/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
opsætning i cebrix, rawplux
Fra : Superspinat
Vist : 760 gange
77 point
Dato : 22-09-13 13:18

Hej. Vi er lige flyttet til et nybygget hus med cebrix vægge. Noget værre lort indtil videre !! Vi var i silvan for at få hjælp og en rar ekspedient foreslog rawplugs med udvendig gevind. Det også meget fint. Men de er bløde som smør og når vi skal "skrue" dem i væggen bruger vi en dåseåbner. At sætte gardiner op er virkelig en prøvelse !! Er der andre muligheder da en pakke med disse rawplugs koster 70 kr? Nogen der har erfaring med cebrix vægge og vil dele med alt hvad de ved ?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-09-13 14:29
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-09-13 18:33

hvorfor bruger du ikke bare en ganske almindelig gipsrawplug. den skrues i med batterimaskine og en speciel bits, som man kan købe i byggemarkedet. og en dåseåbner duer ikke til den slags. brug det rigtige værktøj og de rigtige materialer.
og 70 kr er vel ikke dyrt hvis du sammenligner med alternativerne.

Kommentar
Fra : Superspinat

Dato : 24-09-13 19:25

Kan se ud fra den side der er lagt op at det er gipsrawplugs vi bruger. De går i stykket alt for nemt. Der findes ikke noget redskab til at sætte dem i. I hvert fald ikke hvad silvan ved af. Og mener du ikke en boremaskine i stedet for batterimaskine ?