/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Spam
Fra : Dieter
Vist : 527 gange
100 point
Dato : 07-09-13 09:28

Hej,
kan man forhindre modtagelsen af ca. 75 SPAMS per dag ?
Det er jo ikke til at holde ud

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 07-09-13 10:05

Du kan jo oprette et spamfilter enten hos din udbyder eller hos dig selv - eller begge dele.

Jeg havde samme problem og har med stor succes afmeldt en stor bunke "nyhedsbreve". Jeg ved godt at det siges, at man aldrig skal afmelde noget, da handlingen bekræfter at det pågældende spam sendes til en "levende" adresse og at man bare opnår endnu mere skidt og møg, men for mig virkede det upåklageligt. Nu modtager jeg kun mails fra steder, jeg virkelig har interesse i.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 07-09-13 10:08

Tak for svaret.
Men hvor<dan gør man?
spamfilter enten hos din udbyder eller hos dig selv - eller begge dele.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-09-13 11:08

Brug et program til e-mail som har indbygget spamfilter, Windows Live Mail og Thunderbird er to af de bedste og mest populære programmer, begge har har indbygget spamfilter

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 07-09-13 11:15

Jeg ved jo ikke hvilket mailprogram du bruger.

Jeg kan højreklikke på en given mail og vælge Block sender/Bounce to sender (Bounce= send retur)

Hos TDC åbner jeg webmail, Indstillinger og under punktet Personligt spamfilter sætter jeg alle uønskede mailadresser. Der er plads til 50 adresser.

Man kan også få ganske udmærkede programmer til at filtrere sin post. Søg på Google og vælg efter hvad der tiltaler dig mest.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-09-13 12:56
Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 07-09-13 13:24

Jeg bruger Windows Office pakke og min WEB program er WEB10

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 07-09-13 13:40

marken84
Hej,
jeg har installeret det program du henviser til. MEN jeg kan ikke se det nogen steder !?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-09-13 17:59

hvad post program bruger du?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-09-13 22:52

Citat
jeg har installeret det program du henviser til. MEN jeg kan ikke se det nogen steder !?

Spamfighter integrerer sig i de programmer der er nævnt på siden, prøv at tjek om der er kommet flere symboler eller højrekliksfunktioner.

Hvilken Office bruger Du........det er kun kontorpakken der har Outlook, ikke Home versionen.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 08-09-13 10:36

Hej,
jeg har office professional edition 2003.
Har fundet programmet på min PC!!

I dg har jeg endnu ikke modtaget nogen spam.
Det vil vise sig om det bliver ved med at være sådan

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 08-09-13 11:58

Det forhindrer jo ikke spam direkte, men hjælper ganske betragteligt med at holde det fra døren...

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 08-09-13 18:29

De er rigtig nok.
Hvad synes du jeg nu skal gøre !?

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 100 point
Dato : 08-09-13 19:58

Hvis du har installeret Spamfighter behøver du egentlig ikke gøre ret meget mere.

Programmet registrerer jo løbende SPAM og stopper det hvis det kommer til din postkasse - der kan selvfølgelig komme nyt som programmet ikke kender, men det giver du jo så besked om ved at blokere spammen.
Det er fabelagtigt til at sortere spam fra. Det er yderst begrænset hvor meget jeg får.

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 08-09-13 21:12

Tak for svaret marken84. Jeg har ikke sat mig ind i dybden. Mon mon ikke det hjælper siden jeg har installeret Spamfighter.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 08-09-13 21:26

Det gør det helt sikkert!