/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Scart stik -benforbindelse
Fra : lham
Vist : 639 gange
100 point
Dato : 14-09-13 18:55

Har en elektronisk Scart/ phono stik omskifter som jeg kun vil bruge til omskiftning af 4 lydkilder ( phono stik)
For at gøre det kræves at de 4 scart stik er aktive-altså skal jeg simulere det ved at forbinde terminaler i scart stikkene.
Hvilke at de 21 pins skal jeg forbinde ( "luse over" ) så indgangen opfattes som aktiv ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-09-13 19:16

Er det her noget du kan bruge?
http://www.abmedia.dk/video/scart.htm

Kommentar
Fra : lham

Dato : 15-09-13 07:06

o.v.n mfl

det ser ud til det er pin 8 ( ( status CVBS) der skal tilføres 12 v DC for at snyde de 4 tilhørende audio Phone stik til at tro de alle er aktive, men hvor finder jeg de 12 v DC - forhåbentlig på en af de 21 pins på hunscartstikkene monteret bag på "switch -apparatet
ALTSÅ er der en pin på chassis hunscartstik der altid "bærer" 12 v DC uden hanscartstik fra noget apparat tilsluttet og i så fald hvilket nummer ?

Accepteret svar
Fra : Falcham

Modtaget 50 point
Dato : 16-09-13 20:19

Hejsa

Kan du evt. bruge noget af dette.

http://www.hardwarebook.info/SCART

Falcham

Kommentar
Fra : lham

Dato : 20-09-13 15:40

Switch boxen det drejer sig om er et "5 channel AV Control Center" købt i Aldi for nogle år siden ,som jeg nu vil have til at virke som lydomskifter

Jeg har etableret 12 vd DC tilslutning til alle pin 8 på scart input stik , men det bringer ikke liv i skidtet. Af de to svar jeg har fået er der forskellig forklaring på hvilken funktion de 3 spændingsniveauer på pin 8 frembringer.

Er der nogen der har erfaring med sådan en maskine ?

Har kontaktet supportlinket , men ikke nogen respons

Link til engelsk brugsvejledning :

http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=9&ved=0CGUQFjAI&url=http%3A%2F%2Fwww.avforums.com%2Fforums%2Fattachments%2Fhome-cinema-bargains-discount-codes%2F150581d1259619240-5-way-scart-switch-remote-control-10-tristar-scart-switch-instructions.pdf&ei=akk8UvehLcSK4ATLp4DQDg&usg=AFQjCNHfXq5OpupK6JFFFYcMAIQ6pfgVDA&sig2=nENCkVnEPvHegwYN10J-2A&bvm=bv.52434380,d.bGE

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 20-09-13 17:24

Så vidt jeg kan læse i manuellen er der 5 indgange og 1 udgang omskifter er knap på front eller fjernbetjening der er ikke krav om scart stikkene bruges.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 20-09-13 17:44

Citat
Så vidt jeg kan læse i manuellen er der 5 indgange og 1 udgang omskifter er knap på front eller fjernbetjening der er ikke krav om scart stikkene bruges.

Jo -et/ flere scartstik skal være aktive !
fra den danske manual som jeg desværre ikke kan finde på nettet :

"Hvis ikke der er en tændt enhed forbundet til AV selektoren kan den ikke tændes"
og videre:
"" der kan kun skiftes mellem aktive enheder dvs du kan ikke få vist(vælge en kanal )hvorpå der ikke er noget signal "

" uden en tændt enhed vil selectoren forblive i stand by "

Aktiv tilstand er det jeg har forsøgt at simulere med 12 v DC på alle scart input pin 8

Så det gode svar :
Hvordan simulerer jeg "aktivt signal " på scart stikket og på hvilken pin (pins ) !!!

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 17-10-13 06:37

Tak for svaret Falcham.
desværre ikke løsning på problemet endnu, men dit link det med mest information om funktion af de enkelte "ben2 på et scartstik