/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Kan ikke opdatere Nokia Lumia 820
Fra : Lincoln1242
Vist : 827 gange
50 point
Dato : 06-09-13 01:17

Jeg fik en besked på min mobil om at der var en opdatering tilgængelig. Til trods for at telefonen er indstillet til at downloade opdateringer, så gør den det ikke.

Jeg forsøgte så manuelt at foretage opdateringen. Jeg blev så bedt om at oprette en wifi-forbindelse. Men jeg har ingen wifi-forbindelse. Jeg har kun mobilt bredbånd.

Jeg forsøgte så med en vis skepsis at finde hjælp på Nokias hjemmeside. Jeg var skeptisk fordi Nokias hjemmeside er et virvar af sider med links, der blot kører i ring. Det er IKKE muligt at kontakte Nokia. Det lykkedes mig dog at finde noget omkring opdatering. Man bliver rådet til at bruge en wifi-forbindele, men der nævnes ingen alternativer. En søgning på nettet tyder umiddelbart på at man KUN kan opdatere sin telefon med en wifi-forbindelse...

Kan det virkelig være rigtigt at jeg skal gå ud og investere i en trådløs router og betale abonnement for internet, med det ene formål at opdatere min telefon!?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-09-13 02:00
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-09-13 02:30

Her lidt om hvordan du opdater
http://www.nokia.com/dk-da/support/software-update-for-windowsphone8/
Det burde være nemt
Citat
På din telefon kan du se, når der er en ny opdatering tilgængelig.

Trin 1. Se og installer opdateringerne ved at trykke på meddelelsen og følg vejledningen, der vises på din telefon. Du kan installere opdateringen med det samme eller vente til et tidspunkt, der passer dig bedre.

Trin 2. Opdateringen tager ca. 15-30 minutter og du må ikke bruge telefonen, mens opdateringen installeres. Det er helt normalt, at telefonen genstarter flere gange undervejs.

Trin 3. Opdatering udført! Nu kan du bruge din telefon og opleve de nye funktioner og den forbedrede oplevelse.

Råd: Vi anbefaler du bruger en Wi-Fi-forbindelse til opdateringen.
er du logget på med en Windows live konto(Hotmail - Outlook)? Det er en nødvendighed for at hente og opdater apps og måske også nødvendig for at opdatere telefonen

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 06-09-13 02:51

@LuffeA:
Det første link henviser mig til en "Wifi eller mobildataforbindelse". Klikker jeg videre på dette link, så får man at vide at man også kan bruge telefonens dataforbindelse. Det kan man bare ikke, når telefonen har fundet opdateringen - så får man ikke muligheden for at anvende telefonens dataforbindelse, kun wifi... som jeg ikke har...

Det andet link forudsætter at opdateringen overhovedet kommer i gang. Så langt er jeg ikke nået endnu...

@o.v.n.:
Det link har jeg været forbi et utal af gange - men som nævnt forlanger telefonen en wifi-forbindelse, hvilket jeg ikke har = opdatering kan ikke foretages.
Og ja, jeg er logget på med min Windows/Google/Gmail-konto

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 50 point
Dato : 06-09-13 09:41

Citat
Jeg forsøgte så manuelt at foretage opdateringen. Jeg blev så bedt om at oprette en wifi-forbindelse. Men jeg har ingen wifi-forbindelse. Jeg har kun mobilt bredbånd.

der er et 'utal' af gratis wi fi forbindelser tilgængelige (gratis)
det er nærmest svært at undgå hvis du bor i noget der minder om en by,

har du ikke mulighed for at smutte ind på dit lokale bibliotek,,.. ?
der kan du (gratis) bruge Wi Fi forbindelsen, og opdatere din tlf.

altså hvis du ikke har andre muligheder,. !

alternativ kunne være at opsætte en router (Wi Fi) i dit hjem.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 06-09-13 09:44

Citat
får man at vide at man også kan bruge telefonens dataforbindelse. Det kan man bare ikke,

det har jeg også prøvet,.. det skyldes formentlig for lav / svag hastighed,
(det var dog ikke i DK)

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 06-09-13 10:33

Der er ingen tilgængelige wifi-forbindelser hvor jeg bor, og selv når der er tilgængelige forbindelser, så er de, ikke overraskende, beskyttet med adgangskode.

Det kan ikke være meningen at jeg skal bruge penge på at anskaffe mig en router, og derefter betale for et tilhørende internet-abonnement, alene fordi telefonen ikke kan benytte sin egen dataforbindelse til opdateringen.

Der er ingen problemer med telefonens dataforbindelse, hverken mht. hastighed eller signal.

Sidste mulighed er nok at tage forbi biblioteket og bruge deres wifi...

Kommentar
Fra : alka

Dato : 06-09-13 11:02

Tilslut din mobil til PC og kør opdateringen over Zune.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 06-09-13 17:42

Dato og tid skal være instilet korrekt på telefonen. Har du "Mellemeuropæisk Sommertid" GMT +2 timer?
/Janus

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 07-09-13 09:54

Mht. Zune, så har jeg søgt på nettet efter en version, der er kompatibel med W8, uden held. Og er også faldet over et forum, hvor det nævnes at Zune ikke fungerer sammen med Windows 8.

Dato og tid; den er blot indstillet til 'automatisk', så jeg formoder at det ikke er problemet. Dato og tid passer.

Godkendelse af svar
Fra : Lincoln1242

Dato : 14-09-13 11:53

Tak for svaret EA_HS.

Har fået bekræftet fra Nokia at opdateringen KUN kan foretages via Wi-Fi. Ikke særligt smidigt, men sådan er det!