/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Kære kandu-har i ikke sovet længe nok nu~
Fra : briani
Vist : 532 gange
1 point
Dato : 10-06-03 20:25

Kære Kandu.
Nu må i sku da snart til at vågne op.

I den seneste tid herinde,er der blevet snydt med point så det basker.

Og nu kan man også bruge Kandu,til at hente diverse koder
http://www.kandu.dk/dk/spg/16857
http://www.kandu.dk/dk/spg/16860
Bare gå ind på Kazaa eller et andet sted, og download diverse programmer og spil,og kan man ikke lige finde koden på diverse downloadsteder
Jamen kære venner så stil et spørgsmål herinde,og wupti så har man en koder,der kan bruges.

Hvad pokker går der af jer ??????
Er i virkelig ude på at ødelægge noget i selv har bygget op???

Jeg syntes sku at det er synd,da jeg vældig godt kan lide Kandu.

Man må da IKK håbe at antipiratgruppen læser med.

Jeg burde egentlig have sendt denne skrivelse til jer som E-mail
Men det orker jeg ikke
Da jeg stadigvæk ikke har fået svar på den sidste jeg sendte til jer.

Så til slut en stor BØN til jer
Få nu ryddet op, så Kandu igen bliver et rart sted at være.

Mvh Brian

Kommentar
Fra : TEXXXAZZ

Dato : 10-06-03 20:32

nej det er da osse skrækkeligt, med alt den hjælp der er til tun udstødning til knallerter OSV....
Det drejer sig om liv & død...

SHUT THE FUCK UP!!!!!!

Hilsen ANTI APG!!!!

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 10-06-03 20:36

synes også snart der må gøres noget
faktisk var jeg selv engang ret glad for point, men nu kan jeg se hvor meget LORT det bærer med sig.

fjern point-systemet.

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 10-06-03 20:39

Briani!
Hvorfor har du så ondt i røven over at en stakkels person har smidt sin cd-key væk til et spil? Jeg har selv været ude og købe diablo 2 to gange fordi jeg mistede min første cd-key... Det er røv nederen at skulle betale for et helt nyt spil, når man har betalt én gang! Hvis han selv har købt spillet er det da lovligt nok at få en cd-key, hvis den stakkels mand/dreng/kvinde/pige har smidt den væk.

Hvorfor ha' ondt i røven over det??

Hvis du nu havde en bil og smed nøglen væk, ville det så ikke være lidt nederen at skulle købe en ny bil istedet for at få en ny nøgle?? Ja jeg spørger bare...

mvh
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : TEXXXAZZ

Dato : 10-06-03 20:43

hehehhee good point there JUDAS.....
Tak for sidste diskussion...

Hilsen.. TEXXX..

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 10-06-03 20:50

selv tak. det var ganske hyggeligt...

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 10-06-03 21:04

NEJ! Nu er tumberne da vist kommet til byen!

At sammenligne nøglen til en bil med "nøglen" til et program.
Med en bil kan man trods alt dokumentere et ejerforhold, hvilket godt gør at man kan få en ny nøgle - mon en "beskeden" ekstra betaling.
Med SW er det trods alt noget mere "kringlet" at dokumentere det reelle tilhørsforhold - oder was?

Skal vi ikke lige nappe sammenligningen med tuning af knallert! At det drejer sig om liv og død!
Tja - på en måde gør det! Jeg er enig så langt, at man i Danmark har en tåbelig lov om 30 Km./h - når knallerten måske er bygget til 50 Km/h i sit oprindelsesland. Stel, bremser, mv. er dimensioneret til dette.
Problemet er bare lille Svend-Bent som ikke fatter én meter - og knalder et tun på, så dyret kan køre 80 - 90 Km./h
Hvor blev sikkerheden af? Svend-Bent er heller ikke så skrap til 2 hjul som han selv tror - og ikke så hurtig til at reagere - så pludselig kan Svend-Bent ikke bremse i tide; eller nå at undvige! Hvad er resultatet?

Måske det er på tide at alle forholder sig til det reelle indhold i spørgsmålet fra "Briani"!
Er det ikke irriterende, hvis vores ellers så sjove legeplads skal ødelægges af sådan en omgang pjat med ulovligheder?
Skal vi også fremover tillade link til f.eks. børneporno; mv.? Hvor går grænsen?

Lad os da holde http://www.kandu.dk på et ordentlig plan - og ikke acceptere sådanne links!

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 10-06-03 21:42

Tumberne, troede du hed Smitty... Nå ja, okay, når du sviner mig vil jeg da heller ikke holde mig tilbage...
Skulle man da bede personen som spurgte efter den cd-key, som han havde smidt væk, efter en kopi af hans bong? så kunne han faxe den sammen med hans fingeraftryk og hans pc køre kort eller hvad? Du er da godt nok smålig Smitty. Det er da plat at have ondt i røven over en som glemmer sin cd-key. Om det er dumt at sammenlige en bil med SW ved jeg nu ikke, princippet er det samme.

Og at du skriver at man kunne tillade børneporno på kandu er da i heeeelt hen i skoven! nu har du da først mistet grebet om skovlen i din lille sandkasse. Hvordan kan du gå fra cd-key til børneporno??? Det er mig en gåde!?!?

er der nogen der har en cd key?? nej, men jeg har noget børneporno, hvis det er! eller?!? nå nej, det var ikke liiiige det...

jeg kan ikke sige andet end pffft! tænk at i virkelig gider at gøre så meget ud af ingen ting.

mvh
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : TEXXXAZZ

Dato : 10-06-03 21:48

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 10-06-03 22:00

JudAs.J.LAiR.P !

Har du læse problemer eller hvad? Nej - nu skal jeg prøve at holde den på et sobert plan!

Det er vel egentlig et spørgsmål om holdninger til, hvad der er acceptabelt - og ikke!
Jeg mener ikke, at denne site skal være et forum for ulovligheder. Hverken med piratkopier af software eller andet.

Selvfølgelig er det teamet bag siten der sætter retningslinierne; men det skal vel ikke forhindre brugerne i at give udtryk for, hvad vi vil finde os i? Vi giver vores mening til kende - og forventer en reaktion fra www.kandu.dk om, hvad de mener dé vil acceptere. Kan man acceptere de retningslinier der udstukket - så bliver man - eller så må man smutte!
Hvis det viser sig, at de mener indholdet i f.eks. de link "Briani" giver er OK - så vil jeg vælge at smutte - sådan er tingene egentlig ganske simpelt.

Min sammenligning med Børnoporno var et spørgsmål! Hvor går grænserne for, hvad man vil acceptere - både som bruger - og ikke mindst dem der står bag denne site.

Lad os da holde focus på det egentlige spørgsmål! Hvad skal accepteres? Kom med en konkret holdning til, hvad du mener der skal kunne accpteres - og hvad der ikke kan. Det kan være en hjælp til Teamet bag www.kandu.dk

Min holdning er énkel ( og firkantet ) Ingen ulovligheder! Hverken med software eller andet.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 10-06-03 22:08

HOLD KANDU.DK REN FOR ALT DET LORT

Opbakning herfra til Brian og Smitty.... dog uden at ville indgå i diskution

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 10-06-03 22:17

"Har du læse problemer eller hvad?" Nej går ganske fint her. Men det kan jeg forstå at du har siden at du pludselig går fra cd-key til børneporno.

"Jeg mener ikke, at denne site skal være et forum for ulovligheder. Hverken med piratkopier af software eller andet."
Det er vel ikke ulovligt at give manden den kode som han havde mistet! Jeg går da ikke ud fra at personen har piratkopieret noget! i så fald vil jeg gerne trække mine kommentarer til hans spørgsmål tilbage, hvis man ellers kunne det! Desuden er en cd-key ikke en piratkopi af software!

"Min sammenligning med Børnoporno var et spørgsmål! Hvor går grænserne for, hvad man vil acceptere - både som bruger - og ikke mindst dem der står bag denne site."
For mig er det helt hen i skoven at sammenligne noget så småt som en cd-key med børneporno! Hvis man kan drage børneporno ind i denne diskussion kan man relatere til alt jo! Øeh!? Skal man tillade links om, hvordan man laver terror på USA på kanddu? Nu når vi er ved det, kan nogen så ikke fortælle mig, hvordan man fjerner en bums fra storetåen??

"Lad os da holde focus på det egentlige spørgsmål!" så vidt jeg ved var det ikke mig som dragede børneporno ind i en ellers uskyldig diskussion om en gut som havde smidt sin nøgle væk til hans eget spil!

"Kom med en konkret holdning til, hvad du mener der skal kunne accpteres - og hvad der ikke kan."
Min holdning er vel ligeså konkret som din! Jeg ønsker ikke nogen ulovligheder, men stadig er det ganske nederen at købe et helt nyt spil, som jeg selvfølgelig går ud fra at han har købt én gang! Jeg er ikke selv tilhænger af piratkopieret programmer, film eller spil jeg køber alle mine ting ærligt i en butik! Ligesom jeg selvfølgelig forventer af alle andre mennesker også gør! Men hvis jeg har købt et spil én gang, fandme nej om jeg vil købe det igen, hvis jeg kan undgå det! Her vil jeg stærkt gå ud fra at mange deler min mening! Desuden er der stor forskel på at linke til piratkopieret software (som du hævder) og at oplyse en cd-key som, man tilfældigvis faldt over på nettet. Jeg har ikke selv fifa 2002, men 2001 er fast inventar på hylden blandt mine spil!

mvh
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : briani

Dato : 10-06-03 22:18

ja så blev begge overnævnte links fjernet
tak Kandu

Til JudAs.J.LAiR.P
Selfølgelig kan man komme til at smide en cd key væk
men ligefrem være så uheldig at smide 2 væk lyder mærkelig
Først forsvandt fifa 2001 key
og bagefter fifa 2002 key
den skal man godt nok længere ud på landet med
Brian

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 10-06-03 22:39

Gnæk Gnæk! Provokerer man tilpas kraftigt - så kommer reaktionen!!!!

JudAs.J.LAiR.P : Glæder mig, at vi basalt set er enige. Et link til en "Key Generator" er vel i bund og grund et link til piratkopier? - men lad os stoppe diskutionen ( eller mudderkastningen ) her.

Til gengæld kan vi glæde os over, at www.kandu.dk har taget tingene til sig og fjernet de famøse links.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 10-06-03 22:47

Til briani.

Du har nok ret... Jeg kan godt se at det virker en smule mistænktsomt. Men i min vildeste fantasi, kan jeg ikke engang forestille mig, at nogen ville være så "lav" at spørge efter cd-key til et spil man slet ikke havde købt! Men jeg kender det fra mig selv, har selv som sagt tidligere købt Diablo 2 to gange. Dum som jeg var kørte jeg coveret og cd'en over med min kontor stol ved et uheld. cd'en virkede ikke, så jeg smed begge dele ud. Heri bestod fejlen! cd-keyen stod uden på selve coveret til cd'en. Fandt jeg ud af et par dage efter... Ned i butikken igen, da diablo er ganske uundværligt for mig!

Mvh
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 10-06-03 22:53

Smitty: "Et link til en "Key Generator" er vel i bund og grund et link til piratkopier?"
for det første har jeg lagt mæke til det link, det må være kommet efter jeg så spørgsmålet. For det andet er en Key generator stadig ikke en piratkopi! langt fra! han har jo ikke fået nogen link til selve spillet, se det ville straks være noget helt andet. Men der er stadig stor forskel på cd-key, piratkopier og børneporno. In my humble opinion...

mvh
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 10-06-03 22:55

ups rettelse, der skulle stå: for det første har jeg IKKE lagt mæke til det link, det må være kommet efter jeg så spørgsmålet. sorry..

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 10-06-03 23:18

Er vi ikke ved at blive en underafdeling af "sidste dages hellige",hvis vi griber lidt i egen barm nægter jeg at tro på at alt hvad der ligger på div PCére er lige lovligt,jeg har en temmelig stor bekendtskabskreds m hensyn til PC´er,jeg tror ikke en eneste kan sige sig fri,men det er selvfølgelig heller ikke brugere af Kandu.Skru ned for blusset og lad være med at få store næsebor over noget man ikke kan gøre noget ved, glid let og elegant hen over det hvis det støder moralen,det er ligesom med porno,nogen kigger og så er der dem der ikke vil indrømme det
Mvh Ole

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 10-06-03 23:45

Jeg kan ikke sige mig fri....ej heller mine nærmeste som jeg da også har hjulpet med hmmmm..... Men kandu.dk har været fri siden starten, og kandu.dk ønsker det, og de fleste "ældre" brugere herindefra....

Accepteret svar
Fra : bantam

Modtaget 1 point
Dato : 11-06-03 15:53

Hver gang man evt ser et spgsm. eller tips, der opfordrer til noget "ulovligt" eller stødende kan man da bare skrive og give kandu linket, så fjerner de det øjeblikkeligt.

De sidder jo nok ikke og kigger med hele tiden, så hvis vi brugere falder over noget er jeg da sikker på de bliver glade for at få et vink.

De gange jeg har skrevet til Kandu er tingene blevet slettet næsten omgående.

mvh
Bantam

Godkendelse af svar
Fra : briani

Dato : 19-09-03 13:21

Tak for svaret bantam.

Mvh Brian