/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
billig overnatning i london?
Fra : zkb
Vist : 611 gange
150 point
Dato : 10-06-03 19:38

hej
mig og min mand ville gerne en ferie til london, og billeterne er ikke så dyre. men hvad med hotel? er der nogen kender nogen meget billige steder? fx 100 kr pr overnating, eller vandrehjem? har i nogen erfaringer? noget sted i kan henvise til?og hvad med transport rundt omkring i london?jeg vil gerne vide mig sikker at jeg har nok penge, jeg nemlig ikke ikke særlig rig...men har alligevel lyst til at se den vide verden:)

Kommentar
Fra : EazyOne

Dato : 10-06-03 20:05

London er helt vild fantastisk...
Personligt har jeg aldrig boet på andet end (billig-)hotel i London, men det er stadig ikke til ca 100kr. pr overnatning.!!.
"Bed´n´breakfast" er dog meget udbredt i England, og mon ikke der skulle være mulighed for det(ihvertfald når man kommer uden for London)?..
MHT til transport, så ville jeg råde jer til at ofre et 3-4-5-dags(eller hvor mange dage I skal være der) til offentlig transport (undergrund og bus), når I har kørt med undergrunden 2-3 gange så bliver man helt dus med systemet, og kan komme til enhver afkrog i løbet at meget kort tid!.. Der er en ca. mia.taxier, men det løber hurtigt op hvis man skal meget rundt (og ikke gider gå hele tiden)

God tur

/JCS Andersen

Kommentar
Fra : Maylia

Dato : 13-06-03 15:43

Hej Zkb
Det er muligt at overnatte billigt omkring London, men ikke inde i selve byen. I selve London er det billigste at finde på blandt andet: http://www.londontown.com/hotels/. Hvis du ikke allerede ved det, er der meget billige billetter hos Ryan Air eller easy Jet. Billetterne ligger fra 34 kr og opefter retur, dog ikke inkl. skatter, der som regel ligger på omkring 130 kroner så med sådan et par stykker, er der måske råd til at ofre lidt ekstra på overnatningen. Motervejs motellerne er også ok - og forholdsvist billigt, men kræver en bil.
En anden mulighed er at tage derover og få 'fra gaden' tilbud, men det kræver lidt held og en del overskud. Men mange af de helt billige hoteller er ikke at finde på nettet.
Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 15-06-03 12:33
Kommentar
Fra : maldi

Dato : 19-06-03 12:30

Jo det kan lade sig goere. Jeg har selv boet paa et hostel sankt Christopher's In. Her er e-mail addressen. www.st-christophers.co.uk Overnatninger koster fra £7.50. Jeg boede i Southbank (Orient expresso og the village). De ligger begge i zone 1 saa det er utrolig centralt. Den naermeste undergrundsstation er London Bridge (nothern line). Det tager ikke laengere end max 20 min at komme til Oxford street eller Camden market(med tube). Camden ligger ogsaa paa nothern line. Tuben ligger ikke mere en 1 min fra hostlet. Stede kan helt sikkert anbefales! Der er utrolig mange unge backpackere specielt amerikanere og australiere. Der er ogsaa sauna og boblebad paa taget. Det er fedt at kunne sidde i boblebadet og kigge ud over byen. Men jeg ved altsaa ikke om de stadig har det.
Det var det positive. Det negative er at i skal dele vaerelse med ca. 8 andre, men i mine oejne var det faktisk ret hyggeligt for saa fik man snakket med en masse og faet nogle gode tip og raad til hvad man skal se.

Kommentar
Fra : maldi

Dato : 19-06-03 12:31

Du kan iovrigt booke overnatningerne over internettet.

Kommentar
Fra : maldi

Dato : 19-06-03 12:42

Du kan ogsaa vaelge at bo paa enkelt vaerelse men saa koster det et par pund extra. I min erfaring var vaerelsern aldrig rigtigt fyldte. Der var mange tomme senge. Jeg kan ogsaa forestille mig at der er meget tomt for oejeblikket. Jeg bor herovre og i nyhederne snakker de konstant om at London lider under manglede turisme.

Kommentar
Fra : altformaend.dk

Dato : 04-07-03 10:26

Hey,

Hotel er vist blevet svaret på.
Jeg vil foreslå et i køber et travelcard, jeg mener de hedder visitorscard, dette giver fri rejseret med metro'er osv., i et vist antal zoner/dage..

/altFormaend.dk

Kommentar
Fra : bjerreso

Dato : 24-11-04 20:06

Vi har boet på St Athans hotel lige ved British Museum (det er ikke opkaldt efter en helgen, men betyder "Stay at Hans(' Place)" efter Hans, som ejer det. Det er rimeligt billigt og ligger lige ved undergrunden, som kommer fra Heathrow. Prøv at se deres hjemmeside: http://london.hotelbase.com/hotels/30105.htm
God tur!