/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hjælp mig med en stationnær pc
Fra : ara
Vist : 810 gange
200 point
Dato : 01-09-13 19:59

Hej.

Jeg vil høre om i kan hjælpe mig med at finde en stationær pc til omkring 3000 kr.

Det skal være uden skærm.

Vi skal bruge den mest til internettet.

Der skal være plads til to stk. dvd drev. Det gør ikke noget at der kun sidder en, men der skal være plads til to.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-09-13 21:40

NY/eller brugt? har en gammel media? (150.- ekstra med XP Pro/ Win7) du kan hente for 200.-
virker perfekt og rimelig hurtig.
Inkluderet DVD+CD Drev + 1500Gb ram/ 2,4Ghz

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-09-13 21:43

BTW mener der kan være 4 drev?

Men HELT sikkert ikke du lige havde tænkt dig - eller.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-09-13 21:46

Igen: der følger også et ? kort med til skærm (VGA/ fuld HD) det støjer bare som en orkan der tager hele taget med til genbrug..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-09-13 21:49

Citat
Igen: der følger også et ? kort med til skærm (VGA/ fuld HD) det støjer bare som en orkan der tager hele taget med til genbrug..

Glemte også lige.

men det virker = tror nærmer du skulle komme det lidt nærmere?
ALTSÅ hvad den skal bruge til osv..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-09-13 22:36

Har du opgivet at få den gamle til at køre Windows 8?
Så til svaret på dit nuværende spørgsmål som er et modspørgsmål
Hvad skal du/i bruge computeren til?
Hvis de 2 DVD drev er eneste krav så kan så godt som alle computere opfylde dit krav
Hvis du tænker i samme baner som jeg, så vil du begynde med at se på de billigste og så finde en hvor der er plads til 2 DVD drev, her er en med 1 drev så du skal selv købe en ekstra eller bruge et drev du har liggende, grafikkortet skal også udskiftes hvis du har krævende grafik opgaver
http://www.proshop.dk/Stationaer-computer/Dell-Vostro-270-2404238.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-09-13 22:42

Smid ikke den gamle computer ud, du kan få et topmoderne computer med det gratis Linux styresystem, det er slet ikke kun for nørder men kan nemt anvendes af alle
http://www.linuxmint.com/download.php
jeg vil vælge Mate som ligner den gode gamle Ubuntu, men anbefaler Cinnamon til brugere som er vant til Windows XP

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 02-09-13 08:01

gå ind på føniks computer der kan du konfigurere en ny som vil have den og har du windows cd så er den inden for den sum du har sat af og så er den ny

Kommentar
Fra : ara

Dato : 02-09-13 08:44

Det vil jeg prøve.

Mit grafikkort er fra MSI og der står noget med R6670.

Men hvor dælen finder jeg en driver.

Hver gang jeg forsøger får jeg et program installeret der vil scanne og opdatere drivere mod betaling

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-09-13 11:16

Citat
Men hvor dælen finder jeg en driver.
på producentens hjemmeside:
http://www.msi.com/product/vga/R6670-MD1GD5.html
hvis det er dit grafikkort

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-09-13 11:32

OVN - det kan godt være at det er min bærbare som driller.
Men den er kun 5 år gammel tror jeg, og den kan ikke så godt køre Mint 15.
Den kører flot med Mint 14...................endda også på en memory pind med 16 GB.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 02-09-13 13:55

Jeg har set disse to.

http://www.proshop.dk/Stationaer-computer/Dell-Vostro-270-2404238.html

eller

https://www.fcomputer.dk/gamer/gamer-computere/gamer-stationær/føniks/amd-hd6670-light-gamer-cm.html

Er det ok maskiner.?

Skal bruges mest til internet og et par bilspil. (toca race driver)

Kommentar
Fra : ara

Dato : 02-09-13 15:12

Fandt også lige en på nettet med følgende dele.

Hvordan er den ift. de to andre jeg linkede til.

Den er brugt og skal jo gerne vide hvad sådan en fætter vil koste.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 02-09-13 15:13

- Computeren har følgende specs
Grafik: Nvidia GeForce GT430
CPU: Intel-Core i5-2500
CPU Køler: Arctic Cooling Alpine 11 PRO Rev 2
Bundkort: Asrock H67M-GE B3 Revision
Kabinet: Cooler Master Elite 430
Ram: 2x2GB (4GB) Kingston 1333Mhz DDR3
Trådløst Netkort: TRENDnet TEW-423PI Wireless PCI 54Mbps
Harddisk: 500GB 7200RPM 16MB SATA3
Strømforsyning: Energon EPS-650W Gaming Power Supply

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 02-09-13 16:51

Citat
Det vil jeg prøve.

Mit grafikkort er fra MSI og der står noget med R6670.

Men hvor dælen finder jeg en driver.

Hver gang jeg forsøger får jeg et program installeret der vil scanne og opdatere drivere mod betaling

Slimdrivers er gratis, du skal blot registrer dig som bruger.
https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php

Kan scanne din computer og anbefale drivers. Jeg anbefaler at du kun opdaterer en driver af gangen, så der ikke går ged i det hele.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 02-09-13 20:00

Indlæget skulle være her istedet for i et af mine andre

Jeg får en fejl når jeg kører opgraderingsassistenten inde fra microsoft [Sur]

Den skriver Windows 8 installationen stødte på en uventet fejl.

Men lidt om min pc.

Athlon 64X2 dual core 4200+
2.2 ghz
3,25 gb ram
Grafikkort msi radeon hd6770
bundkort Asus M2a-vm (tror måske det er bundkortet der netop er problemet)

Desuden er der dvd brændere og to forholdsvise nye HD'ere.

Vil jeg kunne "nøjes" med at købe et nyt bundkort og nye ram, og så få Win8?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-09-13 01:20

Citat
Windows 8 installationen stødte på en uventet fejl
allerede når du kører opgraderings assistenten? Så er det ikke nemt at sige ja eller nej til om du kan nøjes med at udskifte bundkortet det kan måske være grafikkortet eller en harddisk som er problemet, lidt mystisk når XP kører problemfri på computeren

Kommentar
Fra : ara

Dato : 03-09-13 07:17

Fandt ud af at XP'en skulle opdateres inden jeg kørte assistenten.

Men der er to ting der mangler for at jeg kan køre win8.

Hvordan kan jeg ligge billedetud af det herinde på Kandu?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-09-13 11:31

Citat
Hvordan kan jeg ligge billedetud af det herinde på Kandu?
det kan du ikke, men du kan lægge et eller flere billeder på en upload side og så lægge link til siden her i spørgsmålet, jeg og mange andre bruger Peecee, hvis du skriver din e-mail adresse i feltet så kan du senere slette filen du har uploadet:
http://www.peecee.dk/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-09-13 11:34

Et eksempel hvor jeg viste et par skærmbilleder:
http://www.kandu.dk/Spg168503.aspx#1930033

Kommentar
Fra : ara

Dato : 03-09-13 16:06

Jeg har været hos den lokale komputerbutik.

Jeg viste ham sedlen og han havde ikke en forklaring på hvorfor jeg ikke kunne køre win 8.

Hans bedste bud var en ny HD, men han ville ikke garantere for om det hjalp.

Her kan i se hvad den siger.
http://www.gratisimage.dk/image-268C_5225EC5D.jpg

Accepteret svar
Fra : Thomas_Mygind

Modtaget 200 point
Dato : 03-09-13 18:09

Hej Ara

Din nuværende computer er ikke helt tosset - den er nok 6 år gammel - og burde virke.
Prøv eventuelt at installere Windows 7 - via en USB eller DVD - på din nuværende harddisk - uden af fjerne det gamle styresystem. Så kan du finde ud af om din nuværende computer er hurtig nok. Du behøver først at betale for en licens (Eller låne en) efter du har fundet ud af om du er tilfreds med Windows 7.

Alternativt, hvis du vil købe ny computer, så ville jeg vælge den Dell du omtaler - det er ikke helt tosset hardwaremæssigt. Måske du senere kan købe et grafikkort, hvis du får behov.

Den 3. computer du har fundet er rigtig god - måske for god - det er en core i5 med et lille grafikkort.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 03-09-13 19:25

Hej Thomas.

Jeg har lige forsøgt igen at installere win7.

Jeg startede med at bruge "windows let overførsel".
Dette gik også fint. Men på et tidspunkt skal den indstallere den "nye computer", og her gik det galt.

Det hele ender bare med at skærmen er sort.

Mht. dell pc'en.
Kan jeg ikke bare bruge mit nuværende grafikkort. MSI radeon hd6770. Det er vel bedre end det der er i dell pc'en.

mvh

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 03-09-13 19:59

Ja, det er faktisk et godt grafikkort du har (HD6770). Det skal du helt sikkert beholde. Prøv at se den her liste:
http://www.tomshardware.com/reviews/gaming-graphics-card-review,3107-7.html

Hvis du køber ny computer - med dit gode grafikkort i behold - så ville jeg købe den her :
http://www.edbpriser.dk/stationaer-faerdigsamlet/dcs-trend-pc-basic-id-7036940.aspx?q=3220

Hvis du tør - kan du også samle selv. Hvis du købe basis komponenterne, så burde du kunne gøre det for:
Core i3 - 3220: 850 kr
H61 Bundkort : 400 kr
RAM 4GB : 250 kr
Total 1500 kr

Kommentar
Fra : ara

Dato : 03-09-13 20:10

Ser også fin ud.
Men er den bedre en den Dell vi talte om?

Der mangler jo grafikkort, Windows, og hvad med strømforsyning er den med?

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 03-09-13 20:25

Dell'en har faktisk samme processor som den fra Edbpriser (Core i3 3220) - MEN den fra Edbpriser har ingen styresystem.

Men man kan godt "låne" et styresystem. Prøv at Google "loader Windows 7".

Begge computere har strømforsyning - og der burde være plads til 2 DVD drev.

Omkring Windows 8 - så er det noget af en omvæltning - pas på med det...Jeg kan meget bedre lide Windows 7.

Tør du samle en computer selv - ud fra de 3 basis componenter?

Kommentar
Fra : ara

Dato : 09-09-13 21:02

Var forbi en pc mand idag. Han kunne ikke få min pc til at virke, så nu må jeg ud og købe en ny.

Er det svært at samle/opbygge en pc.

Jeg har lidt i tankerne at købe de dele som Thomas skriver om, og bruge de andre dele fra min pc.

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 10-09-13 22:05

Tak for svaret Thomas_Mygind.''

Jeg har bestilt en ny pc