/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
HD & CD-rom
Fra : jak
Vist : 355 gange
50 point
Dato : 04-12-01 16:07

davs et lille spørgsmål.
jeg har en 1,6gb hd og en 10,2gb hd og en cd-rom og en brænder.
mit spørgsmål er så,skal jeg forbinde hd og hd på primær.
cd-rom og brænder på secondary.

nu har jeg den lille hd på primær som master og cd-rom som slave.
og så har jeg den store hd på secondary som master og drænder som slave.

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 60 point
Dato : 04-12-01 16:27

Hej

Sæt din store som slave på Primæren, almindelig CD-drev som master og brænder som slave på den Sekundære controller! Det er nok det mest komfortable i dit tilfælde... !!!
Alt hvad du brænder ligger sikkert på din 10,2 GB så en ide ville være at sætte det hele tilbage til det samme som før... Det vil give dig en langt mere sikker brænder... Pga. båndbredden !!!

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : jak

Dato : 04-12-01 16:36

skal jeg så sætte den store hd på primær og brænder som slave,og så på sec.den lille hd med cd-romen som slave

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 04-12-01 16:56

Lille HDD som master, stor HDD som slave og begge på den Primære kontroller.
Almindelig CD-drev som master og brænder som slave, og begge på den Sekundære controller!

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 06-12-01 23:24

Hej jak

Har du fået det til at køre ??

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 08-12-01 19:39

Jeg har erfaret at brændeprogrammet Nero Burning ROM vil komme med en fejlmelding hvis man kopiere en CD med CD-ROM drev og brænder på hver sin controler. Dette har dog ingen betydning hvis man har en brænder med Burn Proof, ellers bør man lade være med at vælge "on the fly".

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 08-12-01 19:42

Undskyld! jeg kom til at skrive forkert. Programmet kommer naturligvis med en fejlmelding når CD-ROM drev og brænder sidder på SAMME controler, altså på SAMME kabel.

M.v.h.

Søren

Kommentar
Fra : jak

Dato : 12-12-01 15:58

jeg kan bare ikke forstå hvorfor at den lille hdd skal være master på primær,kan jeg ikke sætte den store hdd som master på primær.
alså,stor hdd på primær som master med brænder som slave.og lille hdd på sec. som master og cd-romen som slave.
er det ikke det bedste.

Kommentar
Fra : Drusaa

Dato : 01-03-02 15:11

Det ville jeg også mene, stor hd som master-----