/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Farven gul
Fra : susss
Vist : 1130 gange
100 point
Dato : 04-09-13 08:25

Jeg har et mystisk problem.

Når jeg åbner et billede i Windows 7 fotofremviser, så fremstår billedet med en hvid baggrund, med en gul-agtig hvid farve.

Det er kun når jeg åbner billeder i det program.

Skærmen viser fint hvid i paint, hjemmesider/firefox osv.

Hvorfor kan den ikke vise hvid men en gullig-hvid i Fotofremviseren ? Det er når jeg åbner for at se et billede at baggrund af lysegul og det gør at fotoet bliver over rødt for at sige det direkte ser frygtelig ud..det problem kom lige pludselig har ikke altid været sådanne...har en Samsung skærm.Har set nogen skrive om det på nettet..men alt står på engelsk vil godt have en dansk for klaring det er nemmest tak.
Farverne alle andre steder er som de skal være det er kun et problem i windows fotofremviser.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-09-13 14:24

Hvis du vælger hvid som baggrund på dit Windows skrivebord, er det så helt hvidt eller er det også gulligt?
Hvilken Samsung skærm har du? Har du kalibreret skærmen korrekt?
Brug evt. Windows live fotogalleri i stedet.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 05-09-13 17:52

Det er kun i windows fotofremviser 7 problemet er...og det har ikke været sådanne hele tiden...men da jeg gik i photoshop element efter at der havde været en opdatering fra micorsoft fik jeg en melding om at der var fejl på min samsung skærm i farverne..tror den har hentet noget ned som driller min skærm.Skal undersøge hvad den hedder det må stå bag skærmen..hvordan kalibrere man skærmen da ?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-09-13 19:50

Hvilken skærmmodel har du? Til min 27" Acer skærm har jeg installeret en speciel driver, i den forbindelse blev der samtidig installeret en skærmmanager, i den er der så en kalibrerings wizard. Problemet med skærmen kan lige præcis være at den kører på en standarddriver i stedet for den der passer til skærmen.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 05-09-13 22:01

Der står sync master 2232bw/2232 gw,syncmaster magic cx2232 gw analog , når jeg søger på skærm..kan du bruge dette til noget ??? altså Samsung

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-09-13 22:35

Hvis billederne ser normale ud i andre programmer, så er det ikke skærmen, det er en fejl i Windows. Læg skiven i skuffen og reparer Windows.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-09-13 23:29

Hej
Her er en Microsoft artikel om problemet: http://support.microsoft.com/kb/939395
Kør det automatisk fix program.

How to remove the association between the display and a color profile when pictures are being displayed with bad color
http://support.microsoft.com/kb/942632/en-us.

When you view an image in Windows Photo Gallery on a Windows Vista-based computer, the image is yellow
http://support.microsoft.com/kb/939395/en-us

Method 1.
a. Go to your desktop and right-click. (Højreklik på skrivebordet)
b. Select Personalize. (Personlige indstillinger)
c. Select Display Settings. (Skærm --> Skift skærmindstillinger)
d. Click on the Advanced Settings button. (Avancerede indstillinger)
e. Click on the Color Management Tab. (Fanen 'Farvestyring')
f. Click on the Color Management button. (Knappen 'Farvestyring...')
g. Select your Display in the Device drop-down list.(Vælg din skærm i dropdownmenuen ')

Her stopper vejledningen så, men klik på linket "Om farvestyringsindstillinger" nederst i det åbne vindue og læs om hvordan du tilknytter en farveprofil til din skærm. Vælg indstillingen "sRGB IEC61966-2.1"

Kommentar
Fra : susss

Dato : 06-09-13 08:49

Desværre lader det heller ikke til at virke..har også prøvet fix it..jeg prøver lige at genstarte maskinen nu...

Kommentar
Fra : susss

Dato : 06-09-13 09:01

intet hjalp desværre..det er stadigvæk gult men som sagt kun i fotofremviser..alle andre steder er det i orden..meget underligt.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 06-09-13 09:05

Hvilken skive skal i skuffen..? har jo kun gendannelse af hele computeren som den så ud fra fabrikken af det vil jeg ikke begynde på ...tænk hvis den sletter noget eller andet..nej der må være noget andet galt..

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-09-13 22:10

Har du en CD med Windows? Og hvilken version af Windows har du? XP eller 7 eller 8?

Hvis du har en CD med Windows så skal du lægge den i maskinen og så vente. Når der dukker tekst op så beder du om at reparere.

Og hvis du gendanner computeren så setter du nok det hele, men det kan klares ved at du laver backup af det du har. Og vil gemme.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-09-13 23:24

Har du slettet en evt. Farveprofil der var tilknyttet skærmen.?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-09-13 09:46

Da jeg googlede problemet, var der et sted der stod noget om en bestemt dll fil der skulle erstattes med en ny.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 08-09-13 07:36

Jeg havde opdateret noget fra windows opdatet.og det var efter det at problemet var der ...der stod at der var en fejl på Samsung da jeg startede photoshop element...Jeg bruger windows 7. Er ikke meget for at slette en masse..og nej har ingen cd fra windows 7. men ja måske en gendannelse af hele møjet ville hjælpe øv...underligt for det er også de små vinduer de er helt grå de var jo hvide før hen

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 08-09-13 12:46
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 08-09-13 12:51

Ifølge Samsungs hjemmeside, vil dette program hjælpe med at installere den korrekte driver og sætte systemet op til din monitor.
Klik på ikonet til højre under 0.06 MB, vælg kør osv.

http://www.samsung.com/dk/support/model/LS22PEBSFV/EDC-downloads

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 08-09-13 12:53

I venstre side for neden af siden er der en chat mulighed, så du måske kan få forbindelse til Samsung support.
http://www.samsung.com/dk/support/model/LS22PEBSFV/EDC-downloads#

Kommentar
Fra : susss

Dato : 09-09-13 08:55

Jeg har lavet et systemgendannelse så nu er det hele i orden igen.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 09-09-13 09:08

Citat
Jeg har lavet et systemgendannelse så nu er det hele i orden igen.

Så var det vel en idé at afslutte spørgsmålet!