/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Tilbehør
Fra : TariLiex
Vist : 866 gange
50 point
Dato : 10-06-03 21:15

Ja, nu har jeg set på TV Danmark, Jamie Oliver... Han lavede nogle gulerødder med lidt top pakket ind i sølvpapir og sådan noget, er der nogle der har set dette, og måske har en måde at lave det på?

Han tog nogle gulerødder og vaskede, puttede krydderurter og sådan noget i, og noget hvidvin og så pakket ind i sølvpapir i ovnen. Dette så rigtig lækkert ud, men ja jeg fulgte ikke godt nok med... Nogle der kan hjælpe, men måske en forenklet opskrift...

Taaaak....

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 10-06-03 21:21

Jeg skal lave middag for 6 personer, jeg har valgt at lave en roastbeef, bagte kartofler, pommes frites og kartoffel salat...
2 af dem der kommer og spiser har sukkersyge, og derfor skal jeg have lavet nogle lækre grøntsager.... nogle gode opskrifter?

Accepteret svar
Fra : Gazi

Modtaget 60 point
Dato : 10-06-03 21:28

½ kg skrubbede hele babygulerødder
½ tsk stødt spidskommen
1 håndfuld frisk timian
4 klatter smør
1 glas chardonnay
salt/peber
Tag et stykke staniol på 1½m som lægges sammen på midten. herpå lægger du alle ingredienserne bortset fra vin.
Fold siderne op og hæld vin ved og luk folien godt.
Bages 45 min ved 200 grader.

God fornøjelse
Gazi

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 10-06-03 21:32

smager det godt? det var lige præcis det jeg mente... men det er okay med flere ideer...

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 10-06-03 21:35

Du kan også bruge andre krydderier og du kan også putte andre grøntsager i.
Nogle skal måske skæres i stk. ( selleri, løgbåde, pærebåde, jordskokker )

Gazi

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 10-06-03 21:37

Og ja det smager rigtig godt. mums

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 10-06-03 21:38

kan man bruge noget andet med hvidvin?

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 10-06-03 21:42

Mener du andre grøntsager?

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 10-06-03 21:44

da jeg skrev med, der skulle have stået end.... meget godt klaret...

men ja, også det... hvilke grønsager kan jeg putte i sammen med gulerødderne?

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 10-06-03 21:49

Ja du kan bruge æbelmost, Juice.
Jeg plejer gerne at se hvad der er billigst af grøntsager.
Og du kan roligt blande flere slags, det gør det bare mere lækkert.

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 10-06-03 21:51

Ja du kan bruge æbelmost, Juice.
Jeg plejer gerne at se hvad der er billigst af grøntsager.
Og du kan roligt blande flere slags, det gør det bare mere lækkert.

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 10-06-03 21:52

Ja du kan bruge æbelmost, Juice.
Jeg plejer gerne at se hvad der er billigst af grøntsager.
Og du kan roligt blande flere slags, det gør det bare mere lækkert.

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 10-06-03 21:54

Hmm det kører da bare for mig

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 10-06-03 21:55

ja det må vi sige *G* Det vil sige måske noget blomkål? det bliver spændende at prøve... mig i et køkken... naaah ikke det bedste!

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 10-06-03 23:45

Blomkål har jeg ikke prøvet og jeg ville nok lige prøve det, inden jeg serverede det for gæster.
Men fennikel, peberfrugt, løgbåde, hvidløg, selleri,squash,auberginer,porre stk.
Og så ville jeg også komme lidt olie ved. Bare tag hvad du godt kan lide.

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 11-06-03 10:49

Her er mit hit for tiden:

Fintsnittede gulegødder
Strimlede grønne og røde peberfrugter
Squash i tern
Store stykker løg (gerne både)
Blomkålsbuketter
Frisk timian
Salt og Peber (evt lidt hvidløg)

Lav en staniol"bombe" til hver af dine gæster penslet indvendigt med lidt olie. Inden du lukker den skal der lige hældes en smule vand ved hver pakke. Pakkerne stilles i et ildfast fad med lidt vand i bunden ved 220 grader i ca. 30-40 minutter.

Tip: Pakkerne er også gode på grillen.

Det smager rigtigt godt og så er det jo sundt.

God fornøjelse.

Godkendelse af svar
Fra : TariLiex

Dato : 14-06-03 13:35

Tak for svaret Gazi.