/ Forside/ Teknologi / Netværk / NetWare / Spørgsmål
10  Klaudi 110
Netværksswitch, 5 porte - Spørgsmål
Fra : Jan4100
Vist : 1970 gange
100 point
Dato : 29-09-13 15:37

http://www.biltema.dk/da/Kontor---Teknik/Computere/Kabler/Netvarksswitch-5-porte-23838/
Biltema har sådan en bandit her, Jeg har et fjernsyn, stereo anlæg, computer og lige en boks fra yousee til movie altså 4 ting som kan sættes til internet.
Men for at spare på alle de kabler langs paneler og ikke mindst til konen irritation, går mit spørgsmål ud på om jeg kan sætte det kabel som går til min pc til sådan en Netværksswitch indgang fra routeren af og så derfra gå til fjernsyn, stereo, pc og movie og få dem sat til internet ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-09-13 16:26

Det kan du godt, router til switch, switch til pc, tv osv

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 100 point
Dato : 29-09-13 17:08

Jo,.. selvfølgelig kan du det,. det er sådan de fleste gør,.
men den metode sparer dig ikke for de klodsede kabler,

det lyder som om du gerne vil lave en mere elegant løsning,
og spare en,.. eller flere kabler,.. ?

det kan du gøre,.. kabelfri,.. (for IKKE at irritere konen) på flere måder,
dels med en WI-Fi router,
dels med en eller flere 'SlingLink'

http://www.bestbuy.com/site/Slingbox/Slinglink-Turbo/pcmcat126100050013.c?id=pcmcat126100050013

http://www.youtube.com/watch?v=MCr19hPuYag

http://www.proshop.dk/Mediastreaming-traadloes-mediaoverfoersel/Sling-Media-Slingbox-350-2420801.html

med sidstnævnte kan du endda sende signal til dit
sommerhus,.. båd,.. sågar dit hotelværelse overalt i verden.
....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-09-13 17:53

Du skal være obs på at der reelt kun er 4 porte ud, den 5 skal du bruge som indgang fra router!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-09-13 19:20

Ja er svaret, tror jeg nok.
Hvis du forklarede mere præcist hvad du vil gøre, kunne du også få et mere præcist svar.

En switch er en "omskifter" som efter tur-og behov- kan koble forskellige enheder ind på den samme netledning. For at de virker skal enhederne have tildelt forskellige netværksadresser. Derfor skal en router, som kan klare det være involveret. Boxen fra yuo see har formodentlig den funktion ,der skal til.

Godkendelse af svar
Fra : Jan4100

Dato : 11-10-13 07:53

Tak for svaret EA_HS.