/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
Telefonsalg. Lister over firmaer?
Fra : OdinA
Vist : 1041 gange
200 point
Dato : 08-09-13 23:13

Jeg skal til at sælge noget over telefonen. Er der nogen der ved hvor man finder nogle gode lister over firmaer i Storkøbenhavn/Sjælland?

Eller er der en der har et godt råd eller en interessant hjemmeside der kan hjælpe lidt?

Mange tak.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 08-09-13 23:44

Pak telefonen sammen og find dig noget fornuftigt at tage dig til

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-09-13 23:44

de gule sider

Kommentar
Fra : poten

Dato : 08-09-13 23:47

Telefonbogen plejer at være et godt sted at søge...

Accepteret svar
Fra : vic200

Modtaget 200 point
Dato : 09-09-13 05:27

Du kan købe sådanne lister hos KRAK. DU kan selv bestemme by og hvilke kategorier du vil have af firmaer.

Jeg mener også at du kan købe adresser og tlf. nr. ved SKAT.

Der er mange muligheder.

PS Det er stadig billigst at lave dine egne ved at finde firmaerne på nettet.

vic200

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-09-13 10:36

Du har pligt til at holde dig ajour med Robinson listen som viser personer der (som jeg) ikke vil have telefonsælgere til at forstyrre:
http://www.cpr.dk/cpr/site.aspx?p=136&ArticleID=4323

Kommentar
Fra : OdinA

Dato : 09-09-13 10:39

O.v.n.:

Er "Robinson Listen" lovpligtig eller er det bare god skik?
Den vidste jeg slet ikke eksisterede. Det var guldkorn.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-09-13 11:18

Åh nej, flere telefonsælgere

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-09-13 15:47

Citat
Jeg skal til at sælge noget over telefonen.

Hmmm, nu skriver du ikke, hvad det er, du skal til at sælge over telefonen.

Men der er begrænsninger for. hvad du må sælge. Er du ansat i et firma, så har de lister over de numre, du må ringe til. Hvis det er dit eget, så tvivler på at du må ringe til nogen, som ikke har givet dig lov.

§6a, stk.1 i Markedsføringsloven lyder:
"En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldesystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, med mindre den pågældende forudgående har anmodet om det."

Hvad må man gerne sælge gennem telefonen?
I markedsføringsloven er der angivet en række undtagelse for forbuddet mod at optage uopfordret telefonsalg. Undtagelserne gælder bestilling af bøger, tegning abonnementer på aviser, ugeblade og tidsskrifter, formidling af forsikringer og tegning af abonnement, der omfatter redningstjeneste eller sygetransport (det kan f.eks. være Falck).

Ovenstående er fra denne side

http://www.hvordan.dk/hvordan-er-reglerne-for-telefonsalg

Bliv fri for telefonsalg
Du kan blive fri for disse opkald ved at melde dig til ”Robinsonlisten”. Det gør du ved at kontakte folkeregistret i din bopælskommune. Her kan du få noteret i CPR-registret, at du ikke ønsker telefonopkald fra sælgere. Du vil samtidig undgå at modtage reklamer stilet personligt til dig.

http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/telefonsalg?tc=89B67C23ABFB4A04BF8D8CD1797A3E37

Jeg har kendskab til "Robinsonlisten" , men man kan også vælge at have "udeladt" nummer, så slipper man for de forbandede telefonsælgere.

OdinA, det er ikke et job, du bliver millionær på. De fleste vil "hade" dig.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-09-13 15:50

Citat
Er "Robinson Listen" lovpligtig eller er det bare god skik?

Hvad f..... tænker du på !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du har bare at holde dig til den liste, da alt andet er forbudt.

Kommentar
Fra : OdinA

Dato : 09-09-13 23:17

Rolig nu Ans. Jeg vidste jo ikke engang at den eksisterede

Jeg skal sælge mig selv til en service for firnaerne.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-09-13 13:58

Citat
Jeg skal sælge mig selv til en service for firnaerne.

Det tror jeg, du får svært ved.

Er det dit eget firma, som du vil "sælge dig selv for?"

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-09-13 18:27

Citat
Åh nej, flere telefonsælgere

Vi har nok telefoner...så os kan han ikke sælge flere...ellers køber jeg een i en TDC butik.

M.

Kommentar
Fra : OdinA

Dato : 13-09-13 18:20

Ja nu må vi se om det bliver svært. Jeg er en dygtig sælger, plus at jeg kan blive ved og ved. Så det er kvalitet og kvantitet.
Statistisk set kan det ikke gå galt hvis nan kontakter nok folk.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-09-13 18:44

Citat
Jeg er en dygtig sælger, plus at jeg kan blive ved og ved.

Godt at have selvtilliden iorden.

Når jeg selv skal sige det,er jeg også ekspert og hurtigt,til at lukke den type samtaler.

M.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 18-09-13 10:36

Robinson listen og de regler du lister der er hvis et firma ønsker at kontakte privat personer, der gælder helt andre regler når det B2B, der kan man desværre ikke melde fra.

Telefon sælger må kun til husstande sælge læsestof og forsikringer, sådan skrevet lidt forenkelt - det er der i mod lovligt at henvende sig om næsten alt hvis du ringer til et firma - det sværre der er at du skal forbi receptionen og de er ofte ikke lige sådan at bide skeer med

held og lykke med at sælge dig selv...det bliver mange nej´er

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 18-09-13 11:06

Du kan godt beskytte dig mod henvendelse som firma - men det er bare et andet sted og der skal du self også følge dem som ikke har lyst

Videregivelse af oplysninger om reklamebeskyttede virksomheder
Oplysninger om reklamebeskyttede virksomheder må ikke bruges til reklamehenvendelser. Oplysningerne må heller ikke bruges i forbindelse med andre henvendelser, med mindre der er specifik hjemmel i lov eller virksomheden har givet sit samtykke.

Oplysninger om reklamebeskyttede virksomheder må ligeledes alene videregives fra Det Centrale Virksomhedsregister - samlet eller gruppevis - såfremt modtageren af oplysningerne skriftligt erklærer at ovenstående vil blive overholdt.

Overtrædelse af reglerne om reklamebeskyttelse kan straffes med bøde.

Ovenstående følger af CVR-lovens bestemmelser, jf. § 19 og § 22.

Er min reklamebeskyttede virksomhedsoplysninger offentligt tilgængelige?:

At virksomheden er reklamebeskyttet betyder ikke, at virksomhedens data slettes fra Det Centrale Virksomhedsregister. Oplysningerne er fortsat offentligt tilgængelige, ligesom de også fortsat må videregives til private.

Hvordan reklamebeskytter jeg min virksomhed?:

Du kan bede om at få din virksomhed reklamebeskyttet. Både produktionsenheder og juridiske enheder kan reklamebeskyttes. Hvis din virksomhed ønsker reklamebeskyttelse, så skriv det til os via vores kontaktformular.

Husk at meddele, hvilket CVR-nummer der skal reklamebeskyttes!

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 18-09-13 11:06

oplysningen er kopi fra cvr.dk - hvilken også kan være en nyttig side til dig som vil sælge, da du kan se der om firmaet er beskyttet eller ej

Godkendelse af svar
Fra : OdinA

Dato : 26-09-13 20:41

Tak for svaret vic200.