse mennesker med spørgsmål som jeg selv burde have klaret. Men tak til briani, Harlekin, PARKENSS, Alex Holst, supermand. En særlig tak til supermand. Han havde jo lige det rette korte, klare og præcise svar.

Men nu det andet. Jeg har forstået det der med Group Policy. Og jeg kan sætte op på min egen private Win2K Server. Men når jeg f.eks. start/run gpedit.msc [group policy editor] på arbejdsstationen får jeg:
Cannot find the file &#8217;gpedit.msc&#8217; or one of its components&#8230;..
Det her med group policy er da vist kun noget som virker på en server ???

Godkendelse af svar
Fra : SOL49

Dato : 06-12-01 11:26

Til alle
Jeg har fået skærmen til og fungere korrekt. Det eneste der skulle gøre. Egenskaber for Skærm: Skærmområde skulle sættes til 1024 x 768 Pixel. (Det var bare den indstilling som var forstyrret)

Jeg har vist ulejliget en masse mennesker med spørgsmål som jeg selv burde have klaret. Men tak til briani, Harlekin, PARKENSS, Alex Holst, supermand. En særlig tak til supermand. Han havde jo lige det rette korte, klare og præcise svar.

Men nu det andet. Jeg har forstået det der med Group Policy. Og jeg kan sætte op på min egen private Win2K Server. Men når jeg f.eks. start/run gpedit.msc [group policy editor] på arbejdsstationen får jeg:
Cannot find the file &#8217;gpedit.msc&#8217; or one of its components&#8230;..
Det her med group policy er da vist kun noget som virker på en server ???

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-01 01:39

Thus spake supermand in news:Xns916EA305BCB45kalelmetropolis@212.242.40.196:

> start/run gpedit.msc [group policy editor] - der kan du disable en masse
> ting, bl.a. det du forespørger.

supermand mener selvfølgelig poledit.exe når vi snakker NT4.

--
Karsten H. (Public PGP key at www.egotrip.dk/pgp.php)
Som har skrevet delen før @ baglæns for at narre fjenden i Aalborg.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-01 11:27

"Karsten H." <netsrak@egotrip.dk> mumlede noget i
news:Xns917110CB070A8karstenegotripdk@212.54.64.134:

>> start/run gpedit.msc [group policy editor] - der kan du disable en
>> masse ting, bl.a. det du forespørger.
>
> supermand mener selvfølgelig poledit.exe når vi snakker NT4.

supermand holder op med at spise skaldyrssalat før sengetid fra nu af.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-01 12:06

supermand <kal-el@metropol.is.invalid> wrote:
> "Karsten H." <netsrak@egotrip.dk> mumlede noget i
> news:Xns917110CB070A8karstenegotripdk@212.54.64.134:
>
>>> start/run gpedit.msc [group policy editor] - der kan du disable en
>>> masse ting, bl.a. det du forespørger.
>>
>> supermand mener selvfølgelig poledit.exe når vi snakker NT4.
>
> supermand holder op med at spise skaldyrssalat før sengetid fra nu af.

Proev med chokolade i stedet. Bare se paa mig!

--
I prefer the dark of the night, after midnight and before four-thirty,
when it's more bare, more hollow. http://a.area51.dk/