/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
hvorfor slægtsforske ???
Fra : beckski
Vist : 571 gange
2 point
Dato : 10-06-03 20:39

og hvorfor er slægtsforskere så vilde med at fortælle om deres resultater ??
og hvorfor er de fleste slægtsforskere slet ikke interesserede i at forskel om de levende i stamtræet ???

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-06-03 23:23

Jeg bruger megen tid på, at "forske" i de levende i stammtræet.

Det er faktisk der, jeg bruger de største ressourcer, da det andet jo ikke bliver "utilgængeligt".

Det gør de levende derimod, og det har jeg haft stort held med at gøre.

Ole P. Bielefeldt
FTM: www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-06-03 19:21

Jeg forstår ikke helt spørgsmålet ?

Er de levende i stamtræet, de af vore slægtninge der lever endnu,
så kan man jo godt forske privat, men ikke offentliggøre resultaterne.

Jeg synes også at de nære kontakter til nulevende slægtninge er de mest interessante,
men jeg forstår godt at personlige oplysninger om dem ikke må offentliggøres.

Så der foregår sikkert megen slægtsforskning i den levende del af vore stamtræer,
vi ser den bare ikke, og slet ikke i kandu.

Hilsen Svend

Accepteret svar
Fra : bjabi

Modtaget 2 point
Dato : 12-06-03 21:00

Hvorfor slægtsforske ??
Jeg forsker i min slægt fordi jeg gerne vil kende mine rødder - hvor kommer jeg fra hvad lavede mine forfædre, hvad lavede de osv.

og hvorfor er slægtsforskere så vilde med at fortælle om deres resultater ??
Slægtsforskere er ikke "vilde" med at fortælle om deres resultater, men lægger dem offentligt frem for at andre kan supplere med deres viden om de pågældende personer - det er ægte og uegennyttig vidensdeling - der er ingen der "ejer" viden om sine forfædre.

og hvorfor er de fleste slægtsforskere slet ikke interesserede i at forskel om de levende i stamtræet ???
Alle slægtsforskere er interesseret i at føre deres respektive stamtræer up-to-date og derfor selvfølgelig interesseret i de levende - men for så vidt angår offentliggørelse af eventuelle personers data lægger lovgivningen visse krav herom. Derfor at vi også varsomme med "bare" at offentligere data om levende personer.

Med venlig hilsen

Bjarne Bidstrup

Godkendelse af svar
Fra : beckski

Dato : 12-06-03 23:17

Tak for svaret bjabi.
jeg tror sgu at jeg har været udsat for nogle uheldige tilfælde, hvor en slægtsforsker har "tvangsindlagt" mig til at høre på det undersøgte...
og måske er jeg mere en der forsker i mikro-skala. og ikke synes det er spor spændende at vide hvad tip-tip-tip-oldemoderen foretog sig ...

beck