/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Manglende Diskplads.
Fra : EA_HS
Vist : 1234 gange
290 point
Dato : 31-08-13 03:08

Jeg har installeret et program der hedder - 'Folder Size'
for at finde ud af hvor mine GB gemmer sig,.. og bliver brugt til,
- mest fordi min SSD Disk kun er på 120 GB,

så skal jævnligt flytte data ned på drev F:
det virker normalt også fint nok, bortset fra den manglende plads på C:/ Drevet

når jeg åbner C drevet,.. vises at alt pladsen er brugt (hvad den også er pt... helt bevidst)
der vises hvor meget de enkelte mapper bruger,. eller indeholder,

en af de største forbrugere er mappen 'brugere'
- når jeg åbner mappen 'brugere,..
forsvinder omkring 70 - 80 GB tilsyneladende ud i den blå luft,... .. ..

spørgsmålet er hvorhen,.. eller hvad sker der, ?

her er nogle print at programmet og mapperne (kan forstørres v/ vis original billed)
http://peecee.dk/upload/view/420227
http://peecee.dk/upload/view/420228
http://peecee.dk/upload/view/420229
http://peecee.dk/upload/view/420230
http://peecee.dk/upload/view/420231
http://peecee.dk/upload/view/420232
http://peecee.dk/upload/view/420233

problem 2 :
mappen Windows bruger 15,2 GB
heraf bruger mappen 'Winsxs' - 7,6 GB,..
indeholder 10,487 mapper,. med i alt 44,219 filer,

tilsyneladende kan meget af indholdet slettes uden problemer,
men hvorfor er mappen der,. ? (back-up filerne fylder meget lidt)

har forsøgt at få noget fornuftigt ud af linket her
for at finde ud af hvor meget (om noget) der kan,.. og er forsvarligt at slette / fjerne,
http://helpdeskgeek.com/windows-8/cleanup-the-winsxs-folder-in-windows-8-7/

men synes der mangler lidt forklaring,.. for ikke IT nørder,...

måske en kan uddybe det på mere forståeligt dansk,. ikke IT sprog,.. ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-08-13 05:37

Jeg bruger selv XP endnu, så kender ikke de nyere i detaljer.

Det kommer dog ikke bag på mig idet jeg for en måned siden brugte Ccleaner på min søsters Win 7, (hun tør ikke bruge det selv) og havde sat hak i samtlige felter.
Ccleaner fjernede 3,2 GB og jeg blev helt nervøs idet der normalt kun bliver fjernet et par hundrede mb på en XP, efterfølgende var hendes Win 7 så en hel time om at defragmentere.

Meget af det plads som Ccleaner frigiver stammer fra Windows update afinstallationsfiler som man roligt kan fjerne da opdateringerne sjældent giver problemer, disse er sikkert gemt på Win 7 i den mappe Du omtaler

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-08-13 09:19

Prøv Ccleaner. Men først skal du selvfølgelig lave plads. Hvorfor flytter du ikke mappen 'dokumenter' til dit F drev? Under mappen 'bruger' ligger mappen 'dokumenter' som indeholder alle dine brugerfiler, hvis du ikke selv har ændret noget i standard opsætningen.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-08-13 09:21

Efter min mening skal der kun ligge system filer og programmer på C drevet, alt andet er noget råd.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 31-08-13 10:07

Kort fortalt skal ikke IT nørder, bare bruger Disk Oprydning/Disk Cleanup, og kan med dette indbygget værktøj fjerne uønsket filer, så som.
Midlertidige filer (%temp%)
Browser Cache
Filer som muliggøre fjernelse af pt. installeret Opdateringer (herefter kan disse opdateringer ikke fjernes "nemt" igen)
...

Jeg vil sige 99% af almindelig bruger vil kunne sætte markeringer i alt, dog måske man ønsker at beholde "Hentet Program Filer"/"Downloaded Program Files", og Thumbnails (kan ikke huske det Danske ord for disse miniaturer filer af ens billeder)

Går man manuelt ned under C:\Windows\..... sletter filer bør man i forvejen vide med sikkerhed at dette kan undværes.

Og ja programmet Ccleaner kan gøre det samme plus meget mere, med standard indstillingerne kan alle bruge det, begynder man at sætte flere markeringer/hakker bør man ha vejledning af en IT Nørd.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 31-08-13 16:58

Citat
Prøv Ccleaner. Men først skal du selvfølgelig lave plads. Hvorfor flytter du ikke mappen 'dokumenter' til dit F drev?

- det gør jeg skam også,.. normalt,...
det er kun i 'dagens anledning', C:// er fyldt helt op, for at se hvad der sker,
der kommer så en besked,.. der er ikke mere plads på disken,... !

Citat
Efter min mening skal der kun ligge system filer og programmer på C drevet

det gør der som sagt også,... dvs. altid 12 - 15 GB. ledig / fri plads.
Citat
Kort fortalt skal ikke IT nørder, bare bruger Disk Oprydning/Disk Cleanup, og kan med dette indbygget værktøj fjerne uønsket filer, så som.
Midlertidige filer (%temp%)
Browser Cache

jeg har programmet 'Advanced System Care' i Pro udgaven,
det kører dagligt, (mindst én gang) og holder computeren nogenlunde ren,

nu har jeg så lige kørt den manuelt, det frigjorde 48 MB,.. (ikke GB)
http://peecee.dk/upload/view/420247

Diskoprydning kan frigøre totalt ca. 700 MB,..
heraf er de 650 MB Sikkerhedskopier til servicepakken, ..
http://peecee.dk/upload/view/420248
http://peecee.dk/upload/view/420249

- dem er jeg ikke så meget for at slette før jeg ved noget mere,..
det kommer alligevel heller ikke op i nærheden af de mange manglende / skjulte GB,

Ccleaner har jeg også liggende,.. har skam også lige kørt den,
det er yderst begrænset hvad den kan ændre,... nogle få MB,.. (slet ikke GB)
(vil helst ikke slette sidste dages browser historie)
http://peecee.dk/upload/view/420250
http://peecee.dk/upload/view/420251

så stadigvæk,....... hvad er det i mappen 'brugere'
http://peecee.dk/upload/view/420229/full

der forsvinder, når jeg åbner mappen,.. ?
http://peecee.dk/upload/view/420230/full

og hvor meget af de 7,6 GB i mappen - Winsxs - kan slettes u/problemer,.. ?
http://peecee.dk/upload/view/420233/full

ps,... normalt ligger der ikke ret meget i de forskellige mapper,.. incl. Dokumenter,
- udover de mapper div. programmer selv opretter.
-- det er derfor jeg har 2 drev / HD (C:// 120 GB,...og F:// 1000 GB))

Citat
Går man manuelt ned under C:\Windows\..... sletter filer bør man i forvejen vide med sikkerhed at dette kan undværes.

- hvordan finder man ud af det,... ?
iflg. mit lille kendskab til IT og PC ... virker det som et enormt forbrug for at køre windows,
- over 20 GB,.. ! (på min PC)

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 31-08-13 18:49

Citat
så stadigvæk,....... hvad er det i mappen 'brugere'
der forsvinder, når jeg åbner mappen,.. ?

Tror det er grunder FolderSize ikke er udviklet med hensyn til Windows 7/8, hvilket også står på deres download side, mens andre steder står der "bare" kan ikke tilpasses under Windows 7/8.
For mig et advarsels signal.
http://foldersize.sourceforge.net/using.html

Med Vista/W7/W8 er der en ny Folder Link eneskab, som Microsoft bruger meget under Users/Brugere for bagudkompatibilitet, og denne driller sikkert dette gammel program.
Man kan/bør heller ikke bruge gamle XP backup programmer på Windows fra Vista og frem, af samme oversager.

Du kan blandet ses denne funktion i drift, når det tilføjer en "henvisning" til anden mappe/folder i Dokumenter. Når du derefter bevæger dig ned i din hovedmappe Dokumenter, ser det ud som om disse filer faktisk ligger som under mapper direkte under denne, mens det i virkeligheden kan ligge på en helt anden disk. Og skulle du så evt. synes det er sjovt at tilføje mange gange til de samme mapper eller til under mapper, ja så ser det jo virtuelt ud som om du har rigtigt mange filer, mens det i virkeligheden "bare" er gentagelser. Gamle XP Backup programmer ville lave backup af disse filer lige så mange gange du har "henvist" til dem, mens nye backup programmer som kender til disse nye link funktion, slet ikke vil lave backup af filerne med mindre du også har valgt at lave backup af hvor filerne i virkeligheden ligger.

Citat
og hvor meget af de 7,6 GB i mappen - Winsxs - kan slettes u/problemer,.. ?

Uden problemer kan intet slettes, men alt man selv mener man ikke har behov for kan slettes, hvilket jo kommer an på personen, hvorfor der ikke findes en vejledning alle kan bruge.
EKS. du mener du har plads nok til du ikke vil fjern muligheden for at afinstallere Service Pakker, og hos mig er det noget af det første som fjernes.
Med Windows 8 Pro følger der muligheden med at aktivere en lille udgave af Microsofts WEB Server (IIS), med andre ord filerne ligger allerede på Disken, Programmet/Servicen er bare ikke slået til. Samme gælder mange andre programmer/services, og ja det fylder men hvad disk plads koster jo ikke noget i dag (mindre man godt kan lide de hurtige SSD disks)

Citat
- hvordan finder man ud af det,... ?
iflg. mit lille kendskab til IT og PC ... virker det som et enormt forbrug for at køre windows,
- over 20 GB,.. ! (på min PC)

Tja meget ligger flere gange så Windows kan reparere sig selv, hvis du eks. kigger i C:\Windows\Installer finder du sikkert noget over 1GB data.

Kigger du i "C:\Windows\Minidump" eller "C:\Windows\temp" finder du rester af Windows Crash, og gamle/ny Midlertidige filer for Windows System

Citat
iflg. mit lille kendskab til IT og PC

så med henvisning til du mener du ikke har den store IT viden, så brug de Tools/Programmer du allerede bruger til at rydde op, og glem alt om manuelt at fjerne mere end hvad disse tilbyder, for erfaring kommer for det meste fra egne fejltagelser og disse er ofte meget kedelige at komme igennem.
Personligt vil jeg heller betale det dobbelte for min harddisk, og ha en stor stabil disk, end jeg vil bruge timer/dage på at rydde op efter "dumme" fejl og disk problemer.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-08-13 19:45

Har du ikke brugt dette før, så prøv det, det fjerner rigtig meget, som andre programmer lader ligge.
http://www.wisecleaner.com/wisediskcleanerfree.html

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 31-08-13 19:52

@JegErHer

meget interessant,.. det må jeg lige ha' tygget ordentlig igennem,..

findes der et andet alternativ til FolderSize,.. ?

mener,.. den manglende plads (GB) .. mangler jo stadigvæk,
'FolderSize' forsøger bare at gøre det lettere at finde i hvilke mappe / mapper,
(så vidt jeg kan se)

når jeg ser i 'egenskaber' (Cdrev,. billeder,.. dokumenter osv)
er der (stadig) en masse GB jeg ikke kan se når mappen / mapperne åbnes,

eller sagt på en anden måde,.. når en mappe iflg. egenskaber viser et vist indhold / GB
og indholdet 'forsvinder' når mappen åbnes,.. minder det lidt om magi / trylleri,....

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 01-09-13 00:04

For det første, hold snitterne fra guiden diskoprydning, der er en grund til at der er så mange der har lavet et alternativt oprydningsprogram (f.eks ccleaner, wisecleaner o.s.v).

Guiden diskoprydning er kun beregnet til at skaffe mere diskplads, det sker desværre oftest på bekostning af hastighed.

Nu til dit problem, de manglende GB i mappen "brugere" mangler ikke, du har bare skjult systemfiler og mapper.
Jeg vil gætte på at en god del af de 'manglende' GB ligger i mappen appdata

Du skulle prøve at køre programmet Windirstat, det giver et godt overblik over hvor din diskplads er blevet af
http://sourceforge.net/projects/windirstat/

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 01-09-13 08:53

Citat
der er en grund til at der er så mange der har lavet et alternativt oprydningsprogram (f.eks ccleaner, wisecleaner o.s.v).

Ja grunden er der meget mere der kan ryddes op, Hvis man ved hvad man gør og hvorfor

Citat
For det første, hold snitterne fra guiden diskoprydning,
&
Guiden diskoprydning er kun beregnet til at skaffe mere diskplads, det sker desværre oftest på bekostning af hastighed.

Der er kun 2 steder hvor hastigheden kan være sat lidt ned (kortvarigt)
1) Internet Explorer, da man kan vælge at tømme dens cache, men da de fleste i Danmark har bredbånd til deres PC'er så er denne evt. hastigheds nedsættelse meget meget kortvarigt, hvis det overhovedet mærkes.
2) Stifinder/Explorer, da man kan vælge at fjerne de Thumbnails (kan ikke huske det Danske ord for disse miniaturer filer af ens billeder) filer, som er cachet filer af de miniature billeder/ikoner af ens billeder som man ser når man via stifinder går ind i ens billede mapper. Og igen hastigheder hentes igen da disse automatisk genopbygges næste gang man går ind i en billede mappe(hvilket jo så tager mere tid da ene gang)

Citat
findes der et andet alternativ til FolderSize,.. ?

Windirstat som EXTERMINATOR henviser til er et godt eks.

Citat
mener,.. den manglende plads (GB) .. mangler jo stadigvæk,
'FolderSize' forsøger bare at gøre det lettere at finde i hvilke mappe / mapper,
(så vidt jeg kan se)

når jeg ser i 'egenskaber' (Cdrev,. billeder,.. dokumenter osv)
er der (stadig) en masse GB jeg ikke kan se når mappen / mapperne åbnes,

De forsvinder ikke, du har "bare" ikke valgt at vise Skjulte eller System Filer
Eks. Dit billede af C:\Brugere hvis kun 3 mapper, og der er mange flere, så som "Alle Brugere" og "Standard Bruger"
En "nemt" måde som ikke ændre måde stifinder er konfigureret pt. er at starte en kommando prompt (Start cmd.exe), og så gå ned i mappen man vil checke, og lave en "dir /a" som viser alle filer/mapper
Nu er min Windows på engelsk, hvorfor bla. "C:\Brugere" hedder "C:\Users"
Men du kan se herunder de ekstra mapper, og også de specielle mappe henvisnings typer "SYMLINKD" & "JUNCTION"

Citat
Microsoft Windows [Version 6.2.9200]
(c) 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved.

C:\Windows\system32>cd \Users
C:\Users>dir /a
Volume in drive C is W8BOOT
Volume Serial Number is ABCD-1234

Directory of C:\Users

25-03-2013 20:22 <DIR> .
25-03-2013 20:22 <DIR> ..
25-03-2013 20:16 <DIR> Administrator
26-07-2012 09:22 <SYMLINKD> All Users [C:\ProgramData]
26-07-2012 11:41 <DIR> Default
26-07-2012 09:22 <JUNCTION> Default User [C:\Users\Default]
26-07-2012 10:11 174 desktop.ini
24-03-2013 19:40 <DIR> Mig
18-08-2013 11:50 <DIR> Public
03-02-2013 09:38 <DIR> UpdatusUser
1 File(s) 174 bytes
10 Dir(s) 57.893.900.288 bytes free

PS. hvis du kan engelsk kan du læse lidt mere om C:\Windows\winsxs og sletning.
http://blogs.technet.com/b/joscon/archive/2010/08/06/should-you-delete-files-in-the-winsxs-directory-and-what-s-the-deal-with-vss.aspx
Men husk de fleste af sådan vejledning er beregnet til folk som gerne vil være IT Nørder, hvilket næsten kan kaldes en uddannelse

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-09-13 10:17

Citat
Der er kun 2 steder hvor hastigheden kan være sat lidt ned (kortvarigt)
1) Internet Explorer, da man kan vælge at tømme dens cache, men da de fleste i Danmark har bredbånd til deres PC'er så er denne evt. hastigheds nedsættelse meget meget kortvarigt, hvis det overhovedet mærkes.

Man kan godt mærke det hvis man kun har 6-10 Mbit, især ved streaming.

Som standard efter geninstallation går jeg altid ind og sætter IE`s cache til en max. størrelse på 50 mb, så er der aldrig problemer.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 01-09-13 11:05

Citat
Man kan godt mærke det hvis man kun har 6-10 Mbit, især ved streaming.

Nope ikke et problem her og jeg har kun 5Mbit.

Dog bruger jeg ikke IE, med mindre det er kravet af et site jeg meget gerne vil se.

Jeg kører CCleaner meget ofte, dog uden cookie (da jeg har Cookie Plugin installeret, plus Session Manager)

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 02-09-13 04:38

jeg har ryddet lidt op, i alle mapper,
slettet alle browserdata, cookies, cache,.. både i IE, Firefox og Chrome,
det frigjorde 208 MB,.. !

flyttet indholdet ned på F- disken
dvs. Billeder, Musik, Video, Dokumenter osv.

det gav (naturligvis) lidt mere plads, (ca. 20 GB)
men stadig er der et enormt forbrug i mappen 'Brugere' (kun mig),.. 58 GB

når jeg åbner mappen Brugere,..
og undersøger hver enkelt undermappe,. er det totale forbrug / indhold dog kun 2,5 GB
ikke iflg. FolderSize,.. men iflg. windows egen mappe-informationer ('egenskaber')

der er altså 55,5 GB der ligger gemt et eller andet sted,
men hvor,... F.. pokker gemmer de GB sig,..?

mappen - Programmer - indeholder i alt 8,5 GB
mens windows,.. stadig bruger 15 GB

+ de 20 GB der nu er ledige,
det passer meget godt med den totale plads på 107 GB
der tilsyneladende er på en 120 GB SSD Disk

så er problemet bare hvor de manglende 55,5 GB 'gemmer' sig,.. ?
og hvordan jeg finder dem,

hvis forbruget er normalt,.. bliver det godt nok nogle dyre GB,. !
når der i realiteten kun er 25 - 30 GB til rådighed ud af en HD på 120 GB, !

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 02-09-13 16:31

Haløjsa!
Du må godt nok have en masse skrammel liggende. Min mappe 'Brugere' fylder 2,8 GB, når jeg højreklikker på den og vælger 'Egenskaber'. Nu skriver du at det er en SSD-disk, hvem ved om Foldersize overhovedet kan håndtere den korrekt? Jeg prøver lige at installere foldersize.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 02-09-13 16:45

Hejsan har lige afprøvet Foldersize, og det virker perfekt her. Er du sikker på at du har installeret den rigtige version til dit styresystem?

Link til billede: https://www.dropbox.com/s/4paw2glxvoz4nn9/Foldersize.pdf

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 02-09-13 17:20

Citat
Du må godt nok have en masse skrammel liggende

nej,.. det er nu ikke så galt,..

har lige flyttet mest mulig ned på Drev F
(i dagens / forsøgets anledning)

dvs. der ligger kun programmer + de nødvendige undermapper, på PC'en
altså ca. 8,5 GB programmer + 2,5 GB til div undermapper og alle andre mapper tilsammen,

dvs... Billeder, Dokumenter, Musik, Overførsler, osv, er tom / tømt.

det er IKKE iflg. Foldersize,.. !
men iflg. (windows) mappe-informationer, ved at se / læse 'egenskaber'

Men,... Foldersize viser samme resultat,... forvirret,. ?
det er fordi nogen mener at Foldersize ikke viser rigtigt,
det gør den så åbenbart alligevel,..

med 'egenskaber',... mener jeg ligesom vist her :
http://peecee.dk/upload/view/420233/full

(klik original størrelse, for at forstørre)

---------------------------------------------
som om det ikke var problem nok,..
så er 'problemet', omtrent det samme på min bærebare, (250 GB SSD Disk)

her er der bare noget i mapperne,.. men mængdeforholdene er ca. de samme,

altså stort forbrug til windows, og mappen 'Winsxs' (undermappe i windows)
tilsammen 25 GB,....

lyder det ikke af meget, ?
eller er det meget normalt,.. ?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 02-09-13 17:36

Citat
virker perfekt her. Er du sikker på at du har installeret den rigtige version til dit styresystem?

ja,.. det er ikke meget 'skrammel' du har i mappen bruger,..

men har lige siddet og læst lidt om hvor meget win 7 fylder,

det ser ude til at være meget alm. med 15 - 20 GB,.. ?

så måske jeg bare skulle systemgendanne,
eller formatere disken,.. som sædvanlig, så bliver den med sikkerhed renset, og som dem skal være.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 02-09-13 18:12

Højreklikker jeg på min Windows 7 mappe fylder den ialt 31,7 GB. Og jeg har fjernet Uninstall oplysninger osv. med CCleaner.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 02-09-13 18:40

Hvad med de 14,7GB du har liggende på Skrivebordet ?

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 02-09-13 18:45

Har du prøvet med WinDirStat og checket hvor meget du har liggende i C:\Brugere\XX7\AppData

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 02-09-13 19:18

Citat
Højreklikker jeg på min Windows 7 mappe fylder den ialt 31,7 GB

- Uha da,.. lyder det ikke af meget,. ?

Citat
Hvad med de 14,7GB du har liggende på Skrivebordet ?

Ja,.. der er så kun 1,82 nu,.. efter jeg flyttede det meste ned på F-Drev

Citat
Har du prøvet med WinDirStat og checket hvor meget du har liggende i C:\Brugere\XX7\AppData

jo jo,.. - WinDirStat - sådan ud, (lidt svært for mig at tyde / læse)

http://peecee.dk/upload/view/420472
http://peecee.dk/upload/view/420473

Foldersize viser noget anderledes :
http://peecee.dk/upload/view/420474

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 290 point
Dato : 02-09-13 19:40

WOW du har 50GB i IE (Internet Explorer) Midlertidig Filer
Det burde Ccleaner eller hvad du brugt ha fjernet

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 02-09-13 19:43

PS. FolderSize viser ikke det samme da du ikke har slået Vis skjulte & system filer til, hvorfor det for dig ser ud til den bruger mindre plads når du åbner mappen.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 02-09-13 19:46

Har du prøvet den nyeste version af Ccleaner ?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 02-09-13 20:48

Citat
WOW du har 50GB i IE (Internet Explorer) Midlertidig Filer
Det burde Ccleaner eller hvad du brugt ha fjernet

nå,.. har jeg det,... Tak for info,..
det er måske der problemet er gemt,

jeg må lige prøve Ccleaner igen nyeste udgave,
ses senere,.. ;)

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 02-09-13 22:38

Du skal jo altså også sætte de rigtige flueben i Ccleaner, husk bla. ud for 'gamle prefets data' der kan godt ligge en del der.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 02-09-13 22:54

Hold da op,... det var lige hvad der skulle til,...
Ccleaner fjernede lige ca 50 GB IE Midlertidige Filer,
nu ser det hele normalt ud igen,..
http://peecee.dk/upload/view/420493

computeren virker også til at være betydelig hurtigere nu,

super,.. super,

det burde den egentlig have gjort under første rensning,
- det må jeg holde bedre øje med i fremtiden,...................... ..

men hvad bruger IE al' den plads til,.. det er yderst sjældent jeg bruger IE,... ?
min standard-browser er Chrome,

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 02-09-13 22:59

Nå,.. ja,.. 'Foldersize' er nok ikke så 'tosset' alligevel,
de angivne mappestørrelser passer ret fint nu,.. og har sikkert gjort det hele tiden.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 03-09-13 19:36

Godt det er løst :)

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 03-09-13 21:34

Citat
men hvad bruger IE al' den plads til,.. det er yderst sjældent jeg bruger IE,... ?
min standard-browser er Chrome,

Nu er Microsoft kendt for at blande tingede sammen, så det kunne sagten være et andet MS program som benytter IE API til at hente filer, og disse filer så meget meget store ud, så må næsten være Video data.
Personligt har jeg aldrig set så store filer på min maskine, heller ikke dengang jeg brugte IE meste.

Men du bør nok checke hvor meget Cache (Midlertidige Filer Plads) som IE er sat op til at må bruge.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 04-09-13 00:40

Citat
Nu er Microsoft kendt for at blande tingede sammen, så det kunne sagten være et andet MS program som benytter IE API til at hente filer, og disse filer så meget meget store ud, så må næsten være Video data.

Aah,.. det kunne så passende være IDM (internet download manager)
den har jeg nemlig sat til kun at virke sammen med IE,..
ellers popper den irriterende download-bjælke op hver gang noget kan downloades,

men det blev jeg en del klogere af,.. og må holde bedre øje med hvad der foregår,
så jeg takker mange gange for god support fra alle,...

Godkendelse af svar
Fra : EA_HS

Dato : 04-09-13 00:42

Tak for svaret JegErHer.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 04-09-13 07:24

Du er velkommen, og godt du slap for ominstallationen